Page 47 - revista ZIUA CARGO
P. 47

  Augustina a început promovarea în presa locală, a conceput promoții și servicii suplimentare pentru pasageri și, încet-încet, a căpătat popularitate în rândul clienților. „Am mai încercat să iau un autocar și am mers la ARR să solicit aprobare pentru ora de por- nire, dar am constatat că majoritatea orelor de pornire erau deja rezervate de firme care, de fapt, nu fac curse pe traseul respectiv, dar au licențe. La un moment dat, am înființat o cursă la trei dimineață din Tulcea, dar cu re- turul abia la 19:00, doar aceste inter- vale rămânând libere. Scriptic, eram cinci firme și vreo 22 de curse pe Tul- cea, care e un oraș mic”, povestește Abdul Adnan, care precizează că, la un moment dat, după multe conflicte, operatorii din zonă au ajuns la un acord de respect reciproc.
„Deși eram lipsit de experiență, a început să îmi placă și m-am ambiționat să reușesc. Am niște reguli după care mă ghidez: ce nu știi, învață, cercetează, caută, muncește, gândește.”
Augustina și-a continuat dezvol- tarea prin achiziția de microbuze, pen- tru un plus de flexibilitate și viteză. Iar grija față de clienți și comunicarea cu oamenii, angajați și pasageri, sunt cu- vintele de ordine.
În prezent, Augustina deține 8 au- tocare și aproximativ 40 de microbuze. Personalul numără peste 45 de anga- jați, dintre care 28 sunt șoferi. „Facem transport interjudețean, dar și jude- țean, în Tulcea. Când avem comenzi, facem și transport turistic. Segmentul de turism e foarte bun, însă concu- rența nu e tocmai favorabilă, mai ales din partea companiilor care merg la negru. De asemenea, de aproape un an, avem contract cu Organizația Mondială pentru Migrație. La solicită- rile ISU, preluăm refugiați ucraineni de la Isaccea și îi transportăm la Gara de Nord, în București, de unde sunt preluați de organizațiile umanitare și transferați în funcție de necesități.”
Licitațiile, eterna problemă
Compania a participat, de-a lungul timpului, la majoritatea licitațiilor de trasee din județ. „Când s-a organizat prima licitație, m-am bucurat foarte mult, pentru că întotdeauna am trăit cu speranța că va fi mai bine, că se va îndrepta situația. Dar încă de la prima licitație au apărut incorectitudini. Nici la ora actuală nu sunt foarte trans- parente licitațiile”, spune directorul ge- neral al Augustina. Dar, fără îndoială, transportul s-a dezvoltat din punct de vedere calitativ, iar anumite reguli le- gislative foarte binevenite au început
să fie respectate mai bine, în ciuda haosului care domină, încă, acest do- meniu de activitate.
În prezent, Augustina a licitat pentru 10 trasee, punând,
ca întotdeauna, necesitățile de transport ale clienților,
pe primul plan.
Tot având în vedere necesitățile clienților, Augustina a decis să cola- boreze cu Autogări.ro, pentru dezvol- tarea sistemului de ticketing online. Odată cu implementarea acestui sis- tem, au apărut, desigur, și beneficii pentru companie, cu importante eco- nomii de timp și de efort din punctul de vedere al personalului și cu elimi- narea clienților „neserioși”, care rezer- vau și nu se prezentau la îmbarcare. „Clienții care ne cunoșteau deja apre- ciază că le oferim servicii suplimen- tare, dar, în același timp, prin sistemul de rezervări online, am câștigat și cli- enți noi, cam 10% în plus, care nu știau de noi, dar ne-au găsit în sistem. În plus, pentru clienți este mai simplu, acum, să își schimbe rezervările, dacă este necesar”, spune Abdul Adnan.
Planuri de viitor
Deși traversăm cu toții o perioadă dificilă, la creșterile de costuri și inflație adăugându-se problemele legate de licitațiile pentru trasee și, nu în ultimul rând, termenele de livrare tot mai mari ale vehiculelor, directorul general al Augustina crede în dezvoltare. Iar aici rămânem tot în sfera serviciilor pentru pasageri. „Până acum, furnizorii de vehicule mă sunau mereu, să mă în- trebe dacă am nevoie de mașini, iar, de aproape opt luni, îl sun eu și mă poartă cu vorba. În august anul trecut au zis că livrarea este planificată pen- tru ianuarie 2023. Acum, au dat ca termen sfârșitul lui martie – începutul lui aprilie pentru două unități, și în luna mai, pentru încă două. Mașinile au a- juns să fie foarte scumpe și cu termen de livrare foarte mare. Dorim să achi- ziționăm vehicule 8+1, pentru o activi- tate de tip rent-a-car, pentru a efectua servicii complementare pentru clienții noștri: transport către orice punct din București, indiferent unde au oamenii treabă, la aeroport, la spitale, la insti- tuții. Clienții știu de unde să ne ia, se simt în siguranță cu noi și au încredere în noi”, precizează directorul general al Augustina. Din punctul de vedere al investițiilor la nivelul parcului, acestea depind, în mare măsură, de liberalizare și de evoluția legislației, toată lumea fiind, încă, în expectativă.
Raluca MIHĂILESCU
raluca.mihailescu@ziuacargo.ro
martie 2023 .................................................................................................................................................. 47
 PIAȚĂ ȘI COMPANII


















































































   45   46   47   48   49