CARGUS INVESTEȘTE 40 DE MILIOANE DE EURO ÎN REȚEAUA DE LOCKERE. Clientul deține controlul

„Următorii ani vor conduce la o schimbare de paradigmă pentru Cargus și, cred, pentru întreaga piață de curierat”, a afirmat Olivier Van Houtte, CEO Cargus, cu ocazia evenimentului în care a fost anunțată lansarea rețelei proprii de lockere. Aceasta după ce compania de curierat a început, recent, să opereze, în CTPark Bucharest, un depozit al cărui concept reprezintă o premieră pentru România.

Totul trebuie să fie din ce în ce mai facil pentru client, iar timpul este esențial, astăzi, în orice ecuație. Nevoia de flexibilitate se derulează de la clientul final pe întregul lanț logistic, impunând rigori noi.

După mulți ani, în care au privit cu scepticism soluțiile de livrare din proximitatea casei, românii le apreciază, astăzi, beneficiile, pentru că simt că dețin, astfel, controlul asupra livrării. Iar Cargus a răspuns acestei nevoi evidente de a nu mai pierde timp în așteptarea coletelor. În următorii doi ani și jumătate, va investi 40 de milioane de euro în rețeaua de lockere, în prima fază fiind amplasate 300 de astfel de unități.

Rigori pe tot lanțul logistic

Pentru ca strategia să dea roade, trebuie să fie, însă, abordate și în amonte soluții care reduc perioadele alocate operațiunilor. O zonă în care intră în scenă inclusiv spațiile logistice.

În prezent, rețeaua logistică Cargus gestionează 5 huburi regionale, o parte importantă din bugetul investit în ultimii doi ani fiind dedicată optimizării logistice, potrivit datelor puse la dispoziție de companie.

În aceeași paradigmă se înscrie și depozitul modern cu o suprafață de aproximativ 11.000 mp, situat în CTPark Bucharest, pe A1, la km 13, pe care curierul îl operează din acest an și care dublează capacitatea celui din Măgurele. Noua facilitate, aflată în proximitatea celei mai populate zone a Bucureștiului, va ajuta compania să se pregătească pentru noiembrie-decembrie, sezonul de vârf în vânzările de comerț electronic.

Croit după nevoia clientului

Cargus s-a aflat, tot timpul, în zona de control, în realizarea spațiului logistic. „Am livrat o facilitate adaptată 100% nevoilor Cargus, astfel încât toate obiectivele pe care și le-a propus echipa să poată fi îndeplinite, cu maximum de eficiență. În rețeaua noastră, avem facilități de acest tip în Europa Centrală și de Est, dar este primul astfel de depozit din România”, a declarat Ana Dumitrache, country head CTP România, explicând că suprafața construită de 11.000 mp, trebuie privită (pentru a fi relevantă) în contextul în care este luat în calcul și spațiul exterior, de două ori mai mare, structurat foarte eficient, tocmai pentru desfășurarea în condiții de productivitate a operațiunilor.

Costurile și accesul ușor de gestionat

„Clientul beneficiază de un foarte bun control al costurilor cu utilitățile. Își poate gestiona activitatea fără a fi întrerupt, în niciun moment, de o problemă tehnică sau de evenimente care să îl perturbe. Pentru noi, reprezintă key statement ca beneficiarul să fie 100% în control, pe activitatea lui”, a arătat, la rândul său, Andrei Koszti, regional commercial manager CTP România. Altfel spus, clădirea respectă toate principiile de eficiență privind consumul energetic și beneficiază de o infrastructură bine pusă la punct… Iar toate acestea sunt completate, în mod fericit, de o comunitate de afaceri formată organic, odată cu dezvoltarea parcului, care reunește atât clienți cât și furnizori.

De menționat, managementul Cargus a anunțat că va continua să investească în modernizarea altor 16 centre logistice, ca o promisiune făcută magazinelor online și cumpărătorilor de a menține standardul ridicat al livrărilor.

Un pas înainte

Astfel, întregul lanț logistic se așază în acea paradigmă în care totul trebuie să fie la îndemână, creând, în final, o senzație de confort apreciată de client.

„Este obligatoriu să facem un pas înainte, să ne adaptăm la noua realitate și la cererea pieței și să furnizăm o soluție de livrare eficientă, accesibilă și sustenabilă. Lansarea rețelei de lockere Cargus reprezintă o decizie importantă în strategia noastră de dezvoltare, pentru că vine în completarea rețelei noastre naționale out of home, SHIP & GO, și oferă o soluție inovatoare pentru magazinele online, locale și internaționale, dar și pentru clienții acestora”, a menționat Olivier Van Houtte, CEO Cargus.

Acces contactless

Lockerele instalate de Cargus reprezintă singura soluție de pe piață care poate fi accesată contactless (cu un singur click), direct din aplicația Cargus Mobile. Dispozitivele funcționează pe bluetooth și nu au nevoie de alimentare la rețeaua de energie electrică, fiind dotate cu baterii, cu o speranță de viață de până la 10 ani. Sunt operaționale 24/7, pot fi încărcate cu o gamă largă de produse (compartimentele au dimensiuni diferite) și le oferă cumpărătorilor posibilitatea să își ridice coletele în două zile.

Compania de curierat estimează că, până la sfârșitul acestui an, va ajunge la aproximativ 3.000 de puncte partenere SHIP & GO (magazine partenere și lockere), devenind singura companie de curierat cu o rețea de livrare de proximitate atât de mare.

Meda IORDAN

meda.iordan@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.