Page 56 - revista ZIUA CARGO
P. 56

    Adrian Criț, director general STB: „Prin introducerea noilor tramvaie, finalizarea proiectelor de modernizare a infrastructurii, implementarea proiectelor de accesibilizare și reorganizarea parcului circulant, STB își propune să crească atractivitatea transportului public urban cu tramvaiul, care, în comparație cu transportul cu autobuzul și troleibuzul, are o capacitate mai mare de transport, consum de energie redus și timpi scurți de parcurs pe calea de rulare proprie, separată de restul traficului rutier”. Primul dintre cele 100 de tramvaie Astra a ajuns la STB Primul dintre cele 100 de tramvaie Astra Imperio Metropolitan contractate de Primăria Capitalei a ajuns la Depoul Militari al Societății de Transport București (STB), la trei zile după ce a plecat de la fabrica din Arad.  Vehiculul va fi supus unor pro- be statice și dinamice, nece- sare autorizării și punerii în exploatare, începând cu data de 1 au- gust. Numai că peroanele sunt prea mici pentru acest tip de vehicul. Trebuie mărite peroanele Primarul general al Capitalei, Nicu- șor Dan, a dat asigurări că peroanele vor fi mărite: „În ședința Consiliului General, am aprobat actualizarea indi- catorilor și, în baza lor, până la mo- mentul în care o să avem recepția ter- minată pentru acest prim tramvai, o să avem și peroanele de 40 de metri, ur- mând să fie și pe celelalte linii, unde o să avem aceste tramvaie”. 20 de vehicule, pe linia 41 de „metrou ușor” Primele 20 din lotul de 100 de ve- hicule contractate de la Astra Arad vor circula pe linia 41 de „metrou ușor”. Simultan cu intrarea acestora pe traseu, STB va demara redistribuirea parcului existent de tramvaie, astfel încât, până la finalul anului, toate tram- vaiele să fie modernizate, cu accesibi- litate sporită. Conform graficelor de livrare, înce- pând din anul 2023, linia de tramvai 32, care leagă Piața Unirii de Depoul Alexandria, va beneficia de un parc de 12 tramvaie. Și în acest caz, STB va realiza o redistribuire a parcului circu- lant, pentru ca linia 32 să devină total accesibilizată. Avantaje Potrivit STB, achiziționarea celor 100 de tramvaie noi aduce o serie de avantaje: • Creșterea capacității de transport fără a fi necesară creșterea parcului circulant. • Creșterea accesibilității, datorată podelei total coborâte și a celor 5 uși duble de acces. • Reducerea timpilor de parcurs și creșterea calității rulării, prin sistemele moderne de tracțiune, bazate pe mo- toare de curent alternativ cu invertoare de tracțiune. • Consum energetic mult mai re- dus față de tramvaiele aflate în explo- atare. Astfel, consumul energetic spe- cific este de doar jumătate din cel al unui vagon V3A, respectiv doar o trei- me din valoarea unui tramvai Tatra. • Tramvaiele vor avea noua gene- rație de validatoare la fiecare ușă, pentru a face plata călătoriei și cu car- dul bancar sau cu dispozitive smart NFC. • Tramvaiele vor avea sistem de aer condiționat și încălzire HVAC, ce va permite reglarea automată a tem- peraturii, fără a mai fi necesară deschi- derea geamurilor exterioare în niciun sezon. • Tramvaiele sunt echipate cu prize USB pentru alimentarea dispozitivelor mobile și vin cu sisteme de informare audio-video vizibile din orice loc al salonului. • Din punct de vedere al exploa- tării, utilizarea noilor sisteme de trac- țiune aduce o reducere a perioadelor de imobilizare pentru reviziile perio- dice, dar și o reducere a timpilor ne- cesari reparațiilor accidentale. • Conducătorii tramvaielor benefi- ciază de condiții moderne de operare, cu o cabină spațioasă, echipată cu aer condiționat, camere video cu ve- dere în interiorul și exteriorul tramva- ielor și un sistem de informare care le va oferi date despre starea de func- ționare a sistemelor tramvaiului, ope- rarea ușilor și alte informații necesare în timpul mersului. Magda SEVERIN magda.severin@ziuacargo.ro  56 .................................................................................................................................................... iunie 2022 ACTUALITATE 


































































































   54   55   56   57   58