Page 20 - revista ZIUA CARGO
P. 20

 CE propune
modificarea Pachetului
Mobilitate 1
Comisia Europeană-DG Move a pregătit o propunere de modificare a Pachetului Mobilitate 1, care vizează întoarcerea acasă
a camioanelor, precum și alte amendamente.
  P ropunerea urma să intre, la în- chiderea ediției, în discuția Co- legiului de Comisari Europeni și va fi avansată, dacă primește aviz
favorabil.
„Comisia Europeană s-a angajat
să facă această modificare în cazul în care studiul referitor la întoarcerea ca- mionului acasă și la transportul com- binat va propune ceva, în acest sens. Această propunere de modificare a regulamentelor va fi însoțită de o re- glementare referitoare la sediul com- paniilor de tip letterbox. Cred că aces- te modificări reprezintă un lucru bun, mai ales că vin și înaintea unei even- tuale decizii de la Curtea de Justiție a Uniunii Europene și vor aduce cla- ritate în ceea ce transportatorii vor trebui să facă pentru viitor”, a arătat Marian-Jean Marinescu, europarla- mentar, în cadrul Conferinței ZIUA CARGO.
Viteza de parcurgere a etapelor necesare pentru implementarea modi- ficărilor este cu atât mai importantă, cu cât regulamentele urmează să se aplice de la începutul anului viitor.
Se renunță
la obligativitatea întoarcerii camioanelor?
„Va mai dura până intră în lucru în- tre Parlamentul European și Consiliul Uniunii Europene. Probabil că va fi, iarăși, o perioadă de dezbatere și negocieri destul de strânse, dar repre- zintă un lucru pozitiv faptul că propu- nerea de modificare vine în acest mo- ment. Dacă lucrurile se mișcă repede, am putea avea modificările gata până la sfârșitul anului. Depinde foarte mult de discuțiile în Consiliul Uniunii Euro- pene. În Parlamentul European, există un program mai așezat. Practic, din momentul în care intră, poziția Parla- mentului European se decide într-un timp foarte scurt, de maximum 3-4 luni, mai ales dacă este vorba despre o modificare scurtă. În Consiliul Uniunii Europene, regulile sunt mai relaxate și depinde de președinția în exercițiu
Marian-Jean Marinescu
(va fi Slovenia, în a doua jumătate a anului), dacă se grăbește. Având în vedere că respectivele regulamente ar trebui să se implementeze la înce- putul anului viitor, eu cred că și Con- siliul își va contura rapid o poziție, pentru a încheia procesul până la fina- lul anului. Nu știm, la acest moment, dacă va dispărea complet obligativi- tatea întoarcerii camionului acasă, sau va fi crescut intervalul, iar ultima parte a transportului combinat nu va mai intra în regulile de cabotaj”, a explicat Marian-Jean Marinescu.
Va fi Parlamentul
European favorabil companiilor din estul Europei, sau se va resimți,
în continuare,
atmosfera ostilă?
„Nu se referă doar la estul Europei, ci, în general, la statele poziționate la periferia UE – Spania, Portugalia și Malta intră în aceeași ecuație. Cert este că nu va simplu, în Parlamentul European. Este adevărat că lucrurile s-au schimbat, pentru că această mo- dificare va veni pe subiectul emisiilor și, în Parlament, există o largă majo- ritate pentru reducerea acestora. Însă,
în același timp, se vor ridica din nou aceleași probleme sociale, ale condu- cătorilor auto care stau foarte mult afară și nu în condiții foarte bune, par- cări ocupate etc.”, a completat euro- parlamentarul.
„Protecția mediului”
– un aliat al transportatorilor?
Sunt țări care resimt puternic dete- riorarea modului în care se desfășoară afacerea de transport și este de aștep- tat ca europarlamentarii din aceste state să aibă, în continuare, o poziție fermă.
„De curând, am avut o discuție cu un coleg europarlamentar din Suedia, care îmi relata faptul că există, la acest moment, aproximativ 600 de camioane care stau permanent acolo, fără a fi înmatriculate în Suedia. Ocupă parcă- rile, unde își fac și reparațiile, și partea de întreținere, își schimbă anvelopele... Este unul dintre europarlamentarii care au susținut foarte mult Pachetul Mo- bilitate”, a completat Marian-Jean Marinescu.
Ca o posibilă răsturnare de situa- ție, dacă, la votul inițial, „șoferii” (sindi- catele) au învins în fața afacerilor de transport, astăzi, s-ar putea ca aface- rile să câștige, datorită măsurilor de protecție a mediului. În realitate, însă...
„Deși aspectele scoase în față sunt de natură socială, de fapt, interesele sunt legate de concurența dintre firme- le de transport. Să sperăm că subiec- tul emisiilor ne va ajuta să trecem mai ușor propunerile de modificare dorite în Parlamentul European”, a conclu- zionat europarlamentarul român.
Mai multe detalii privind elemen- tele care au fost avute în vedere la elaborarea propunerii de modificare, dar și cu privire la procesul legislativ, puteți afla vizionând interviul VIDEO oferit de Marian-Jean Marinescu, cu ocazia conferinței ZIUA CARGO.
Radu BORCESCU
radu.borcescu@ziuacargo.ro
 ACTUALITATE
20 ...................................................................................................................................................... iulie 2021



































































   18   19   20   21   22