Page 30 - revista ZIUA CARGO
P. 30

    Motorizări
și transmisii
Deși încă nu discutăm de motoare electrice sau hibrid, mai avem de aș- teptat 2-3 ani până atunci, cele diesel de la PACCAR (MX-11 și MX-13) au combustia optimizată, prin folosirea de noi injectoare, o chiulasă nouă, tur- bo nou, precum și un nou bloc motor. Ce mai, motor nou! Și mai ușor cu 10-
15 kg. Motoarele oferă performanță, grație creșterilor de cuplu de 50-100 Nm, în treapta maximă, cu priză di- rectă. Versiunea de 390 kW/530 CP oferă, acum, 2.550 Nm în fiecare treaptă inferioară și 2.700 Nm în treap- ta maximă. Turbocompresorul HE400 îmbunătățește gestionarea aerului, cuplul maxim fiind disponibil, acum, la 900 rpm, chiar și pentru motorul PACCAR MX-13 de 530 CP. În plus,
frâna de motor oferă un cuplu cu 20% mai bun, la turații mai mici.
În ceea ce privește transmisia, cea manuală lipsește și nu se va mai re- găsi în ofertă. În standard, este o cutie de viteze automată TraXon, cu noi teh- nologii, precum selectarea automată a treptei de pornire de pe loc, funcții pre- dictive îmbunătățite și, opțional, urge- to-move (impuls la plecarea de pe loc). Pentru eficiența maximă a transmisiei, se folosesc punți spate cu niveluri scăzute de ulei și noi rulmenți pentru pinioane. O nouă generație de etrieri de frână duce la pierderi fricţionale mai mici și la o masă mai redusă.
Actualizări imediate
Odată cu lansarea noii generații XF, XG și XG+, DAF aduce actualizări imediate pentru motor și sistemele de tratare suplimentară, ECU, Central Security Gateway (CSG – gateway de securitate central) și DAF Connect. Pentru transportul pe distanțe mari, este disponibilă o opțiune long-drain. Aceasta înseamnă că, pentru toate aplicațiile de pe șosea, intervalul de service este de un an, lucru unic în industrie, conform oficialilor DAF.
Vânzări și servicii
DAF va începe producția în serie a capetelor tractoare și autoșasiurilor 4×2 și 6×2 din noua generație XF, XG și XG+ în ultimul trimestru al anului 2021. DAF MultiSuport oferă contracte de reparație și întreținere în toată Europa, iar, mulțumită noului planifi- cator R&M, clienții sunt contactați în mod preventiv, când este nevoie de întreținere.
Alexandru STOIAN
alexandru.stoian@ziuacargo.ro
CAMIOANE ȘI SERVICII
 Motorul PACCAR MX-13
 XG+
30 .................................................................................................................................................... iunie 2021



















































































   28   29   30   31   32