ARIN EXPRESS: Calitatea face diferența

Piața de transporturi express din România se dezvoltă într-un ritm accelerat, mai ales ca urmare a pandemiei de COVID-19, iar, la prima vedere, poate părea că nu mai este loc de mai mult… sau de mai bine. Însă dezvoltarea Arin Express România din ultimii doi ani demonstrează contrariul… Mai ales dacă oferi servicii de calitate, viteză și un răspuns rapid, la orice oră din zi și din noapte 7 zile pe săptămână, abordezi, poate, o anumită necesitate a pieței care nu a fost încă 100% acoperită… Despre aceste lucruri am discutat cu Cristian Silaghi, branch manager Arin Express România.

Cristian Silaghi

ZIUA CARGO: Cine este Arin Express?

Cristian Silaghi: Arin Express este, la bază, o companie spaniolă, fondată în urmă cu peste 20 de ani, având ca obiect de activitate transportul express urgent „time-critical”. După 20 de ani de activitate, Arin Express este un lider european în transportul express urgent și deservește industrii precum automotive, aeronautică, e-commerce, farmaceutică etc. Prin cele 7 TMC-uri (Transport Management Center-uri) din Spania (HQ), Portugalia, Maroc, Italia, Serbia, Romania și Turcia, oferă servicii de transport urgent rutier pe 3 continente și servicii de transport aerian pe 5 continente. Anul 2023, pentru Arin Express, la nivel de grup, a fost un an de creștere, cu peste 100 de angajați, peste 45.000 de transporturi urgente efectuate și cu o cifră de afaceri de aproximativ 40 de milioane de euro.

Cum se prezintă compania, în România?

Până în urmă cu doi ani, filiala din România era doar un Control Tower, un suport pentru compania-mamă din Spania, făcând doar tracking. În toamna anului 2021, s-a decis, la nivel de management, deschiderea și dezvoltarea business-ului în România și Europa de Est, pe linia operaționala și de vânzări, clienți și transportatori. S-a pornit cu o echipa de 8 persoane, iar, acum, numărul angajaților în România s-a dublat. După câteva luni de la deschidere, în 2021, am încheiat anul cu o cifră de afaceri de peste 3,5 milioane de lei (în jur de 700.000 de euro), iar acum, după 2 ani de activitate operațională, am reușit să creștem de 4-5 ori cifra de afaceri, față de cifra realizată în primul an de activitate.

În România, avem în spate o echipă cu experiență vasta în domeniul transportului express și al transportului în general, dar și o tehnologie avansată, cât și un management dedicat, care ne ajută la dezvoltarea business-ului în Romania. Lucram 24/7 real, în 3 schimburi, iar baza care permite acest lucru este propriul TMS, care ne oferă continuitatea fiecărui transport, indiferent de schimbul care îl operează. Pentru a oferi clienților informația corectă despre statusul mărfii în timp real, adică ACUM, avem o aplicație proprie, în care se înregistrează șoferul și pe care vedem vehiculul în timp real; nu avem neapărat nevoie de GPS-ul vehiculului. 

Clienții apreciază foarte mult un aspect care mi s-ar părea normal să îl aibă orice companie, drept dovadă că oarecum, undeva, pe piață, există o lipsă… Oferind servicii 24/7, la noi, oricând se întâmplă ceva, clientul are un răspuns ACUM.

Cu cine lucrați, ca furnizori, din rândul transportatorilor?

Lucrăm cu peste 900 de companii de transport, la nivel European. Avem un departament dedicat furnizorilor, care verifică și înregistrează transportatorii în sistemul nostru. O mare parte dintre furnizorii noștri de transport sunt companii românești. Un avantaj important pe care îl oferim transportatorilor este volumul de oferte transmis zilnic și procesul de plată, care este automat și rapid. Oferim posibilitatea de plata rapidă, în 48 ore de la efectuarea transportului, dacă sunt depuse documentele și totul este în regulă, iar ei au posibilitatea să seteze automat termenul de plată din interfață, fără să fie nevoie să apeleze departamentul nostru financiar sau să piardă timp cu alte formalități. Lucrăm cu companii care au între 50 și 100 de vehicule, dar și cu firme mici, cu 2-3 vehicule.

Care sunt aspectele care vă diferențiază?

Cu ajutorul soft-ului, oferim o soluție clientului în maximum 15 minute de la înregistrarea cererii. Dacă clientul este integrat prin API, cererea se înregistrează, automat, în sistem, și pornește căutarea soluțiilor de transport către întreaga bază de date care este corespunzătoare cu cererea clientului, cu vehicule potrivite configurației mărfii respective. Răspunsurile vin automat, iar operatorul de trafic poate vedea timpii de tranzit și prețul pe care îl primește și selectează cea mai bună oferta ca timp de tranzit și cost către client.

După ce le oferim foarte rapid o soluție de transport, softul nostru trimite automat informații de localizare a mărfii și ETA, cu o periodicitate care poate fi setată în funcție de necesități. Clienții mari sau medii din România pe care îi avem în portofoliu au considerat acest lucru un punct forte, pe care l-au apreciat, pentru că au primit o informare fără s-o ceară.

