Page 49 - revista ZIUA CARGO
P. 49

  Târgu-Mureș, București-Breaza, Bucu- rești-Pitești, București-Bacău-Piatra- Neamț, dar și plecări din Oradea (Ora- dea-Arad-Timișoara, Oradea-Satu Ma- re-Baia Mare) și din Bistrița (Bistrița- Cluj-Napoca-Oradea, Bistrița-Târgu Mu- reș-Brașov, Bistrița-Baia Mare-Satu Ma- re, Bistrița-Sighișoara-Sibiu și Bistrița- Suceava-Botoșani, Bistrița-Zalău).
„Majoritatea traseelor nu
a reprezentat numai o simplă alternativă la calea ferată, ci chiar o soluție mult mai bună, prin care se economisea timp, dar și nervi.”
Concret, cu CDI Transport Intern și International, poți ajunge în Bistrița sau, chiar, în Satu Mare, plecând din București. „Dacă vrei ca un traseu să aducă beneficii, trebuie organizat te- meinic. Trebuie să știi de la început ce vrei să faci cu un anumit traseu și, chiar dacă uneori există posibilitatea să se meargă în pierdere, trebuie privit în perspectivă, mai ales că traseele sunt obținute acum pentru trei ani, în urma unei licitații”.
De exemplu, traseul București- Brașov-Târgu Mureș a venit ca un su- pliment spre Brașov, dar și la cererea călătorilor din Târgu Mureș, pentru că acoperă traseul București-Brașov și, în același timp, transportă și călătorii care vor să meargă spre Târgu Mureș.
... la o flotă de peste 150 de microbuze
și autocare
O flotă dinamică trebuie adminis- trată eficient, pentru a menține costu- rile operaționale la un nivel optim, fără a scăpa, însă, din vedere eficiența pe trasee. În acest context, organizația
s-a orientat spre utilizarea unui număr mai mic de autovehicule, folosind un sistem de tip „turnus”. „Pentru că ma- șina nu obosește, conducătorul auto este cel care trebuie să se odihneas- că, după un anumit număr de ore pe- trecute la volan”, a explicat adminis- tratorul companiei.
„Combustibilul reprezintă una din- tre cheltuielile majore ale unui trans- portator, mai ales în cazul unei flote care depășește 150 de autovehicule, motiv pentru care înființarea unei stații proprii de alimentare a fost mai mult decât necesară. Situațiile în care mașina a suferit o defecțiune tehnică reprezintă cazuri speciale, motiv pen- tru care autovehiculele din parc sunt înnoite anual, astfel încât serviciile de transport să se mențină la standar- de profesioniste”, a continuat el.
Pentru situații de urgență, în ca- zurile unor defecțiuni apărute pe drum, există echipe mobile, care pleacă imediat acolo unde a rămas autove- hiculul pentru a remedia problema, sau pentru a-l remorca până la servi- ce-ul companiei. În asemenea situații, călătorii sunt preluați de următoarele mașini, astfel încât să nu rămână pe drum niciun călător.
Parcul auto la intern depășește 150 de microbuze și autocare, majoritatea fiind Mercedes Benz Inturo și Trituro.
Urmărind tendința pieței, compania și-a deschis propria divizie de carosare a van-urilor în microbuze, C&I Eurotrans XXI (carosier Mercedes-Benz Cibro), prima firmă din România autorizată să facă asemenea transformări.
De asemenea, deține, în prezent, o stație ITP, pentru că numărul ma-
șinilor este foarte mare, și 2 autogări la standarde europene. „În plus, pro- iectele de viitor se referă la înființarea unei companii de taximetrie, astfel încât clientul să poată beneficia de un serviciu complet, fiindu-i asigu- rat transportul chiar până în fața casei. Societatea s-a lansat în diversi- ficarea serviciilor, deschizând recent o școală de șoferi și tractări auto. Avem în vedere deschiderea unei școli de atestare profesională pentru șoferi, și datorită numărului mare de condu- cători auto angajați.”
În opinia lui Ion Zaharia, autocarele nu sunt o soluție pentru intern, chiar dacă implică transportul unui volum aproape dublu de călători. Transportul intern nu se poate face în mod profe- sionist, mai ales din cauza infrastruc- turii rutiere, care, în foarte multe situa- ții, poate pune probleme mașinilor mari. Iar, pentru a menține intervale reduse de timp și a asigura un nivel corect de eficiență, trebuie să asiguri un anumit flux de călători. În plus, călătorii sunt obișnuiți să plece repede. „O problemă care nu mai depinde de firma de transport este calitatea mai puțin bună a drumurilor, care, în unele zone, determină circulația sub viteza legală, generând posibile întârzieri. Din fericire, însă, chiar și așa, nu s-au consemnat cazuri în care mașinile să înregistreze întârzieri mari la destina- ție”, a mai adăugat Ion Zaharia, preci- zând că, deoarece există foarte mulți clienți fideli, firma a dezvoltat un sis- tem de abonament, biletul cu antici- pație, prin care clientul își rezervă locul la o anumită cursă.
Începând cu sfârșitul anului 2017 și până în prezent, CDI Transport In- tern și International s-a axat pe curse regulate speciale, încheiate cu clienți pentru transportul angajaților TESA și muncitori din localitățile limitrofe și București, raza de colectare a angajaților extinzându-se la 100 km, din cauza lipsei forței de muncă.
În final, secretul succesului CDI Transport Intern și International este munca. „Noi am muncit mult. Nimic nu este din întâmplare”, a concluzionat administratorul companiei.
Meda IORDAN
meda.iordan@ziuacargo.ro
 martie 2023 .................................................................................................................................................. 49
 PIAȚĂ ȘI COMPANII













































































   47   48   49   50   51