Bode: 27 de km de autostradă vor fi gata în decembrie

Lotul 1 al Autostrăzii Sebeș-Turda, de 17 km, și porțiunea cuprinsă între Râșnov-Cristian (10 km) din Autostrada Comarnic-Brașov vor fi deschise circulației, la sfârșitul acestui an, promite ministrul Transporturilor, Lucian Bode.

Ministrul Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor, Lucian Bode: „Este clar că anul 2020 este anul investițiilor și, mai ales, al investițiilor în autostrăzi.”

Stadiul de execuție a lucrărilor la Lotul 1 Sebeș-Turda este, în prezent, de 95%, a precizat demnitarul. „Cei 17 kilometri ai lotului 1 de pe Autostrada Sebeș-Turda trebuiau să fie finalizați în 2018. În acest moment, progresul fizic este de peste 95%. În condițiile în care vom avea cel puțin 25 de zile fără intemperii, în condiții meteo favorabile, cei 17 kilometri de autostradă din Sebeș-Turda, Lotul 1, vor fi dați în trafic. De asemenea, Râșnov-Cristian, 10 kilometri din Comarnic-Brașov, are termen de finalizare în acest an și se va finaliza în acest an”, a precizat ministrul Bode.

Lotul 1 Sebeș-Turda pornește de la intrarea pe autostradă de la Sebeș, va ocoli Alba Iulia și va scoate traficul la Pârâul Iovului. Apoi, va face legătura de pe autostrada Sibiu-Deva, spre Cluj-Napoca. În prezent, traficul se derulează prin Lancrăm, spre Alba Iulia, pe drumul național, provocând ambuteiaje majore, potrivit Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).

Contractul pentru această porțiune, în valoare de 541,7 milioane de lei (fără TVA), a fost semnat, în 2014, cu Impresa Pizzarotti, iar lucrările au începute în decembrie același an. Data de 31 decembrie 2020 este estimată de CNAIR pentru darea în folosință a Lotului 1.

Lotul 2 al Autostrăzii de Centură București Sud, în șantier

Întregul Lot 2 al Centurii de Sud a municipiului București se află în execuție, din noiembrie, după ce Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a înmânat constructorului ordinul de începere a lucrărilor pe cei 14,6 km din secțiunea 2 a acestui lot, după ce primii 1,7 km intraseră în șantier în luna iunie. Constructorul turc Alsim Alarko execută, în prezent, coloanele forate ale viaductului peste calea ferată București-Giurgiu, plus lucrări la podețe și terasamente.

Ministrul Lucian Bode, aflat pe șantier, a declarat: „Centura de Sud a Bucureștiului reprezintă o prioritate a mea (…). În luna iunie, înmânam ordinul de începere pentru secțiunea 1 și iată că sunt în măsură să vă pot spune că aveți front total de lucru, odată cu ordinul de începere pe care l-ați primit astăzi, pentru cei 14,6 km. Sper ca, la sfârșitul lunii noiembrie, cei de la CNAIR să vă poată înmâna ordinul de începere și pentru lotul 1. Din păcate, pe lotul 3 sunt nemulțumit, pentru că nu avem un antreprenor serios, pe care CNAIR l-a și penalizat. Din această cauză nu avem nici documentația aferentă pentru acest lot, astfel încât să poată începe lucrările pe toți cei 52 de km din Centura de Sud a Bucureștiului”.

Autostrada de Centură Nord, blocată în contestații

Ministrul a detaliat și stadiul lucrărilor la zona de nord a Autostrăzii de Centură: „Avem un contract de proiectare și execuție semnat, două loturi sunt în contestație, iar celălalt lot este în procedura de reevaluare a ofertelor. Este foarte importantă realizarea Autostrăzii de Centură, nu numai pentru București, ci și pentru România, deoarece acest obiectiv este parte integrantă a Coridorului IV Pan-European. Ne-am propus ca, până în 2023, să finalizăm partea de sud a Inelului de Autostradă, cei 52 de km, iar pentru partea de nord, după ce semnăm celelalte 3 contracte, să terminăm și acest segment, până în 2024”.

Concret, în prezent există constructor doar pentru 19 km din Autostrada de Centură București Nord: Asocierea SA&PE Construct-Spedition UMB-Tehnostrade, care va construi Lotul 2, cuprins între km 20-km 39. Contractul, în valoare de 831,9 milioane de lei (fără TVA), va avea o durată de 12 luni pentru proiectare și 22 de luni pentru execuție. Perioada de garanție a lucrărilor este de 10 ani.

Autostrada de Centură București va avea 100,9 km și va face parte integrantă din Coridorul Pan-European IV, care traversează România de la vest la est, pe direcția Nădlac-Arad-Timişoara-Lugoj-Deva-Sibiu-Piteşti-Bucureşti-Constanţa.

Magda SEVERIN

magda.severin@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.