Page 6 - Revista ZIUA CARGO
P. 6

 CUGETARE
„Unul tânjeşte după faimă, altul după avere, dar toţi oamenii tânjesc după un gulaş cu paprika.”
Proverb maghiar
  STUDIUL CE PRIVIND OBLIGAȚIA ÎNTOARCERII ACASĂ A CAMIOANELOR CONFIRMĂ IMPACTUL NEGATIV MAJOR
 Studiul Comisiei Europene (CE) privind obligația întoarcerii acasă a camioanelor confirmă impactul negativ major al acestei măsuri asupra transportatorilor rutieri est-europeni și asupra mediului, semnalat de UNTRR, în mod constant, instituțiilor europene, transmit reprezentanții Uniunii. Rezultatele studiului arată
că se ridică în atmosferă
3,3 milioane tone de emisii CO2/an, din întoarcerea camioanelor și restricțiile
la cabotaj. Reamintim că obligația întoarcerii acasă
a camioanelor la 8 săptămâni a fost introdusă prin Regulamentul 1055/2020 de modificare a regulilor de acces la profesie și la piața de transport rutier de mărfuri
în UE, parte a Pachetului Mobilitate 1. Studiul Comisiei Europene arată că, în cel mai probabil scenariu, această măsură va genera 1,9 milioane de curse suplimentare ale camioanelor europene, ceea ce ar conduce la 2,9 milioane
de tone de emisii suplimentare de CO2 în 2023 (o creștere cu 4,6% a emisiilor din transport rutier internațional de marfă). Mai mult, studiul CE evidențiază faptul că noile curse suplimentare de întoarcere acasă a camioanelor ar putea genera
o creștere a costurilor de până la 11.000 de euro per vehicul per an (o creștere de aproximativ 10% față de situația actuală) – în medie pentru transportatorii stabiliți în țările din Europa de Est care operează în țările din Europa de Vest. În scenariul probabil al restructurării majore a pieței europene de transport rutier, până la 29% dintre șoferii de camioane actual stabiliți în țările din Europa de Est ar putea fi strămutați în alte regiuni ale UE.
    PORȚI CU SCANNERE AUTOMATE, LA PTF OTOPENI
La Punctul de Trecere a Frontierei de la Aeroportul Internațional „Henri Coandă” Otopeni este funcțional,
de la începutul lui martie, un sistem modern de verificare a documentelor de călătorie (automated border control systems). Astfel, persoanele care tranzitează principala poartă aeriană de intrare în România își verifică actele de călătorie la 6 porți cu scanere, „existând perspectiva extinderii la
24 de porți”, potrivit ministrului de Interne, Lucian Bode. „Mă bucur să văd că Poliția de Frontieră este una dintre structurile care și-a îmbunătățit constant activitatea, prin accesarea de fonduri europene. Așadar, acest proiect-pilot reprezintă o premieră și sunt convins că există un interes ridicat din partea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, a Companiei Naționale Aeroporturi București,
a aeroporturilor regionale, care ni se vor alătura în acest demers și vor contribui la implementarea și extinderea unor sisteme similare, pe cât mai multe aeroporturi din țară. Ne propunem ca, în următorul exercițiu financiar european, 2021-2027, cu ajutorul tuturor autorităților responsabile, să extindem atât numărul de porți inteligente, cât și de aeroporturi în care se vor implementa astfel de sisteme, accesând bani europeni”, a adăugat ministrul.
8 DIN 10 ROMÂNI ȘI-AR DORI MAȘINĂ ELECTRICĂ SAU HIBRID
Opt din zece români și-ar dori să treacă la o mașină electrică sau hibrid, în viitor, dar sunt de părere că România nu este pregătită cu infrastructura necesară, potrivit unui studiu realizat de Reveal Marketing Research. Jumătate dintre cei chestionați (51%) a declarat că ar lua în considerare să achiziționeze o
mașină hibrid, iar 28% și-au exprimat dorința de a lua una electrică. Doar 21% dintre respondenți au spus că vor rămâne mereu la mașina pe diesel sau benzină. Deși cred că o mașină poate funcționa mai mult de 10 ani, 37% dintre cei întrebați au spus că o schimbă, în medie, la 3-5 ani. Un procent semnificativ dintre ei a schimbat 1-2 mașini de când sunt șoferi (43%). Un procent semnificativ (37%) este cel al șoferilor care au cumpărat 3-5 mașini în decursul celor 15 ani de când conduc.
În 2019, datele la nivel internațional arătau că mașinile particulare poluează cel mai mult, prin 60,7% din totalul de emisii de dioxid de carbon provenite din transportul rutier european. În 2020, Europa avea 51 de milioane de mașini diesel, potrivit Federației Europene pentru Transport și Mediu. Deși directivele Uniunii Europene obligă la acțiuni de combatere a schimbărilor climatice, reducerii poluării și promovării surselor alternative de energie, schimbările la nivel local par lente sau inexistente.
POȘTA ROMÂNĂ PREGĂTEȘTE ELEVI SĂ DEVINĂ AGENȚI VAMALI
Compania Națională Poșta Română a încheiat un acord de parteneriat cu Școala Postliceală „Fundația Ecologică Green” (FEG) București, în baza căruia elevii care studiază specializarea „agent vamal” vor avea posibilitatea să efectueze stagii de practică în cadrul Departamentului Poșta Internațională-Serviciul Relații cu vama și declaranți vamali. Compania vine, astfel, în sprijinul elevilor din anii I și II ai Școlii Postliceale FEG, care vor avea ocazia să cunoască modul în care se desfășoară activitățile de reprezentare în vamă, la nivelul Poștei Române, precum și cadrul legal care guvernează activitatea declaranților vamali. Totodată, elevii se vor familiariza cu schimbările care urmează a fi implementate începând cu 1 iulie 2021, atunci când se va elimina pragul de scutire de TVA. Sesiunile de practică vor dura două luni și vor fi organizate în grupuri de câte trei persoane, astfel încât să fie asigurate toate normele în vigoare de respectare a distanțării sociale. Fundația Ecologică Green (FEG) este o instituție de învățământ acreditată de Ministerul Educației și Cercetării, iar diplomele obținute sunt recunoscute atât în țară, cât și în străinătate.
6 .................................................................................................................................................. martie 2021
ȘTIRI










































































   4   5   6   7   8