Page 25 - revista ZIUA CARGO
P. 25

Employer branding și
cultura organizațională
Nu-i așa că tot auzim vorbindu-se de acest „employer branding”, însă nu prea știm ce este și cu ce ne ajută el?
Ce este „employer branding”?
Haideți să ne gândim puțin, de ce credeți că exista companii pentru care oamenii își doresc să lucreze?
 Exact... pentru că au un puter- nic brand de angajator; asta înseamnă că tu, ca brand, ai devenit „employer by choice”, adică ești în punctul în care oamenii te caută pe tine, și nu tu pe ei.
Ne aflăm în punctul în care brand- ingul este foarte important, atunci când recrutezi și asta înseamnă că tu, ca angajator, trebuie să fii prezent în tot mediul online și să fii vizibil prin bune practici.
De exemplu, dacă un angajat pără- sește compania, indiferent de termenii, mai mult sau mai puțin amiabili, ai des- părțirii, mulțumește-i public și încearcă să construiești, indiferent de context.
Nu uita că, așa cum tu, ca anga- jator sau recruiter, poți să verifici foarte ușor candidatul pe rețelele de sociali- zare și să ceri recomandări despre el, exact același lucru poate să facă și el. Candidaților le este mai ușor ca nicio-
dată să cerceteze compania pentru care urmează să lucreze.
Plângerile legate de un echilibru slab între viața profesională și cea pri- vată și de micromanagement pot des- curaja candidații; nu tot ceea ce citiți online este real, dar, de obicei, este un indicator/un semnal de alarmă pen- tru candidați.
Cine pe cine intervievează?
Îmi amintesc că un angajator mi-a spus, recent: „mai nou, nu mai facem noi interviuri cu candidații, ci fac ei cu noi”.
Păi, nu e normal ca, dacă tu îl în- trebi pe om unde se vede peste 5 ani, să te întrebe și el unde te vezi tu peste 5 ani, ca angajator? Oamenii își do- resc să știe și ei dacă tu ești stabil, așa cum și tu iți dorești.
  ianuarie 2023 ................................................................................................................................................ 25
Monica Derecichei
Trăim în era digitală, o eră în care totul este la un click distanță, o eră în care angajații își doresc mai mult decât oricând sens și calitate, și nu pizza vinerea la birou sau înghețata de luni. Sigur că e fain să mai creăm astfel de mici evenimente, în care să arătăm că focusul nu e doar pe muncă. Ce e important aici este că înghețata nu poate fi o metodă eficientă de a mai îndulci viața unor oameni care nu se simt OK la locul de muncă.
Aceste mici beneficii ajută atunci când deja ai o cultură sănătoasă și un branding de angajator puternic, pentru că, în acest punct, înghețata face ca aceia care se simt bine să se simtă și mai bine.
Când cultura ta organizațională e nesănătoasă, astfel de beneficii pot chiar să dăuneze, pentru că e posibil ca doar să le arăți oamenilor că lucruri- le nu sunt în regulă și e nevoie de astfel de beneficii ca să mai uite de celelalte, care nu merg în direcția potrivită.
Monica DERECICHEI
HR Consultant monica@remarkableconsulting.ro
 ECHIPA













































































   23   24   25   26   27