Page 10 - Revista ZIUA CARGO
P. 10

PACHETUL MOBILITATE 1
Ce urmează?
V-ați pregătit pentru întoarcerea acasă a camioanelor
la 8 săptămâni? Pentru plata șoferilor, conform directivei detașării? Sau pentru reguli noi privind cabotajul?...
În mai puțin de un an, regulile jocului s-ar putea schimba drastic. Deocamdată, însă, roata se învârte așa cum ne-am obișnuit... Am luat pulsul pieței. Atât al cărăușilor, cât și al conducătorilor auto. Se întorc șoferii acasă la 3 sau 4 săptămâni?
  Roxana Ilie, responsabil reprezentare și informare UNTRR Impact important inclusiv asupra PIB-ului României
„La începutul lui 2022, vor intra în vigoare poate cele mai «fierbinți» dosare din Pachetul Mobilitate 1, și anume Regulamentul 1055, publicat anul trecut, care introduce obligația întoarcerii acasă a camioanelor, pre- cum și Directiva 1057, care introduce o lege specială de aplicare a regulilor privind detașarea în domeniul trans- porturilor rutiere.
Directiva 1057 va începe a fi aplicată de la 1 februarie 2022, iar principalele noutăți pe care le aduce sunt legate de faptul că transporturile rutiere bilaterale și șoferii care le operează vor fi excluși de la aplicarea directivei detașării, în timp ce șoferii care operează transporturi intracomunitare de tip cross- trade sau cabotaj vor trebui să fie plătiți de către firmele de transport care îi angajează conform condițiilor sociale din statele membre în care aceștia operează (numai 2 operațiuni cross-trade legate de un transport bilateral fiind excluse de la regulile detașării).
Aceste reguli creează o povară administrativă transportatorilor români care, lunar, vor trebui să calculeze sa- lariile șoferilor în funcție de statele membre în care aceștia au operat.
De mult timp, UNTRR a solicitat CE asigurarea transparenței regle- mentărilor naționale, prin publicarea pe platforma CE a regulilor naționale ale fiecărui stat membru sau a link-
urilor la sursele de informare ale fie- cărui stat membru, disponibile în toate limbile UE.
În ceea ce privește Regulamentul 1055, noile reguli se vor aplica începând din 21 februarie 2022. Este vorba, pe de o parte, despre obligația întoarcerii acasă a camioanelor la 8 săptămâni, indiferent dacă acestea sunt încărcate sau sunt goale.
Dar, totodată, se introduc criteriile de acces la piață și la profesie pentru operarea vehiculelor de peste 2,5 t și sunt stabilite condiții suplimentare pen- tru buna reputație – respectiv cerința ca managerul/întreprinderea de trans- port să nu fi fost sancționat(ă) pentru încălcări grave în special în ceea ce privește detașarea lucrătorilor în sectorul transportului rutier, legea aplicabilă obligațiilor contractuale și cabotajul.
Roxana Ilie
 ACTUALITATE
Nu în ultimul rând,
tot din 21 februarie 2022,
se va introduce perioada
de restricționare a cabotajului de 4 zile (cooling off).
 10 ........................................................................................................................................................ mai 2021















































































   8   9   10   11   12