Page 34 - revista ZIUA CARGO
P. 34

INFRASTRUCTURĂ Viteza pe drumurile expres a crescut la 120 km/h Codul rutier a fost modificat de Parlament, prin Legea 134, astfel încât limita maximă de viteză pe drumurile expres a crescut de la 100, la 120 km/h, în așteptarea inaugurării primei șosele de acest fel din România: DEx12 Craiova-Pitești.   N oua limită de viteză este, acum, cu 10 km/h mai mică față de cea de 130 km/h a autostrăzilor. Cu 100 km/h, se poate circula pe drumurile europene, iar cu 90 de km/h – pe celelalte categorii de drumuri naționale. Noua limită de vite- ză pentru drumurile expres este vala- bilă doar pentru autoturisme și anumi- te motociclete (categoriile A și B), deoarece, pe drumurile expres, cami- oanele și autocarele (categoriile C, D, D1) pot circula cu cel mult 100 de km/h. Motocicletele de până la 125 cmc sau cvadriciclurile (categoriile A1, B1, C1) pot merge cu 85 de km/h. După Balș, scapă și Slatina de traficul greu Din DEx12 Craiova-Pitești, care va avea o lungime totală de circa 121 de kilometri, au fost deschiși circulației 18,5 km, ce asigură, deja, ocolirea ora- șului Balș, între km 17,7 Robănești-km 36,2 Piatra-Olt (Lotul 1, Tronsonul 2). În această lună, va fi dată în trafic și porțiunea de 21,35 km a Lotul 2, cu- prins între Piatra-Olt și Valea Mare, care va ocoli municipiul Slatina și cu- prinde 3 noduri rutiere, 14 poduri/pa- saje (dintre care două podurile ferovia- re la Găneasa), un spațiu pentru servicii și o bază de întreținere și de deszăpe- zire. La Valea Mare (Slatina Nord-Est), traficul va fi deschis prin cele două gira- ții ale nodului, folosind două bretele pentru intrarea și ieșirea pe/de pe DEx12. Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a declarat că „promisiunea este conform graficului de lucrări”. „Noul lot va asigura ocolirea munici- piului Slatina, unde, la ora actuală, traficul rutier provoacă ambuteiaje și disconfort. Evitarea tranzitării localității va scurta timpul de deplasare pe relația Craiova, va elimina aglomerația din oraș și va crește gradul de siguranță rutieră în zonă”, a precizat el. Astfel, se va putea circula pe circa 40 de km de drum modern de mare viteză, dintre Robănești și Slatina Est. Un antreprenor român pe 3 tronsoane Construirea celor două loturi ale Tronsonului 2 a început în luna sep- tembrie 2019, iar antreprenorul UMB are în șantier și tronsoanele 3 Slatina- Colonești (31,75 km, 23% grad de execuție) și 4 Colonești-Pitești A1 (31, 82 km) – cu termen de finalizare 2024. Tronsonul 1 Craiova-Robănești (17,7 km), executat de Tirrena Scavi SpA, ar trebui deschis circulației la finalul acestui an, dar are mari întârzieri, sta- diul lucrărilor fiind de doar 46%. Pro- iectul Drumului Expres Craiova-Pitești (DEx12) a fost lansat în anul 2017, ACTUALITATE  34 .................................................................................................................................................... iunie 2022 


































































































   32   33   34   35   36