Page 55 - revista ZIUA CARGO
P. 55

 suspendate. Terminalul va fi construit cu o amprentă la sol de peste un hectar, pe trei niveluri (subsol, parter, etaj), va avea o suprafață desfășurată de 31.210 mp, pe o lungime de 200 m și o adâncime de 50 m, urmând a fi realizat pe actualul amplasament, în continuarea terminalului T3 și legat de acesta printr-o galerie. T4 va deservi zborurile internaționale, traficul intern urmând a fi transferat din T2 în T3. Ministrul Sorin Grindeanu a anunțat semnarea contractului de finanțare pentru această investiție: „Vom putea, astfel, să extindem terminalele de pasageri și să reconfigurăm rețeaua de drumuri de acces (21.850 mp), drumurile și platformele tehnologice (5.620 mp) și spațiile de parcare (pe 4.600 mp) ale aeroportului. Valoarea totală eligibilă a proiectului este de 303 milioane de lei, dintre care 257 de milioane de lei (85%) reprezintă contribuție din fonduri FEDR, 39 de milioane de lei – de la Bugetul de Stat (13%), iar 6 milioane de lei este contribuția beneficiarului, suportată din bugetul R.A. Aeroportul Iași. Proiectul trebuie să fie implementat până în decembrie 2023”. PMB: LICITAȚII PENTRU 100 DE AUTOBUZE ELECTRICE ȘI 122 DE TROLEIBUZE Primăria Capitalei a reluat, cu „o întârziere foarte mare”, potrivit directorului general al STB, Adrian Criț, licitația pentru achiziționarea a 100 de autobuze electrice. Documentația a fost trimisă către ANAP. Totodată, PMB se află în etapa preliminară pentru cumpărarea a 122 de troleibuze, dintre care 100 cu bani de la Administrația Fondului de Mediu și 22 cu bani din PNRR. Adrian Criț a precizat: „E clar că trebuie să identificăm și alte surse de finanțare și, în zona de infrastructură, trebuie să facem tot ceea ce e posibil, pentru a atrage fonduri din toate părțile. Poate chiar municipalitatea ar trebui să se împrumute, pentru că orice modernizare aduce beneficii majore, după aceea, în exploatare”. 10 STAȚII DE TREN METROPOLITAN Prima etapă în proiectul trenului metropolitan București-Ilfov include liniile Gara de Vest-Gara de Nord, Gara de Nord-Gara Obor și Gara de Vest-Gara Obor, iar pentru aceste linii trebuie stabilit unde trebuie amplasate peroanele, pentru ca, ulterior, să fie construite și realizate traseele operaționale. Primăria Capitalei a avut în consultare de piață studiul de fezabilitate privind amplasarea peroanelor pentru cele trei linii ale viitorului tren metropolitan și urmează să lanseze procedura de achiziție publică pentru studiul de fezabilitate. A fost realizat studiul de prefezabilitate pentru toate stațiile din zona București-Ilfov, se află în dezbatere un studiu de fezabilitate și va fi lansată licitația pentru studiul de fezabilitate aferent construiri a 10 stații de tren metropolitan. „Avem în vedere cu prioritate cele trei linii, care au fost reabilitate și pot fi introduse în rețeaua de transport”, a anunțat PMB. TRANSPORTUL PUBLIC, MAI SCUMP, ÎN IAȘI Biletele la transportul public din Iași sunt mai scumpe cu 20%, iar abonamentele, cu 39%, începând din această lună, potrivit unei hotărâri adoptate de Consiliul Local, cu argumentul că s-a majorat prețul carburanților. Astfel, prețul unui bilet pentru transportul urban costă 3 lei, cu valabilitate de 120 minute (ca și până acum), timp în care pot fi schimbate mai multe mijloace de transport. Un bilet pentru zona metropolitană costă 4 lei. Abonamentul pentru o zi este 12 lei, cel de 7 zile – 30 de lei, iar pentru 30 zile, 110 lei. Pentru transportul metropolitan, abonamentul lunar este 150 de lei, cel pentru 6 luni – 550 lei, iar pentru un an – 1.100 de lei. Abonamentul dedicat turiștilor are valoarea de 40 de lei, pentru 3 zile. ABONAMENTELE METROPOLITANE, ÎN CREȘTERE Devin tot mai populare abonamentele metropolitane integrate, care asigură transportul pe orice linie de suprafață din regiunea București-Ilfov, pe metrou și pe linia de tren București Nord-Aeroportul Otopeni. Numărul titlurilor de călătorie emise de cei patru operatori (CFR Călători, Transferoviar Călători, STB și Metrorex) au crescut cu peste 50%, în fiecare lună, de la data lansării lor, în 17 februarie. În primele trei luni, cel mai mare succes l-au avut abonamentele de 24 de ore (20 de lei), acestea însumând aproape 50% din vânzări, urmate de cele de 72 de ore (40 de lei) și de abonamentele pentru o lună (210 lei). „Noile titluri de călătorie oferă ocazia pasagerilor să circule, rapid și confortabil, cu toate mijloacele de transport către localitățile unde lucrează, unde studiază sau, pur și simplu, pentru agrement, fiind foarte solicitate de persoanele care vin să viziteze Bucureștiul și sosesc în oraș prin Aeroportul Otopeni”, potrivit Asociației de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public București-Ilfov (TPBI). Integrarea tarifară a transportului în comun urban cu cel feroviar metropolitan este un proiect-pilot, ce va fi extins și pe viitoarele linii de transport feroviar metropolitan, aflate, acum, în faza de proiect.    iunie 2022 .................................................................................................................................................... 55  ȘTIRI 


































































































   53   54   55   56   57