Page 59 - revista ZIUA CARGO
P. 59

  Adrian Revnic, director general OTL:
„Am dezvoltat și un proiect transfrontalier RO-HU, împreună
cu compania de transport public din Debrecen (DKV) și Zona Metropolitană Oradea. Astfel am achiziționat 6 autobuze Euro 6 și 1 hibrid, noi, toate marca Mercedes-Benz, și 50 de panouri noi
de informare călători.
Totodată, am modernizat și sistemul
de fleet management.
De asemenea, suntem singurul oraș din România care a construit 4 km de cale dublă de tramvai, după Revoluție.
Am vizitat, ori de câte ori a fost nevoie, orașe europene în care transportul este la un nivel ridicat și am luat tot ce înseamnă bun de acolo. Colaborăm în
permanență cu diverși parteneri și participăm activ la toate întâlnirile și la toate prezentările care țin de dezvoltare. Suntem membrii ai UITP și participăm activ la reuniunile lor, pentru că este în interesul nostru să venim în permanență cu ceva nou. Din fericire, este o lume deschisă, o lume permisivă, în care ești acceptat cu plăcere, schimbul de informații este vast și singura condiție este să implementezi ceea ce afli de acolo.”
  ... și controlul costurilor
În același timp, sistemul de moni- torizare a vehiculelor îi permite con- ducerii companiei să poată optimiza costurile legate de exploatare. „Struc- tura parcului ne permite să ținem sub control volumul de piese și volumul orelor de manoperă, pentru reparațiile pe care le facem”, declară directorul general OTL. „Dispeceratul este ca- pabil, în orice moment, să planifice cursele, atât pentru tramvaie, cât și pentru autobuze, astfel încât să avem un număr suficient de mare de vehi- cule și o structură optimă a parcului. La orele de vârf, avem în trafic auto- buze de 18 m, în intervalele dintre o- rele de vârf, avem autobuze de 12 m.”
Compania a pus la punct un pro- gram de circulație stabil și bine struc- turat, dar, în secunda în care se sesi- zează că pe traseu e nevoie de un vehicul în plus, se introduce automat vehiculul respectiv. Există inclusiv po-
sibilitatea de a ști dacă autobuzul este înaintea sau în urma programului.
Strategii
bine puse la punct
Pentru orice companie de trans- port local, atragerea și fidelizarea pasagerilor reprezintă, în același timp, și un obiectiv, și un instrument de op- timizare și amortizare. Iar OTL își pro- pune să realizeze acest deziderat în primul rând prin îmbunătățirea perma- nentă a calității serviciului, prin flote performante, ceea ce înseamnă atât confort, siguranță, calitate, dar și con- sumuri energetice reduse și aplicații care pot să îți ofere flexibilitate.
„Un alt instrument de optimizare este, de exemplu, creșterea volumului de transport al vehiculelor. Tendința noas- tră este să utilizăm vehicule cât mai spațioase, cu locuri cât mai multe, pentru a avea un randament cât mai bun, sau o eficiență cât mai mare a costului per călător, per kilometru”, subliniază Adrian
Revnic. „De asemenea, dorim să dezvol- tăm infrastructura pentru tramvai care să poată să ajungă pe o rază de 30 km în jurul orașului, astfel încât să dăm po- sibilitatea navetiștilor, elevilor, pensiona- rilor, studenților să beneficieze de trans- portul public urban într-un mod cât mai eficient. Nu în ultimul rând, trebuie să reamintim faptul că avem un parteneriat cu prima comună din Ungaria de după frontieră, în cadrul căruia facem cinci curse zilnice transfrontaliere, în regim de cursă regulată internațională.”
Un alt serviciu interesant oferit de OTL este conturat în contextul con- tractelor cu operatorii parcurilor indus- triale orădene, pentru transportul an- gajaților acestora, ca facilitate oferită de angajator pentru angajat.
Întotdeauna
e loc de mai mult...
Atunci când toate lucrurile par bine puse la punct și merg ca un ceas elve- țian... te-ai putea întreba, uneori, ce mai rămâne de făcut? Răspunsul OTL, în acest caz, este că întotdeauna există noi idei și proiecte. Printre acestea, se numără dezvoltarea unui sistem de tren metropolitan, pentru a oferi serviciul de transport cu tramvaiul în comunele limi- trofe, linie care să ajungă până în centrul orașului, un proiect de achiziționare de tramvaie noi, un proiect de modernizare completă a depoului de tramvaie, con- strucția unei noi autobaze destinate flote- lor electrice, mai ales că există și intenția de a achiziționa 40 de astfel de autobuze.
„Vom avea inclusiv posibilitatea de recuperare a acumulatorilor autobuze- lor, într-o așa numită a 2-a viață a acestora, pentru că noua autobază va fi acoperită cu panouri fotovoltaice pe toată suprafața și energia produsă în panouri va fi înmagazinată în acei acu- mulatori”, spune Adrian Revnic.
Un alt proiect interesant, în curs de implementare la OTL, este cel legat de transporturile la comandă, destinat clientului sau clienților care doresc să ajungă la o anumită destinație, alta decât liniile clasice de transport pasa- geri aflate în funcțiune.
Nu putem încheia fără să notăm și un aspect inedit, dar care ilustrează perfect dinamismul și spiritul de iniția- tivă al unui oraș european modern și al unei companii de transport local cu adevărat implicate. Oradea este singu- rul oraș din România care a participat la toate edițiile Concursului European de conducere a tramvaielor, iar în luna iunie a acestui an, OTL va fi gazda acestui eveniment, care va beneficia de invitați din 25 de orașe europene.
foto: Ovi D. Pop Raluca MIHĂILESCU raluca.mihailescu@ziuacargo.ro
 martie 2023 .................................................................................................................................................. 59
 PIAȚĂ ȘI COMPANII







































































   57   58   59   60   61