Page 58 - revista ZIUA CARGO
P. 58

 ORADEA TRANSPORT LOCAL
Muncă și pasiune
Într-un oraș în plină dezvoltare, care dorește să țină pasul
cu marile metropole europene, chiar dacă nu este vorba despre capitala țării, transportul local reprezintă, cu adevărat, unul dintre cei mai importanți indicatori ai calității vieții. Iar compania Oradea Transport Local se poate mândri, deja, de mult timp,
cu modernizări la care alte firme abia încep să se gândească.
  Compania de transport public local din Oradea are, în acest moment, o flotă de 120 de au- tobuze, din care mai mult de jumătate sunt marca Mercedes-Benz, restul fiind Solaris, MAN, Karsan, Isuzu și Volvo. Flota de tramvaie numără 60 de unități, dintre care 30 Tatra KT4, 10 Siemens și 20 ASTRA. „În decursul unei luni, înregistrăm aproximativ 4 milioane de călătorii cu mijloacele de transport în comun”, spune Adrian Revnic, director general OTL.
Importanța tehnologiilor moderne
pentru pasageri...
OTL a început procesul de digitali- zare încă din anul 2008, cu mana- gementul de flote, fiind printre primele companii din țară care a făcut acest
lucru. Au urmat, în 2013, sistemul de e-ticketing (pe bază de card), în 2020 – fleet management modernizat și plani- ficator de călătorie și, în 2021, e-ticket- ing modernizat (Account Based Ticket- ing) și un portal și aplicație mobile pentru gestionarea online a titlurilor de călătorie. „Pe călător îl interesează să aibă un transport civilizat, să își poată planifica călătoriile, să știe că ajunge în timp util la destinație, în condiții de curățenie, si- guranță și tot ce înseamnă, în momen- tul de față, confortul pe care ți-l oferă un mijloc de transport în comun”, subliniază Adrian Revnic, care apreciază că, în context național, transportul public local este un factor important al tuturor pilonilor de dezvoltare. Iar, în context local, reprezintă un element de bază în toate proiectele europene care se implementează în Oradea.
„În momentul de față, considerăm că suntem una dintre cele mai bine plasate
companii de transport public din Româ- nia, din punctul de vedere al vârstei flotei pe care o avem în dotare. De aseme- nea, suntem foarte bine puși la punct în legătură cu tot ceea ce înseamnă di- gitalizare, e-ticketing, aplicații pentru pla- nificarea unei călătorii, de informare și pentru tot ceea ce înseamnă gestiona- rea ulterioară a informațiilor pe care ți le oferă un sistem de urmărire a vehi- culului în timp real, montat pe tramvai sau pe autobuz. Nu avem pretenția să transportăm 100% din populația orașu- lui, dar trebuie să avem un procent între 25 și 35% care să folosească transportul public. Transportul public local este un indicator al calității vieții și nu poate să rămână în urma orașului. Iar dacă orașul se dezvoltă mai repede decât celelalte orașe din România, e firesc să ținem pasul cu această dezvoltare. Aici, ai nevoie de un pic de muncă și de pasiu- ne”, subliniază Adrian Revnic.
2023
PIAȚĂ ȘI COMPANII
 58 .................................................................................................................................................. martie 2023




















































































   56   57   58   59   60