MYCAR ASSISTANT: Gestionare eficientă a flotelor și a vehiculelor personale

Aplicația MyCar Assistant este dedicată celor ce vor să gestioneze mai bine și să rezolve nevoile flotelor sau ale vehiculelor personale. Am discutat cu Cristian Astaloș, CEO și fondator MyCar Assistant, pentru a descoperi ce se află în spatele interfeței prietenoase și intuitive.

Cristian Astaloș

ZIUA CARGO: Ce ne puteți spune despre MyCar Assistant? De cât timp se află pe piața românească aplicația și care este scopul acesteia?

Cristian Astaloș: Suntem o companie 100% românească, cu sediul în Cluj, și am lansat aplicația MyCar Assistant în 2017, pentru a veni în sprijinul șoferilor și administratorilor de flote. În momentul de față, suntem cel mai complex asistent auto digital din România, iar scopul nostru principal este să îi ajutăm pe șoferi să economisească atât timp, cât și bani, din evitarea potențialelor amenzi, prin gestionarea și rezolvarea nevoilor vehiculelor sau flotelor, cu ajutorul tehnologiei. Principalele funcționalități pe care le oferim prin aplicație sunt generarea de notificări înainte de expirarea unui document, astfel încât șoferii să fie mereu la curent cu ce documente sunt pe punctul de a expira, stocarea documentelor în format digital, posibilitatea de a înregistra notițe, gestiunea daunelor, opțiunea de a adăuga istoricul de mentenanță, asistență privind starea vehiculelor sau evidența cheltuielilor, dar și funcționalitatea de a găsi cea mai apropiată stație ITP, reînnoirea polițelor RCA, tractare din orice punct din țară, posibilitatea de a obține o mașină de înlocuire în caz de accident, costul aferent închirierii acesteia fiind suportat în întregime de către compania de asigurări a șoferului vinovat de producerea accidentului, totul accesibil de pe orice dispozitiv, cu ajutorul aplicațiilor mobile și web.

Aveți un trecut în domeniu? Cum ați ajuns să dezvoltați acest proiect?

Ideea inițială a aplicației a venit în urma dificultăților cu care ne confruntam noi, membrii echipei, ca șoferi. Totul a pornit de la simplul fapt că, uneori, uitam când trebuiau reînnoite anumite documente ale mașinii, precum polița RCA sau ITP. Discutând genul acesta de pățanii cu colegii și prietenii, ne-am dat seama că este o problemă foarte răspândită printre șoferi. Am auzit inclusiv de cazuri în care la vamă le-a fost amintit șoferilor că au ITP expirat, ceea ce vă dați seama că este o situație extrem de neplăcută și care aduce costuri suplimentare.

Totodată, la vremea aceea, nu știam cât de mari sunt dificultățile cu care se confruntă administratorii de flote și, inițial, am lansat o primă versiune a aplicației dedicată strict persoanelor fizice, bazată doar pe notificări pentru o serie limitată de documente. De-a lungul timpului, am discutat, însă, cu foarte multe companii și am înțeles tot mai bine aceste nevoi, pentru piața din România. Avantajul nostru a fost că aveam deja experiență în acest domeniu și ne-a fost mult mai ușor să implementăm soluții tehnice care să rezolve problemele șoferilor și administratorilor de flote, mult mai rapid și mai eficient.

Care a fost evoluția companiei de la lansare și până în prezent?

Am avut un traseu mai atipic, poate, am lansat o versiune foarte simplă a aplicației în 2017, urmată apoi de o perioadă de validare a ideii și de feedback, care ne-a ajutat, ulterior, mult la creșterea MyCar Assistant și a transformat aplicația în cel mai complex asistent auto digital din România. Anul trecut, am finalizat prima rundă de finanțare pre-seed, care ne-a permis să ne ducem mai departe viziunea, alături de echipa noastră experimentată și dedicată, de care suntem mândri. Am fost și suntem ambițioși, lucru care ne-a motivat să ne extindem și în afara României, iar, în acest moment, aplicația MyCar Assistant este disponibilă și în Republica Moldova, Ungaria, Austria și Germania, iar, pe viitor, ne propunem să ajungem și în alte țări din Uniunea Europeană.

Treptat, ne dorim să devenim un must-have pe telefonul fiecărui șofer, o aplicație pe care să se bazeze și care să îi ușureze administrarea unui autoturism, cu tot ceea ce presupune acest lucru. Așa cum o aplicație de hărți și GPS te ajută să te ghidezi în trafic, noi suntem soluția perfectă, care oferă șoferilor siguranță și liniștea că respectă legislația, evită amenzile și au grijă de vehiculele lor.

