MERCEDES-BENZ: Electricitatea – un concept holistic

Transportul urban face pași importanți către decarbonizare. Sunt autobuzele electrice singura soluție? Care sunt pașii corecți pentru implementarea electromobilității?

Astăzi, tehnologiile se întrepătrund, de aceea e necesar să găsești strategia optimă pentru încurajarea schimbării și totodată, pentru asigurarea continuității serviciului oferit – menținerea echilibrului tehnico-economic care să asigure evoluția viitoare.

Accesarea soluțiilor alternative, chiar dacă nu oferă zero emisii, reprezintă o soluție la îndemână, în special în piețele care nu au dezvoltată o infrastructură de încărcare, așa cum este cazul României.

Acestea vor avea, în continuare, un cuvânt de spus, în perioada imediat următoare.

„Mizăm mult pe soluțiile hibrid, ce asigură cele mai mici costuri de exploatare, autonomie ridicată și nu necesită investiții speciale de infrastructură. Legat de Mercedes-Benz Citaro Hybrid, am livrat unitatea cu numărul 200, în România, în vara anului trecut, după doar un an și jumătate de comercializare în țara noastră”, a arătat Bogdan Aldea, bus sales manager la Mercedes-Benz Trucks & Buses Romania.

Totodată, Mercedes-Benz a livrat, anul trecut, în România și 40 de vehicule Citaro CNG.

În segmentul transportului urban, este nevoie de stabilitate pe termen lung.

Prezentul înseamnă un mix între propulsia cu zero emisii și cea hibrid, iar viitorul va fi cu siguranță electric. Iar, la capitolul 100% electric, Daimler Truck oferă o soluție matură. eCitaro a intrat, deja, în producția de serie, fiind un vehicul de bază în flotele de transport public din statele vest-europene.

Regândirea mobilității urbane

Propulsia electrică poate fi asigurată prin două tehnologii performante – utilizarea bateriilor și propulsia pe hidrogen, ambele dezvoltate de producătorul Daimler Truck.

„Interesul nostru nu este să dezvoltăm doar un produs tehnic, ci să creăm un pachet complet de servicii care să includă dezvoltarea infrastructurii necesare, achiziția, exploatarea eficientă, serviciile after-sales și reciclarea, la finalul ciclului de viață al produsului. Dezvoltăm, producem și echipăm vehiculele noastre cu ultimele generații de acumulatori, ce oferă o densitate cât mai mare de energie, și țintim să fim cât mai eficienți, din punct de vedere al exploatări”, a precizat Bogdan Aldea.

Un autobuz electric trebuie privit complet diferit față de unul convențional.

Primul aspect ce trebuie avut în vedere este că un autobuz electric nu poate înlocui unu-la-unu un autobuz diesel. Astfel, există câteva „butoane” de racordare pentru maximizarea investiției, având în vedere, în primul rând, durata de viață a acumulatorilor.

„Nu există o soluție universală și, tocmai de aceea, oferim consultanță operatorilor, împreună cu specialiștii noștri din Germania. Exploatarea unui autobuz electric implică un proces complex – alegerea configurației tehnice optime, precum și alegerea sistemului de încărcare care să asigure o autonomie cât mai mare și o viață cât mai lungă pentru acumulatori”, a explicat Bogdan Aldea.

Dimensionarea corectă a numărului de vehicule pentru un traseu reprezintă primul pas, fiind influențat de volumul de pasageri, ritmicitatea, lungimea traseului etc.

Acumulatorii și capacitatea de transport sunt parametri aflați în antiteză. Practic, o capacitate mai mare de transport implică o autonomie mai mică, iar dimensionarea stațiilor de încărcare trebuie configurată în strânsă legătură cu programul de transport.

Pornind de la studiul și consultanța pe tema electromobilității, operatorii pot afla răspunsurile corecte pentru câteva aspecte esențiale: dimensionarea sistemului de încărcare și folosirea rațională a acestuia; eventuala modificare a traseelor și momentelor de pauză, pentru a optimiza reîncărcarea și eficiența mașinii; cursuri specifice de conducere, de reparații, de mentenanță etc.

BusStore, departamentul de vehicule rulate, oferă posibilitatea de trade-in pentru împrospătarea flotei operatorilor de transport, prin înlocuirea vehiculelor vechi cu unele cu o vechime mai mică sau cu autovehicule noi.

Intouro și-a găsit locul pe piața din România încă de la lansare, iar noul model și-a crescut versatilitatea putând accesa, prin dotările sale, inclusiv segmentul turistic. Acest autocar fiabil, cu costuri reduse de achiziție și exploatare, întărește premisele pentru o utilizare profitabilă.

Radu BORCESCU

radu.borcescu@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.