Page 61 - revista ZIUA CARGO
P. 61

617 milioane de euro, pentru siguranța rutieră Guvernul a aprobat Strategia Națională Pentru Siguranță Rutieră (2022-2030), ce prevede reducerea cu 50% a numărului de decese și de răniri grave cauzate de accidentele rutiere.  P roiectele majore incluse în Strategia Națională pentru Si- guranță Rutieră sunt: separa- rea căilor de trafic auto și pietonal prin denivelarea acestora (447,5 mil. euro); măsuri de siguranță pasivă – parapete rutiere din beton, montarea parape- telor marginale cu cabluri pe DN7C Transfăgărășan, DN67C Transalpina și alte sectoare de drumuri montane (61,8 mil. euro); semnalizare, marcaje și amenajări rutiere (50,45 mil. euro); digitalizarea elementelor de siguranța circulației – Sistem de Management al Semnalizării Rutiere, Verticale, Ori- zontale și a Elementelor Pasive de Si- guranță Rutieră, soft, dispozitive IT, achiziționarea a 1.000 de limitatoare de viteză, 300 de radare mobile și 500 de camere video conectate într-un sis- tem integrat (47,6 mil. euro); iluminat de noapte și dispozitive luminoase și reflectorizante (10,2 mil. euro). „Finanțarea măsurilor va fi asigu- rată prin PNRR și POT și se va ridica la o valoare totală de 617,6 milioane de euro. Suma prin PNRR este de 219 milioane de euro”, a declarat ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu. Strategia abordează siguranța rutieră într-un mod integrat și multi- disciplinar. Astfel, sunt prevăzute: introducerea unui sistem de manage- ment al vitezei, concomitent cu regle- mentarea unor sancțiuni mai aspre pentru încălcarea legii; intensificarea programelor de educație și formare continuă, formală și informală; alinie- rea la standardele tehnice și la norme- le specifice prevăzute pentru siguranța vehiculelor care funcționează cu hidro- gen, precum și pentru cele conectate și autonome, inclusiv pregătirea infra- structurii rutiere pentru circulația aces- tor vehicule; eficientizarea sistemului național de intervenții în caz de ur- gență prin îmbunătățirea mijloacelor tehnice de intervenție la evenimentele rutiere; măsuri pentru utilizarea drumu- rilor în condiții de siguranță, inclusiv prin reducerea limitelor de viteză în anumite zone sau pe anumite drumuri, în funcție de datele privind accidentele, analiza riscurilor și de cele mai bune practici de la nivelul Uniunii Europene, precum și revizuirea normelor de cir- culație, inclusiv asigurarea priorității pentru utilizatorii vulnerabili; inspecții și verificări sporite în materie de sigu- ranță rutieră; campanii de informare și conștientizare destinate publicului general. Sistem de monitorizare și informare asupra traficului Guvernul a stabilit, printr-o altă ho- tărâre, că Sistemul de monitorizare și informare asupra traficului și a condi- țiilor de circulație pentru Autostrada A1 București-Pitești, Autostrada A2 București-Cernavodă, Autostrada A3 București-Ploiești, DN1 București-Plo- iești va avea o valoare estimată de peste 112,8 milioane de lei, cu TVA. Investiția se va derula pe o perioadă de 2 ani. Investiția era necesară ca urmare a faptului că aceste sectoare de trans- port, fiind proiectate și construite în perioade diferite, au, în prezent, o do- tare total diferită față de setul minim de servicii inteligente de transport pre- văzut de cadrul legislativ european în domeniu – fie nu au implementat sis- teme inteligente de transport, fie au parțial instalate sisteme mai vechi, ne- conforme sau cu durată de viață ex- pirată. Cele trei sectoare de autostradă și cel de drum național incluse în acest proiect, a căror lungime însumată re- prezintă circa o treime din lungimea autostrăzilor în operare din România, vor fi dotate cu infrastructură inteligen- tă rutieră, uniform cu întreaga rețea națională de autostrăzi. Ele vor fi inte- grate într-un Centru nou de Monitori- zare și Informare din cadrul Direcției Regionale de Drumuri și Poduri Bu- curești. Astfel, se va asigura armoni- zarea serviciilor de informare a parti- cipanților la trafic și a managementului rețelei rutiere cu sistemele inteligente de transport implementate în Uniunea Europeană. Finanțarea proiectului se va face din fonduri externe nerambursabile (POIM 2014-2020) și de la bugetul de stat. Magda SEVERIN magda.severin@ziuacargo.ro  iunie 2022 .................................................................................................................................................... 61  ACTUALITATE 


































































































   59   60   61   62   63