Care sunt avantajele folosirii aplicației, cu precădere din perspectiva companiilor de transport/logistică pe care le aveți în portofoliu?

În general, utilizatorii noștri au o viață ocupată și, cel mai des, se lovesc de problema datelor de expirare pentru diferite documente sau obiecte. Dacă, în cazul unui vehicul, vorbim de undeva până la 10 nevoi de bază, acestea cresc exponențial, pentru flote. Totodată, costul de întreținere și istoricul de mentenanță sunt foarte importante, pentru ambele categorii de utilizatori. Pe lângă faptul că nu mai uiți ce intervenții a avut mașina ta, prin istoricul de mentenanță complet, un șofer își crește șansele de a o vinde mai ușor când va veni momentul.

Mai mult, este destul de dificil să mai păstram un dosar cu toate actele și documentele unui vehicul, mai ales când toată lumea folosește un telefon mobil. De aceea, am ușurat acest proces, prin stocarea documentelor în format digital, oferind posibilitatea de a adăuga și notițe. În acest fel, șoferii vor avea mereu la îndemână toate informațiile de care au nevoie. Un alt avantaj îl constituie faptul că, pe o platformă unificată, cum este MyCar Assistant, gestiunea șoferilor unei flote și comunicarea cu aceștia este mult mai facilă. Deciziile devin mai ușor de luat, pe baza datelor, a rapoartelor și graficelor, de la eficiența unui vehicul, până la costurile asociate acestuia și o viziune de ansamblu a stării unei flote, pe care administratorul o are la dispoziție, de pe orice dispozitiv conectat la internet.

Pe ce pune, în prezent, compania accent?

În prezent, ne concentrăm pe partea de dezvoltare și cercetare, integrând tot timpul și partea de inovare. De exemplu, ne pregătim de lansarea unui nou mod de obținere a polițelor RCA, care să permită emiterea acestora în 60 de secunde, dar și pe o serie de funcționalități extrem de utile, dedicate companiilor. Întotdeauna, alegem să inovam și să construim tool-uri care să fie cu adevărat utile pentru ambele categorii de utilizatori, șoferi și companii deopotrivă.

Care sunt planurile de dezvoltare ale MyCar Assistant?

Avem mai multe direcții pe care le abordăm în acest moment, de la implementări tehnice, la parteneriate care să vină în ajutorul utilizatorilor noștri. Un exemplu este un nou serviciu, prin care șoferii pot primi consultanță juridică gratuită, în cazul unui accident. Mai mult, vrem să integrăm absolut toate funcționalitățile pe care le oferă aplicația în Romania și în celelalte țări în care operăm, în acest moment. Scopul nostru este ca fiecare șofer sau administrator de flotă să se poată baza pe MyCar Assistant, având siguranța că au cât mai bine grijă de vehiculele lor și își eficientizează costurile.

Cum puteți caracteriza piața pe care activați și cum estimați evoluția acesteia?

Putem spune că ne aflăm într-un context destul de provocator. Creșterea prețurilor este prezentă pe absolut toate verticalele, lucru care pune o presiune tot mai mare pe finanțele familiilor care dețin vehicule, dar și pe bugetele companiilor. Din nefericire, toate aceste scumpiri se resimt și în prețul final al serviciilor pe care le consumăm cu toții. Am încercat să venim în întâmpinarea utilizatorilor, cu oferte care să îi protejeze și să îi ajute în același timp. De exemplu, la cumpărarea unei polițe RCA prin MyCar Assistant, șoferii primesc gratuit o poliță de tractare, fără niciun cost suplimentar. Este un beneficiu pe care noi îl oferim utilizatorilor noștri, pentru a face orice deplasare mai puțin stresantă pentru ei. Totodată, în cazul flotelor, o aplicație ca MyCar Assistant te ajută în mod direct sa îți crești profiturile, de la evitarea amenzilor, la gestiunea costurilor, luarea deciziilor în mod informat, bazate pe date, și o serie de funcții noi la care lucrăm si pe care le vom anunța în curând. Putem spune că atât persoanele fizice, cât și companiile au un scop comun, mai ales în aceste vremuri, și anume acela de a diminua cât mai mult costurile și riscurile asociate cu deținerea unuia sau a mai multor vehicule, iar noi venim în întâmpinarea nevoilor lor, pentru a-i ajuta cât mai bine.

Alexandru STOIAN

alexandru.stoian@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.