Presiune pentru performanță

Care este presiunea corectă a anvelopelor și ce impact are aceasta asupra performanței? De ce apare uzura neuniformă la anvelopele camioanelor, ceea ce duce la pierderi de performanță și, în cele din urmă, la o scădere a eficienței costurilor?

Anvelopa este singurul punct de contact dintre vehicul și suprafața drumului. Este esențială pentru siguranța atât a utilizatorilor, cât și a mărfurilor transportate. Iar o presiune incorectă înseamnă creșterea consumului de combustibil și, totodată, mai puțini kilometri parcurși cu respectiva anvelopă.

Presiunea aerului din anvelopă este cea care susține și deplasează mărfurile sau persoanele într-un mod sigur, durabil, economic și confortabil. Presiunea incorectă a anvelopelor are un impact negativ și asupra anumitor aspecte de bază ale performanței în materie de siguranță, cum ar fi rezistența carcasei, stabilitatea și manevrabilitatea vehiculului, nivelurile de aderență și tracțiune și sensibilitatea la lovirea bordurilor.

Cu toate acestea, în sondajele efectuate de Michelin, presiunea apare ca unul dintre punctele de întreținere care adesea nu sunt monitorizate și menținute pe cât de bine ar trebui.

Verificări la „rece”

Dacă presiunea de umflare este prea scăzută, rezultatul este o creștere anormală a temperaturii de rulare, care poate duce la deteriorarea componentelor interne. Această deteriorare este ireversibilă și poate provoca distrugerea și dezumflarea rapidă a anvelopei. Consecințele rulării cu presiune insuficientă în anvelope nu sunt neapărat imediate și pot deveni evidente chiar și după corectarea presiunii.

Presiunile în anvelope trebuie verificate în mod regulat pe anvelope la „rece”, sau atunci când vehiculul este în service (între 15 °C și temperatura ambientală), utilizând un manometru calibrat.

Presiunea insuficientă de umflare crește, de asemenea, foarte mult riscul de acvaplanare prin blocarea evacuării apei prin umăr și duce, de asemenea, la uzura umărului sau la uzură neuniformă.

În concluzie, umflarea insuficientă conduce la: o creștere a rezistenței la rulare și, prin urmare, a consumului de combustibil al vehiculului; o reducere a duratei de viață a anvelopelor (kilometraj scăzut); un impact asupra manevrabilității și siguranței vehiculelor; o reducere a rezistenței carcasei care limitează potențialul de reșapare.

Supra-umflarea ar trebui, de asemenea, evitată. Aceasta reduce: siguranța și confortul la rulare; aderența, deoarece suprafața de contact nu va fi optimă, aplicând o presiune excesivă pe centrul benzii de rulare; durata de viață a anvelopelor (kilometraj), în special pe anvelopele axelor motoare.

Chiar dacă anvelopele sunt umflate cu azot, presiunea trebuie verificată, oricum, în mod regulat.

Trei tehnologii inovatoare

Fabricarea anvelopelor Michelin include 3 tehnologii inovatoare care asigură o performanță făcută să dureze.

REGENION: aderență pe toată durata de viață a anvelopei. Banda de rulare auto-regeneratoare este produsă în matrițele Michelin realizate prin tehnologia 3D de imprimare a metalului.

FORCION: cauciuc mai rezistent, pentru mai mulți kilometri. Materialul nou care întărește cauciucul crește performanța kilometrică.

CARBION: îmbunătățește longevitatea kilometrică. Este un proces industrial inovator, care îmbunătățește calitatea amestecului de cauciuc.

Pentru a beneficia pe deplin de performanțele anvelopelor, experții Michelin recomandă verificarea periodică a presiunii anvelopelor, atunci când anvelopele sunt reci, la temperatura ambiantă, sau după ce vehiculul s-a oprit timp de câteva ore.

Nu umflați niciodată o anvelopă care a funcționat umflată insuficient, fără o inspecție amănunțită atât în interior, cât și în exterior. De asemenea, nu dezumflați niciodată anvelopele dacă acestea sunt fierbinți.

Presiunile de umflare a anvelopelor trebuie să fie întotdeauna adecvate pentru sarcina și utilizarea anvelopelor.

Presiunea de umflare are o influență dovedită asupra consumului de combustibil. Umflare insuficientă de 1,5 bar cauzează un consum de combustibil crescut cu 1%.

Presiuni standard

(A) La montarea pe puntea directoare față: sarcina pe osie = presiunea. Exemplu: 7,5 tone = 7,5 bari, 8 tone = 8,0 bari, 9 tone = 9,0 bari.

Presiunile de umflare a anvelopelor reci din tabelele de mai jos sunt indicate în scopuri orientative până la cântărirea vehiculului pentru reglarea presiunilor optime. Toate presiunile sunt exprimate în bari (PSI).

Desigur, acestea nu acoperă toate condițiile de utilizare și trebuie discutate cu reprezentantul dumneavoastră Michelin înainte de a fi date în folosință pe vehiculele dvs.

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.