Page 60 - revista ZIUA CARGO
P. 60

Noutățile Daimler
Mercedes-Benz Intouro și noile variante de microbuze au fost prezentate, în cadrul unui eveniment organizat de constructorul german, la Ulm. Totodată, a fost și un nou prilej de a admira istoria spectaculoasă a brandului Setra, care împlinește,
  anul acesta, 70 de ani. M ercedes-Benz Intouro a ri-
dicat ștacheta pentru seg-
mentul autovehiculelor des- tinate transportului interurban, prin tehnologia pe care o înglobează. Aici putem include sistemul de aer condi- ționat, postul de conducere, Active Brake Assist 5, ce asigură frânarea de urgență în caz de pericol, precum și Sideguard Assist, ce asigură asis-
tență la schimbarea benzii și viraje.
Accent
pe versatilitate
Noul Mercedes-Benz Intouro aco- peră o gamă largă de aplicații posibile. De la autobuz interurban, la transport școlar și de convenție, precum și au- tocar pentru excursii în weekend.
Intouro este disponibil atât în con- figurația cu două punți, cu 12,18 m lungime, respectiv 13,09 m (Intouro M), cât și ca versiune pe 3 punți, de 14,88 m lungime.
Intouro M este cu 23 cm mai scurt decât predecesorul său, dar numărul maxim de locuri rămâne același, de 63. Deoarece ampatamentul este, de asemenea, mai scurt, rezultatul este o manevrabilitate foarte bună pentru acest tip de vehicul.
Va urma și modelul Intouro K, având 10,75 m lungime.
O demonstrație elocventă a modu- lui în care Daimler răspunde rapid ne- voilor din piața de transport o repre- zintă și sistemul de aer condiționat. În funcție de echipament, Intouro reali- zează un schimb rapid de aer în inte- riorul vehiculului la fiecare două, până la patru minute, iar, prin utilizarea de noi filtre active, corelate cu schimbul rapid de aer, riscul de infecție prin aerosoli este redus la minim.
Din punct de vedere al motorizării, modelul cu două axe, este echipat cu un motor cu șase cilindri în linie, Mercedes-Benz OM 936, cu o cilindree de 7,7 l. Este disponibil în două variante de putere: 299 CP, cu 1.200 Nm cuplu, și 354 CP, cu 1.400 Nm cuplu.
Intouro L, cu trei punți, este propul- sat standard cu motorul de 10,7 litri Mercedes-Benz OM 470, cu șase cilin- dri în linie. Acesta oferă o putere de 394 CP, cu un cuplu de 1.900 Nm. În viitor, constructorul are în vedere și o motorizare hibrid pentru Intouro.
Transmisia standard care vine cu motorul Mercedes-Benz OM 936 este una manuală, cu șase trepte. Pentru varianta de putere de 354 CP este disponibilă opțional GO 250-8 Po-
werShift, o transmisie complet auto- mată, cu opt trepte. Această trans- misie echipează standard modelul Intouro L, în combinație cu motorul OM 470. La cerere, Mercedes-Benz poate furniza, pentru toate trei varian- tele de motorizare, transmisie auto- mată cu convertor de cuplu, fie de la Voith, fie de la ZF.
Noua gamă de microbuze
Sprinter City 45, lung de 7,4 m, re- prezintă modelul de intrare în familia Sprinter City. Autovehiculul, ușor de re- cunoscut, datorită ușilor duble pentru accesul pasagerilor, are o configurație low-entry, cu o platformă coborâtă în zona ampatamentului și scaune în par- tea din spate, care este mai ridicată.
Sprinter City 45 poate transporta până la 28 de pasageri.
Mercedes-Benz Sprinter City 75, cu lungimea de 8,5 m, poate găzdui până la 38 de pasageri și acoperă, ast- fel, segmentul între microbuze și Citaro.
Sprinter City 75 nu are un design unic, ci poate fi configurat în nume- roase variante. Autobuzul este bazat pe șasiul Mercedes-Benz Sprinter doar în partea din față. Partea din spa-
AUTOBUZE ȘI SERVICII
 Sprinter Travel 75, Sprinter City 75 și noul Intouro
60 ...................................................................................................................................................... iulie 2021










































































   58   59   60   61   62