DAIMLER BUSES. Strategie duală pentru neutralitate, pe baterii și hidrogen

Divizia Buses a concernului Daimler și-a prezentat strategia de abordare a obținerii neutralității din punct de vedere al emisiilor. Aceasta este bazată pe două căi, baterii și hidrogen, compania propunându-și ca, până în 2030, toate autobuzele comercializate să fie fără emisii CO2.

Pe parcursul unei prezentări desfășurate la Mannheim, în Germania, pe lângă noutățile amintite mai sus, Till Oberwörder, șef Daimler Buses, a prezentat și proiectul primului autobuz interurban complet electric, planificat pentru 2025, și conceptul de autocare cu pile de combustibil pe bază de hidrogen, ce ar putea intra în producție de la sfârșitul acestui deceniu. Totodată, autobuzul urban Mercedes-Benz eCitaro, echipat cu baterie electrică, va primi un upgrade, rezultând eCitaro Range Extender. Pentru a obține o autonomie mărită, sistemul se va baza pe baterii de înaltă performanță, începând cu finalul lui 2020, și, ulterior, celule cu hidrogen, din 2023.

Ținta 2030

Daimler Buses își propune să ofere vehicule neutre CO2, bazate pe baterii și hidrogen, în fiecare segment, până în 2030. Accentul inițial se va concentra pe piețele de bază din Europa și America Latină. Până în 2039, pe piața de bază din Europa vor fi vândute doar vehicule noi, neutre CO2. În segmentul de autobuze urbane, în Europa, asta se va întâmpla încă din 2030. Pe lângă extinderea portofoliului său de vehicule neutre CO2, Daimler Buses își extinde, de asemenea, ofertele de servicii, ca antreprenor general, pentru infrastructura electrică completă a clienților.

Mercedes-Benz eCitaro Range Extender

Începând din 2023, Daimler Buses va echipa, de asemenea, autobuzul său urban Mercedes-Benz eCitaro, care anterior era pur electric cu baterie în producție de serie din 2018, cu o pilă de combustibil pe bază de hidrogen, pentru a obține o extindere a autonomiei. Daimler Buses adaugă, astfel, un vehicul cu o autonomie de până la 400 de kilometri (autobuz nearticulat) portofoliului său de produse integral electrice din segmentul autobuzelor urbane. Ca variantă de extindere a autonomiei, autobuzul puternic și neutru CO2, cu podea joasă, acoperă chiar și rutele solicitante și aproape 100% din cerințele de autonomie ale tuturor operatorilor de transport.

eCitaro Range Extender este foarte clar proiectat pentru a fi utilizat ca autobuz urban. Sistemul de propulsie continuă să se bazeze pe o baterie foarte puternică, în timp ce pila de combustibil servește doar pentru extinderea autonomiei, și nu ca sursă principală de energie. Vehiculul este, astfel, un autobuz hibrid complet electric, care combină ambele surse de energie. Hidrogenul este utilizat sub formă gazoasă, la o presiune de 350 bar. În plus, Daimler Buses va oferi eCitaro cu o nouă generație de baterii de înaltă performanță, de la sfârșitul anului 2022. Bateriile litiu-ion de înaltă energie cresc capacitatea per celulă a bateriei cu aproximativ 50%, pentru aceeași greutate, și oferă o autonomie de aproximativ 280 de kilometri (autobuz nearticulat). Bateriile vor fi folosite atât în eCitaro, eCitaro Range Externder, cât și în șasiul complet electric eO500U, lansat, recent, din Brazilia.

Sprijin pentru transportatori

Daimler Buses oferă clienților săi un sistem complet pentru eCitaro integral electric, care include planificarea proiectelor și servicii de consultanță, pentru buna funcționare a unei flote de vehicule electrice, precum și construcția completă a infrastructurii de alimentare cu energie a acestora. Incluzând, aici, și măsurile de construcție corespunzătoare, care sunt oferite la cheie, dacă este necesar. La cerere, companiile de transport pot obține, astfel, un pachet global coordonat, care cuprinde infrastructura de autobuz, energie și încărcare, precum și software adecvat, servicii digitale, instruire adecvată pentru personal și post-vânzare dintr-o singură sursă. Managementul încărcării autobuzelor electrice cu baterie este crucial pentru bunul mers al operațiunilor de zi cu zi. Aici, datorită parteneriatului strategic anunțat recent cu IVU Traffic Technologies AG, Daimler Buses și-a completat portofoliul cu un software puternic de control al flotei, special adaptat pentru eCitaro, în ceea ce privește alimentarea cu electricitate.

„Nu investim în Euro 7”

Till Oberwörder, șef Daimler Buses: „În calitate de producător de autobuze lider la nivel mondial, ambiția noastră este clară: dorim să contribuim la combaterea schimbărilor climatice și să fim un motor al schimbării în transport, care este necesară pentru a realiza acest lucru. Urmărim o strategie clară de electrificare și trimitem pe stradă autobuze cu tehnologii alternative de propulsie, în producția de serie. Dorim să oferim grupuri motopropulsoare neutre CO2 la nivel local, pentru fiecare dintre segmentele noastre de pe cele mai importante piețe, până în 2030, și, prin urmare, ne luăm un angajament clar: cel mai târziu din 2030, vom oferi doar vehicule noi, neutre CO2, în segmentul autobuzelor urbane din Europa și nu vom investi în tehnologia Euro 7. Ne concentrăm eforturile de dezvoltare în întregime pe eCitaro cu zero emisii și alimentat complet electric.”

Alexandru STOIAN

alexandru.stoian@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.