Autocarele FlixBus, tot mai căutate

Tot mai multe persoane, atât la nivel global, cât și din România, aleg autocarul pentru transportul pe distanțe lungi, acordând o importanță crescută sustenabilității, potrivit FlixBus.

Din ianuarie și până la sfârșitul lunii iunie, peste 36 de milioane de pasageri din întreaga lume au călătorit cu FlixBus, FlixTrain, Greyhound (America de Nord) și Kamil Koç (Turcia), în creștere cu 53%, față de perioada similară din 2022. Compania a înregistrat o creștere semnificativă a veniturilor: 860 de milioane de euro, ceea ce reflectă o creștere de 54%, față de 557 de milioane de euro, înregistrate în aceeași perioadă anul trecut.

Flix a raportat, de asemenea, un rezultat EBITDA ajustat de 26 de milioane de euro (+85 de milioane de euro). „Flix reușește cu succes să asigure o creștere durabilă și profitabilă. Suntem pe drumul cel bun în toate țările în care operăm și am reușit să ne extindem semnificativ oferta pe multe piețe, în prima jumătate de an. Flix continuă să fie o poveste de succes în domeniul travel-tech, la nivel global”,  spune André Schwämmlein, CEO și co-fondator al Flix.

Rețea de 41 de țări, cu încă două „pe țeavă”

Serviciul este prezent în 41 de țări din întreaga lume și urmează să fie introdus și în Chile, înainte de sfârșitul anului 2023, și în India, anul viitor. În Europa, Flix a transportat peste 24 de milioane de pasageri (+75%), înregistrând venituri de 477 de milioane de euro (+91%). Numai în iunie, peste 2.000 de destinații au fost conectate la rețea, odată cu primele linii spre Finlanda și Grecia.

În SUA, Canada și Mexic au folosit serviciile FlixBus și Greyhound peste 5 milioane de pasageri (+33%). Mai mult de 300 de destinații sunt în Turcia, unde peste 6,8 milioane de pasageri (+14%) au călătorit cu filiala Flix Kamil Koç. În plus, Flix și-a extins semnificativ oferta și rețeaua în Brazilia, cu 35 de orașe.

Unde au călătorit românii

În România, cursele FlixBus sunt disponibile din aproape 100 de orașe, spre 15 țări din Europa, precum Grecia, Bulgaria, Ungaria, Germania sau Italia, dar și spre Turcia. În sezonul estival, destinațiile alese au fost Budapesta, Viena sau Sofia, dar și stațiunile de pe litoralul bulgăresc, precum Varna și Nisipurile de Aur. Topul 10 este completat de München, Berlin, Frankfurt, Praga și Paris.

Eco-friendly

Impactul redus al călătoriilor cu autocarul pe distanțe lungi asupra mediului nu este suficient de cunoscut, în principal din cauza provocărilor tehnice cu care se confruntă întreg sectorul, care este, încă, dependent în mare măsură de motorină. Deși soluțiile cu emisii zero pentru autocarele de cursă lungă nu sunt încă disponibile, FlixBus, având un factor de emisie de 26 de grame de CO2 per pasager per kilometru, în Europa, reprezintă o opțiune accesibilă de a reduce amprenta de carbon.

Peste 800.000 de tone de CO2 au fost evitate de clienții Flix, care au ales serviciile sale de mobilitate în detrimentul altor moduri de transport, cum ar fi autoturismul personal și avionul, conform datelor disponibile (Agenția Germană de Mediu – UBA, 2019, analiza Flix Well-to-Wheel, 2021, date interne Flix și sondajul Flix privind călătoriile pasagerilor FlixBus).

„Din totalul emisiilor de dioxid de carbon la nivel global, transportul este responsabil de un procent semnificativ. Mașinile personale tot mai numeroase și cursele aeriene sunt printre principalii poluatori din transport. Observăm, în toate piețele în care suntem prezenți, că există o cerere în creștere pentru călătoriile cu autocarul, care poluează mult mai puțin, raportat la celelalte categorii de mijloace de transport”, a declarat Adrian Rășoiu, reprezentant FlixBus România.

Acord cu Scania, pentru bio-LNG

Recent, Flix a încheiat un acord cu Scania pentru a echipa 50 de autocare din flota partenerilor săi, până în 2025, cu tehnologii care permit utilizarea de bio-LNG, în scopul reducerii cu până la 80% a emisiilor de CO2. Potrivit Asociației Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), emisiile medii ale mașinilor noi vândute în România sunt de 126,5 grame CO2 per kilometru.

Magda SEVERIN

magda.severin@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.