RCTY 2015. EKOL: Flexibilitate la categoria grea

Compania turcească Ekol își face loc pe piața europeană de logistică prin investiții puternice, servicii de calitate, o bună prezență la nivel continental și, mai ales, flexibilitate.

Compania originară din Turcia, Ekol, a sărbătorit recent 25 de ani de la înfiinţare. Deși misiunea inițială a fost legată de asigurarea nevoilor de transport și logistică ale companiilor turcești ce activează în Europa, astăzi Ekol dispune de o bună acoperire la nivel european, cu o flotă importantă de vehicule și își propune să fie un integrator logistic complet. Ekol a decis să îşi deschidă subsidiara din România în 2011, alte subsidiare funcționând în Germania, Franța, Ungaria, Polonia, Grecia, Spania, Italia, Ucraina sau Bosnia Herțegovina.

„Avem patru direcţii principale în companie: flota, servicii logistice şi depozitare, freight forwarding şi extinderea regională şi teritorială. De altfel, intenţionăm să deschidem în zona de Vest a României un centru logistic, care să asigure și infrastructura necesară pentru transportul intermodal“, a declarat Alecsandru Mucenic, director general Ekol România.

Compania turcă a acumulat deja o importantă experiență în transportul intermodal, desfășurând atât operațiuni de transport feroviar, cât și naval.

În plus, flota diversificată de camioane asigură o bună flexibilitate.

„În momentul de faţă deţinem un parc de peste 4.000 de unităţi, care constau în 2.600 de semiremorci şi aproximativ 1.100 capete de tractor. Foarte important de menționat sunt și cele 5 vapoare RO-RO, cu o capacitate de 250 de trailere. De asemenea, avem şi un parc propriu de 500 de containere, de diferite tipuri. Flota este foarte diversificată din dorinţa de a deservi o gamă cât mai extinsă de clienți şi activităţi. În momentul de faţă, o pondere de 31% este reprezentată de sectorul de automotive, urmat îndeaproape de sectorul industrie, cu o pondere de 18%“, a arătat Alecsandru Mucenic.

Flota proprie utilizată pe curse intracomunitare

În România, Ekol a intrat o dată cu preluarea companiei Omega, iar astăzi deţine un depozit de 6.000 metri pătraţi și o flotă de 70 de camioane.

Unul dintre planurile de viitor ale Ekol România este mărirea flotei cu 150-200 de autovehicule, cu scopul de a deservi necesitățile rețelei internaționale EKOL, precum și clienții din România.

„În România, nivelul preţurilor pentru transport rămâne scăzut comparativ cu Europa Centrală și de Vest, astfel încât suntem implicați în diferite proiecte care să deservească atât clienții români cât și necesitățile rețelei internaționale EKOL. Ne bazăm și pe faptul că subsidiarele Ekol funcţionează foarte bine. Flota este gestionată şi de Ekol România, dar şi de alte filiale Ekol, pentru a ajunge la o eficientizare maximă a procesului de transport“, a explicat Alecsandru Mucenic.

Cele 70 de camioane care compun actuala flotă din România realizează transport intracomunitar exclusiv pentru Ekol, parcurgând între 12.000-14.000 km lunar.

Iar compania nu se bazează doar pe clienţii din Turcia, fiecare ţară având propriul portofoliu de clienţi.

Lipsa șoferilor – o problemă generală

Având în vedere planurile de dezvoltare a flotei, astăzi Ekol România se află în plin proces de angajare de șoferi, fiind necesari 250. Lipsa șoferilor în piață a determinat conducerea companiei să exploreze toate posibilitățile.

„Sunt personal implicat în proiectul de angajare a şoferilor. Utilizăm diferite canale pentru recrutarea lor: inclusiv mediul online și şcolile auto. Ținta este de a angaja şoferi tineri, pe care să îi formăm în cadrul Ekol“, a precizat directorul general Ekol România.

Alecsandru Mucenic, director general Ekol România: „Flexibilitatea noastră faţă de client, deschiderea şi orientarea în dezvoltarea soluţiilor, inclusiv pe partea de transport intermodal a atras din ce în ce mai mulţi clienţi.“

Radu BORCESCU

radu.borcescu@ziuacargo.ro

 

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.