Page 46 - revista ZIUA CARGO
P. 46

MASTERING THE SUPPLY CHAIN BUSINESS ARILOG – 20 de ANI 2002-2022. O perioadă în care Asociația Română de Logistică (ARILOG) a strâns la un loc profesioniști, oameni care au oferit exemple pieței, companii care au creat tendințe... o perioadă în care totul a evoluat, păstrând o singură constantă... pasiunea pentru logistică. O plăcere de a pune lucrurile în mișcare, greu de înțeles pentru oricine din afara domeniului. Ce urmează?   C onferința „Mastering the Sup- ply Chain Business”, desfă- șurată pe 17 mai, la Bucu- rești, este unul dintre evenimentele, care marchează această aniversare și schimbă abordarea lucrurilor. „Anul acesta, ARILOG aniversea- ză 20 de ani de activitate, iar confe- rința este doar unul dintre evenimen- tele prin care ne dorim să celebrăm această aniversare. Istoria ARILOG a început de la o mână de oameni pasionați de muncă și dornici de a crea un fundament solid, pentru dez- voltare personală continuă, pentru educarea pieței, pentru a crea afaceri de succes. Conferința este, ca în fie- care an, evenimentul în care împăr- tășim bune practici în logistică”, a de- clarat în deschiderea evenimentului, Paul Niță, președintele ARILOG. „Având în vedere contextul ultimilor doi ani, în care avem foarte multe pro- vocări atât la nivel personal, cât și la nivel de business, anul acesta facem, oficial, pentru prima dată, pasul către abordarea subiectelor din perspectiva supply chain, nu doar din perspectivă logistică. O abordare care include mai multe tipuri de operațiuni și procese din mai multe industrii și domenii de activitate”, a precizat el. De altfel, speakerii invitați să își prezinte experiența, nume cunoscute pe plan național și internațional, au respectat acest tipar, oferind informații concrete din domenii diverse. Supply chain ≠ lanț de distribuție „Acest supply chain nu reprezintă o traducere a lanțului de aprovizio- nare. Este vorba despre parteneriat. Despre o relație în care toate părțile câștigă. Este vorba despre supply net- work, iar astăzi trăim fiecare dintre noi efectele unor lanțuri mai bune sau mai puțin bune, în care activăm”, a explicat Adriana Pălășan, vicepreședinte ARI- LOG și managing partner Supply Chain Management Center. Mai există termene de livrare? Iar, în acest context în care toate sunt interconectate, termenele de li- vrare ajung să nu mai respecte nicio regulă. „Nu mai există termene clare de livrare a serviciilor, a produselor, lead time-urile de livrare pot varia între două și șase luni, dar nu avem sigu- ranța că produsul va ajunge nici măcar în intervalul respectiv”, a apreciat vice- președintele ARILOG, precizând că putem impune oricâte penalități, pen- tru că ele nu vor putea fi aplicate. În- treg lanțul este în întârziere, generând acumulări de timp, de la o verigă la alta, fără ca acest lucru să poată fi controlat de zona logistică. „Toate acestea se reflectă asupra consuma- torilor finali. Cred că fiecare dintre noi, fie că achiziționăm acasă mobilă, sau un electrocasnic, fie că avem nevoie, în firmă, de materie primă, ne con- fruntăm cu întârzieri.” Toate în con- textul în care costurile cresc. Alternative Este momentul să găsim alterna- tive. Iar industria logistică românească o face. „Trăim într-o nouă realitate, ceea ce ne face mai buni, pentru că trebuie să găsim alternative. Am așezat activi- tatea de investiții imobiliare pe creștere și, chiar dacă pare că evoluția înceti- nește, cererea și nevoia de spații sunt din ce în ce mai mari”, a mai spus Adriana Pălășan, adăugând că inclu- siv clienții din această industrie au de- venit mai educați. „Încep să știe să ceară lucruri, ceea ce înseamnă că și produsele lor sunt mai bune. Dezvol- tatorii de sisteme informatice nu au suficiente resurse pentru a face față cererii unei ramuri care, ani la rând, a amânat dezvoltarea. Furnizorii de echipamente sunt, de asemenea, căutați, în mijlocul acestui val de nevoi în domeniu. Există interes pentru au- tomatizări. Iar în tot acest context, cu toții și-ar dori să aibă suficienți profe- sioniști pregătiți în instituțiile noastre de învățământ, pentru ca să li se ală- ture echipelor și a putea face față la proiectele care există, în piață”. Cu alte cuvinte, totul este cerere, cerere de oameni, cerere de echipa- mente, cerere de investiții. Cerere oriunde te uiți! Dar, în tot acest amalgam, trebuie găsită ordinea, chiar dacă, la prima ve- dere, lucrurile nu arată așa cum ne-am dori. „Ceea ce trebuie să facem noi este să încercăm să dăm termene mai pre- cise, chiar dacă sunt întârziate, chiar dacă nu sunt la nivelul așteptărilor clien- ților. Dar să fie o promisiune!”, a subliniat vicepreședintele ARILOG, menționând că, în logistică, este practicată livrarea la două ore, în aceeași zi, săptămâna LOGISTICĂ  46 .................................................................................................................................................... iunie 2022 


































































































   44   45   46   47   48