Avem doua departamente specializate pentru trafic și tracking, dar avem și tură de noapte, între orele 23:00 și 7:00 și, în weekend, avem o echipa de 3 persoane, pentru a oferi clienților soluții permanente, indiferent de oră sau zi. Colegii noștri urmează un plan de perfecționare și pregătire, pentru a învăța sistemul și procesele noastre, astfel încât, în momentul în care apare orice problemă, indiferent de oră, să știe ce să facă. Spre deosebire de multe companii românești, noi avem procese pentru orice. Procese care ne ajută să reducem semnificativ rata greșelilor. Un avantaj major pe care îl oferim pentru industria de automotive din România este legătura puternică pe care o avem, la nivel de grup, între Africa și Europa, prin TMC-ul nostru din Tanger, Maroc, și depozitul vamal certificat AEO în Algeciras Port, Spania. Arin Express fiind cunoscută în industria de automotive drept furnizor important al industriei pe relația Africa de Nord-Europa și vice-versa. Odată cu deschiderea TMC-urilor în Belgrad, Serbia, și Istanbul, Turcia, oferim soluții de transport eficiente și către aceste destinații.     

Ce planuri aveți, în România?

Ținta, în România, este să devenim lider în transportul express, așa cum suntem, deja, în alte tari. Datorită pieței și trendurilor sale, am început să dezvoltam noi produse, care încep să fie din ce în ce mai solicitate, în România si Europa. Este vorba despre serviciul semi-express, cu un termen de livrare mai mare, dar și la un buget mai mic decât cel pentru transportul premium express, care presupune și un „co-load”, adică marfa altui client, în același vehicul. De asemenea, avem serviciul de FTL, dar tot în sistem time-critical. Organizăm, deja, astfel de transporturi, cu vehicule grele, și avem în vedere să creștem acest segment. Pentru transporturile super-urgente, oferim clienților și serviciul de Air Freight, certificat IATA.

„Colaborăm cu mulți transportatori români, care au servicii de calitate, iar noi îi susținem să se dezvolte în continuare. Astfel, serviciile noastre reprezintă un aspect pozitiv pentru piața românească, atât pentru transportatori, cât și pentru clienți. Cu toții avem de învățat, și o vom face crescând împreună.” – Cristian Silaghi

Cum priviți viitorul, în contextul în care apar, în permanență, provocări?

La modul general, consider că anul viitor o să se mențină „ceața” de anul acesta. Volumele vor scădea, în continuare, și pe piața contractelor, și pe cea spot. Iar aici cheia este să fii conectat la ambele piețe și să-ți mărești constant portofoliul de clienți, sau concentrare pe creșterea de noi destinații. 

Pe internațional, se observă fluctuații de la țară la țară. De exemplu, am avut situații când Spania, Marocul și Italia au mers foarte bine, dar România, Serbia și Turcia erau în scădere. Apoi România a crescut dintr-o dată, pentru noi, în octombrie și noiembrie, care au fost două luni foarte bune. Dar, din punctul meu de vedere, trebuie să continuăm procesul de dezvoltare a bazei de clienți, pentru că ultimele două luni nu înseamnă un barometru real, pentru anul viitor. Încercăm să fim conectați la piață, ceea ce înseamnă să cunoaștem foarte bine necesitățile clienților și evoluția lor.  

Cum vă influențează noile reguli privind timpii de conducere și odihnă și implementarea tahografelor pe utilitarele ușoare? Ce soluții vedeți?

Evident, și pe noi ne afectează, chiar dacă nu avem flotă proprie în Europa. Probabil că, în domeniu, o să se meargă pe o direcție cu zone de cross-docking, amplasate strategic, pe cele mai importante trasee. Tot transportatorii vor trebui să rezolve această problemă, iar noi trebuie să-i susținem și să îi ajutăm. Varianta cross-docking ar fi mai ușor de implementat, dar nu e la îndemâna oricui și cred că vor fi puține companii pe piață care își vor putea permite să facă acest lucru.

O altă soluție ar putea fi schimbul de șoferi pe traseu, în anumite puncte-cheie. Datorită soft-ului pe care îl utilizăm, putem face analize detaliate pe toate rutele înregistrate, pe volume, pe direcții, și atunci putem să organizăm, împreună cu transportatorii noștri, un sistem eficient de schimbare a vehiculelor sau șoferilor.  

Sunt gândite măsuri pentru a scădea amprenta de carbon, la nivel de companie?

Având în vedere că lucrăm cu cele mai mari companii din industria automotive, acestea au anumite cerințe, în acest sens, la care noi trebuie să răspundem. În orice licitație organizată de clienții mari, trebuie să incluzi și această amprentă de carbon, trebuie să precizezi cât CO2 „salvezi” pe ruta respectivă și ce soluții oferi. Începând de anul viitor, în selecția furnizorului pentru anumite proiecte, o să fie o componentă importantă să ai, în flota pe care o folosești pentru clienți, vehicule ecologice, ca să reduci, la nivel de flotă, emisiile de CO2. Dacă ai un vehicul sau două „verzi” în flota, deja faci diferența față de restul, care nu au, și atunci ai posibilitatea să câștigi teren în fața competitorilor, care nu iau în calcul acest aspect.

În prezent, în activitatea express, contează să fie mașini cât mai noi, dar și electrice, pentru transporturile locale sau regionale. Un segment în creștere este transportul intermodal din România, care este solicitat de către clienți, în special către Germania, Benelux și Italia, soluție care se pretează doar pentru transportul greu.

Raluca MIHĂILESCU

raluca.mihailescu@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.