Page 44 - revista ZIUA CARGO
P. 44

 PRIMUL TREN PE MIDDLE CORIDOR  Grupul Grampet anunță primul tren organizat pe Middle Coridor, care a traversat ruta China- România-Ungaria, operatorii săi acoperind ultima secțiune, respectiv distanța cuprinsă între Constanța- Budapesta. Transportul, ce a pornit, în urmă cu două săptămâni, din Guiyang (China), a demarat, în 3 iunie, de la Marea Neagră (din Portul Constanța), cu destinația Budapesta, în Ungaria. Proiectul, finalizat în urma unor luni intense de eforturi logistice și comerciale, a implicat 6 țări (China, Kazahstan, Azerbaidjan, Georgia, România și Ungaria), operatorii de stat din țările asiatice și Grupul Grampet, prin prisma statutului său de membru al asociației Middle Corridor – Ruta de Transport Internațional Trans-Caspică (TITR). Activarea Middle Corridor prin Portul Constanța a fost unul dintre obiectivele strategice fixate de Grampet, prin aderarea la TITR. Pandemia a blocat temporar acest proiect, dar contextul geopolitic și economic actual, care reorganizează supply chainurile globale, a impus o revenire și o lansare rapidă. „Prin realizarea acestui transport marcăm încununarea unor eforturi care au început acum mai bine de 4 ani, prin care am pus România pe harta celui mai mare proiect de infrastructură din istoria contemporană. Momentul aderării la TITR a reprezentat un pas istoric atât pentru noi, ca lider regional pe piața transportului feroviar de marfă, cât și pentru România. Am spus, atunci, că această alianță poate transforma țara noastră într-o platformă logistică pentru Europa și Asia, generând în jur de 100.000 de noi locuri de muncă și contribuții la bugetul statului de peste un miliard de euro”, a spus Gruia Stoica, președintele și fondatorul Grupului Grampet.      POȘTA ROMÂNĂ A LANSAT GHIȘEUL POȘTAL DIGITAL Compania Națională Poșta Română (CNPR) a lansat, la începutul lunii iunie, Ghișeul poștal digital, cu servicii poștale automatizate, ce vor fi accesibile clienților în regim de self-service, 24/7. Ghișeul a fost deschis în cadrul subunității situate pe Calea Dorobanților, nr. 152, sector 1, București, în care funcționează Ghișeul Exterior Urban nr. 2 – Oficiul Poștal București nr. 63. Ghișeul poștal digital este fabricat în România și reprezintă o soluție unică pe piața serviciilor poștale din țara noastră, prin complexitatea prestațiilor oferite, 100% automatizate, conform reprezentaților CNPR. Terminalul de servicii poștale reprezintă, în acest moment, o soluție unică de procesare, în regim self-service, pentru operațiuni complete de prezentare și distribuire de colete și corespondență poștală, cu sau fără ramburs, trimiteri de recomandate, trimiteri cu confirmare de primire, precum și plăți de taxe, facturi de utilități, rate bancare etc. Soluția automatizată propusă de Compania Națională Poșta Română vine, în premieră pentru piața de coletărie, cu o variantă de cântărire și validare volumetrică a coletelor pentru modulul de preluare de corespondență poștală și, de asemenea, cu imprimantă pentru etichetele autocolante AWB, imprimantă pentru chitanțe, reciclator de bancnote, modul de plată cu card bancar, precum și cu ecran tactil, pentru o interacțiune intuitivă cu utilizatorul. BUNKERAJ ÎN SIGURANȚĂ, ÎN PORTUL CONSTANȚA În contextul noilor sancțiuni stabilite de statele Uniunii Europene (UE) pentru importurile de petrol din Rusia, „apreciem că aprovizionarea cu combustibili la nave în Portul Constanța nu poate fi afectată și se va desfășura, în continuare, în condiții optime. În Portul Constanța, în acest moment, din cele trei barje licențiate pentru efectuarea serviciului de aprovizionare cu combustibili la nave (bunkeraj), doar două mai efectuează acest serviciu, iar cea de-a treia și-a încetat activitatea acum câteva luni, atunci când a fost instituit embargoul împotriva navelor rusești”, a anunțat Florin Goidea, director general al Administrației Porturilor Maritime Constanța. Cele două barje pot efectua aprovizionarea navelor cu combustibili în rada Portului Constanța (în afara portului). În prezent, în port sunt licențiate nouă companii pentru aprovizionarea cu combustibili și ulei pentru nave. Firmele licențiate pot alimenta navele la cheu, cu ajutorul cisternelor, cu motorină, iar Oil Terminal poate alimenta, prin conducte, și cu păcură. Având în vedere că Portul Constanța nu reprezintă un punct nodal de aprovizionare cu combustibili pe rutele navelor, administrația portuară nu estimează blocaje.  44 .................................................................................................................................................... iunie 2022 ȘTIRI 


































































































   42   43   44   45   46