Un lucru este cert, Europa, dar în special Germania, este de mult o țintă majoră a transportului rutier din România, iar un astfel de târg, de altfel cel mai important dedicat transportului și logisticii de pe continent, este, fără îndoială, o excelentă posibilitate de a simți pulsul acestei branșe atât de dinamice, dar și atât de vulnerabile la orice eveniment cu influente macro-economice. Interlocutor ne-a fost, la München, Armand Aninoiu, executive manager Cartrans Romania.
ZIUA CARGO: Ce anume v-a determinat să participați la târg nu numai în calitate de observator atent, dar și ca expozant, cu stand propriu?
Armand Aninoiu: Cartrans este, de foarte mulți ani, activă în Europa Centrală și de Vest și, cu atât mai mult, în Germania, una din piețele noastre cele mai importante. Este o ocazie să ne întâlnim, într-o atmosferă de business, cu clienții noștri tradiționali, dar și una de a cunoaște noi parteneri potențiali. Legătura permanentă cu clienții noștri, atât în perioada unei conjuncturi favorabile, cât și atunci când situația este mai dificilă, face parte din filozofia firmei noastre. Or, unde se poate face asta mai organizat și mai eficient, decât la un târg de anvergura acestuia?
Ați ales să faceți parte dintr-un stand oficial al României, și nu unul aparent neutral, al altor firme de transport românești prezente aici. Care a fost ideea care a stat la baza acestei hotărâri?
Transportatorii din România au devenit un player important în Europa, în acest business, sunt din ce în ce mai cunoscuți ca prestatorii unor servicii complexe, de bună calitate și prestate la un raport preț/calitate interesant. Ne-am gândit că un posibil interesat în a găsi noi parteneri pentru nevoile lui în materie de transport sau logistică, fără sa aibă încă un contact direct cu o firmă de profil din România, va căuta la standul țării un prim contact. Acum, cu o zi înainte de sfârșitul târgului, putem spune că hotărârea a fost una excelentă, ne bucuram în continuare de mult interes și am adunat, aici, o colecție impresionantă de cărți de vizită, de pretutindeni.
Dacă te gândești la discuțiile tot mai aprinse purtate între organele competente din cadrul UE și organizațiile naționale din mai toate țările, referitoare la viitorul transportului, în contextul reducerii urgente a poluării atmosferei, se vede o tendință crescândă de a muta o parte din ce în ce mai mare a transportului rutier pe calea ferată. Sunteți pregătiți pentru un astfel de pas?
Da, firește. De curând, am achiziționat peste 100 de semiremorci care se pretează la transportul intermodal de tip „Huckepack”, unde semiremorca este încărcată pe tren și preluată, apoi, doar la flux și la reflux de capete de transport, din terminalele respective. Ne socotim a face parte dintre pionierii din România pentru acest tip de transport și studiem rezultatele cu foarte multă atenție. Da, tendința este clară, dar logistica nu este încă perfectă. Din punct de vedere economic, pentru un client pe care nu-l interesează, în final, decât partea financiară, transportul neîntrerupt „door-to-door”, in special pe distanțe mai scurte sau medii, nu are concurență. Privim, însă, relaxați această situație, suntem pregătiți pentru orice variantă.
Întrebarea pe care o pun, practic, tuturor celor pe care îi întâlnesc aici: aveți curajul unei prognoze în ceea ce privește viitorul apropiat și ieșirea din această, hai să-i spunem, criză, cu tendințe de creștere a cheltuielilor, însoțită însă de o presiune considerabilă pe prețurile oferite pentru transport?
Nu putem decât să înlocuim prognoza cu un optimism sănătos, pe care nu ni-l pierdem niciodată. Branșa asta este plină de surprize, un motiv în plus să-și păstreze fascinația pe care o simțim de când am pus pe șosea primul camion. Văd ca și dumneavoastră sunteți însoțit de fiul dumneavoastră, Christopher Schnick, și, culmea, am descoperit că suntem născuți în aceeași zi. Noi, generația tânără, vom genera noile idei și concepte de mâine și, credeți-mă, avem poftă și energie să o facem!
Dan SCHINCK
München, GERMANIA
hans.schnick11@gmail.com