#tbt 10 ani: Reperele pieței de logistică, în S2 din 2011

În semestrul al doilea al anului 2011, optimizarea costurilor era în plină implementare, iar companiile care reușiseră să supraviețuiască contracției pieței financiare erau acum mult mai atente la tarife dar și la calitatea serviciilor.

Piață

  • GEFCO anunța, în iulie 2011, „un proiect cât 20.000 de camioane”. 700 de trenuri, între 2008 și 2011, 200.000 de vehicule expediate și mai mult de 20.000 de camioane înlocuite, de pe ruta România-Italia. Sunt cifre ce rezumau parteneriatul de succes dintre GEFCO și Dacia. Mai târziu, în luna octombrie, GEFCO România inaugura, în mod oficial, o nouă platformă logistică, în parcul industrial ProLogis (la vremea aceea, CTP acum) de la Joița, jud. Giurgiu. Depozitul avea o suprafață de 4.500 mp și beneficia de certificatele de calitate ISO 14001 și ISO 9001.
  • GTI Logistic întrase în expansiune. Într-o perioadă în care lumea privea investițiile cu mare reticență, cei de la GTI Logistic și-au mărit suprafața utilă, în București, de la 2.500 la 5.500 mp, prin achiziția unui nou depozit.
  • FM Logistic organiza tradiționalul Customer Day Event și anunța implicarea în externalizarea logisticii, pe care o făcea industria pharma.
  • Într-un interviu cu directorul general FM Logistic România, la acea vreme, Cătălin Olteanu Heel spunea că „dacă insiști să optimizezi mai mult decât este sănătos, sau decât resursa umană poate duce, va fi mult mai rău, iar optimizarea se va întoarce împotriva ta.”

    Cătălin Olteanu
  • Gebrüder Weiss începuse un parteneriatul cu Geberit, pentru care oferea soluții optimizate de cross-docking, dar nu numai. Povestea despre cum logisticianul german a modificat sistemul de transport inițial de la Adidas, venind cu o soluție logistică optimizată care era prezentată, pe larg, în revista ZIUA CARGO din luna octombrie 2011.
  • DB Schenker Romtrans anunța că dorește să „atace” segmentul de depozitare, cu Robert Pasaniuc – business development contract logistics.

    Robert Pasaniuc
  • KLG făcea pasul către next day delivery, în distribuția internă. Din 2012, urma să se introducă un serviciu premium, în cadrul rețelei de distribuție existente la acea vreme, care garanta că marfa ajunge în ziua următoare („next day”), oriunde în România. Cele 24 de ore garantate reprezentau o premieră pentru România, oferind posibilitatea unui serviciu premium, pentru a închide supply chain-ul. În plus, în aria metropolitană a Bucureștiului, serviciul premium urma să includă livrări „same day“, cu condiția colectării mărfii până la ora 10:00.
  • Tibbett Logistics inaugura, la București, în parcul logistic Europolis, un terminal intermodal, ce urma să fie operațional din ianuarie 2012. Scopul era asigurarea transportului feroviar de marfă pe ruta București-Constanța.
  • DSV prognoza o creștere cu 60%, față de 2010. „Dintre cele patru tipuri de servicii pe care le oferă DSV, transportul aerian este pe locul patru ca pondere, acum înregistrează cea mai dinamică creștere, iar în ultimul an am reușit să avem cifre similare cu cele ale transportului maritim”, spunea Alexandru Liciu, airfreight manager al companiei, în decembrie 2011.
  • Grupul belgian Alinso lansa Euro Gate Ploiești, primul terminal intermodal de cale ferată independent din România.
  • Un studiu de piață, comandat de reprezentanța companiei nipone în România și realizat de Mercury Research, în 2011, a arătat că Toyota Material Handling Romania era numele de referință atunci când vine vorba de furnizarea de stivuitoare, transpalete, echipamente de tractare și de depozitare.
  • Nagel Group devenea acționar la Whiteland Logistics – în 2021, Whiteland Logistics pregătea un serviciu de grupaj de mărfuri sub temperatură controlată, către destinații din toată Europa, după ce un pachet de 25% din acțiunile companiei a fost preluat de Nagel Group.
  • CBRE lansa portalul www.cbre-industrial.ro, pe care era disponibilă întreaga bază de date a agenției pe segmentul industrial, actualizată în timp real.
  • ELA a acordat în 2011 premiul pentru Soluții Inovatoare în Logistică operatorului Badertscher Badi Transport AG, pentru o invenție revoluționară: o semiremorcă ce putea transporta și lichid, și paleți.
  • ARILOG organiza, în noiembrie 2011, cea de-a noua ediție a Conferinței Internaționale de Logistică și Supply Chain, cu tema Running Your Agile Supply Chain.

Barometrul Pieței de Transport și Logistică 2011

ZIUA CARGO și Supply Chain Management Center au realizat, în premieră, un studiu de piață, în cadrul căruia au pus față în față opiniile furnizorilor și clienților de transport. A rezultat o imagine globală, care oferea informații foarte interesante despre o piață a contrastelor, în care, în timp ce multe dintre firmele mici își închideau porțile, companiile care își câștigaseră deja o poziție se consolidau, raportând dezvoltări. Volumele erau în creștere, iar tarifele de transport se majorau, însă nu reușeau să țină ritmul cu costurile. O altă concluzie a studiului a fost faptul că, deși tot mai mulți clienți de transport se plângeau de lipsa camioanelor, transportatorii care au participat la sondaj anunțau expansiuni ale parcurilor. Astfel, 58% dintre ei spuneau că, în anul 2010, au mărit flota față de 2009. În ciuda faptului că 2010 și 2011 păreau a aduce o majorare a numărului de vehicule noi cumpărate, majoritatea lor nu opera în țară, ci intracomunitar, influența lor pe piața internă fiind minimă.

Alexandru STOIAN

alexandru.stoian@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.