#tbt2016 #logistica

Avansăm în timp față de episoadele anterioare ale seriei Retro, până în 2016, și remarcăm evenimentele importante derulate pe piața de logistică autohtonă, în prima parte a anului.

Reperele anului

  • Practicom – „cea mai mică multinațională“. Compania bucureșteană specializată în distribuție și transport își accelera dezvoltarea, rămânând fidelă principiilor asumate încă de la apariție – crearea de parteneriate, după cum aflam dintr-un articol ZIUA CARGO. La acea vreme, Practicom deținea un parc de 203 vehicule, 393 de angajați, iar cifra de afaceri a firmei pe anul 2015 se ridicase la 8,7 milioane de euro. Ținta anunțată a companiei era de a ajunge la o flotă de 500 de vehicule, în 2018. Totodată, Sorin Cerviș, unul dintre proprietarii companiei, anunța continuarea investițiilor în Germania.
  • La început de an, era vremea bilanțurilor, iar FAN Courier anunța că încheiase anul 2015 cu o cifră de afaceri de peste 400 de milioane de lei și bugeta 8 milioane de euro pentru investiții, în 2016.
  • AIC Industrial & Logistic Development anunța intenția de a dezvolta un spațiu de depozitare de clasă A, compus din două depozite. Spațiul logistic se va întinde pe o suprafață de 13.700 mp, pentru expansiunea operațiunilor Fashion Days.
  • Dumagas Transport anunța implementarea procesului de transfer de afacere, pentru activitățile de logistică și depozitare fără temperatură, din cadrul Mercury Logistic Park (actualmente CTPark Bucharest West), către Van Moer Logistics.
  • Forumul ARILOG, desfășurat la începutul anului, s-a axat asupra modificărilor Codului fiscal și a Normelor Metodologice aplicabile în 2016, în cadrul acestuia specialiștii Deloitte România oferind explicații privind modul în care schimbările se reflectă în activitatea curentă a companiilor.
  • Conferința ARILOG din iunie 2016 a dezbătut probleme ale pieței de logistică de la acea vreme, precum lipsa personalului specializat, bine pregătit, prea puțini manageri buni, training insuficient și presiune în creștere, cauzată de absorbția de către Vest a șoferilor.
  • P3 anunța construcția unui al treilea spațiu logistic nou în P3 Bucharest. Era vorba de o clădire de 42.800 mp în total, fiind dezvoltată ca urmare a cererilor de expansiune venite din partea clienților. Tot în 2016, P3 Logistic Parks a câștigat premiul „Industrial Development of the Year” la premiile Europa Property SEE Real Estate Awards Gala & Forum 2016, pentru proiectul dezvoltat în parcul P3 Bucharest, pentru Carrefour România. La mijlocul anului compania anunța că a ajunsese la 300.000 mp construiți în țara noastră.
  • În aprilie 2016, CTP anunța demararea construcției unui nou depozit de 30.000 mp în CTPark Bucharest West, din care 15.000 mp fuseseră deja închiriați companiei de logistică OTZ. Cu aproximativ 380.000 mp construiți în România și circa 85.000 în dezvoltare, la nivelul anului 2016, CTPark își propunea să ajungă, în 2018, la 1.000.000 mp de depozit în România. La finalul anului Ana Dumitrache era numită co-country head-ul companiei pentru România.
  • Kuehne + Nagel lansa un nou serviciu direct de grupaj maritim, din Hong Kong, cu un timp de tranzit de 28 de zile port-to-port din Hong Kong către România.
  • FM Logistic a extins platforma logistică din Petrești-Dâmbovița cu o nouă celulă, având o suprafață de 10.000 mp. În luna iulie 2016, evenimentul anual FM Logistic – Customer Day – bifa ediția a IX-a, desfășurându-se la Clubul Diplomaților din București și reunind peste 100 de invitați. Spre final de an, cei de la FM au demarat lucrările pentru cel de-al treilea depozit propriu din România, cel din Dragomirești (jud. Ilfov).
  • CHEP, furnizor de soluții de reutilizare prin închiriere a paleților, a fost desemnat câștigător al premiului Corporate Responsibility and Sustainability Supplier Award 2015, oferit de Coca-Cola Enterprises, pentru activitatea companiei în direcția dezvoltării de lanțuri logistice inovative și sustenabile.
  • În cadrul ELA Awards, „Proiectul anului” a fost desemnat „Stargate Junction – logistica la interfața dintre oameni și roboți”, elaborat de către BLG și Engelbert Strauss.
  • Aflat între două etape ale concursului „Echipamentul Anului în România”, organizat de ZIUA CARGO, anul 2016 era destinat testării soluțiilor care pot crește nivelul performanței în depozit, fără a mai fi obligatorie respectarea criteriilor care definesc categoriile de concurs. Astfel, au fost testate, de către membri ai platformei de jurizare, soluții Doosan, STILL și Toyota Material Handling Romania.
  • Jungheinrich a preluat, începând cu ianuarie 2016, operațiunile din țara noastră, prin înființarea propriei companii. Jungheinrich România urma să asigure în zonă activitățile de vânzare directă și serviciile post vânzare.
  • GEFCO, membră a Căilor Ferate RZD din Rusia, și compania „Russian Export Center” făceau publică semnarea unui acord de cooperare pentru a oferi companiilor de export rusești și internaționale soluții globale în ceea ce privește logistica.
  • Jeroen Fabry, business unit manager pentru România și Bulgaria la H.Essers, ne vorbea, într-un interviu, despre planurile companiei: „Nu dorim să fim cei mai mari din lume, ci de pe piețele de nișă.”
  • Laurențiu Duică se „transfera” de la P3 la Colliers International, în vara acelui an.
  • Elmas aniversa 20 de ani de parteneriat cu Linde Material Handling, oferind un pachet complet de produse, dar și servicii premium pentru echipamentele de depozit Linde.
  • Toyota Material Handling lansa pe piață trei serii noi de stivuitoare electrice cu catarg retractabil: BT Reflex R, E și O.
  • Congresul TRANSLOG Connect 2016 se desfășura pe final de an, în noiembrie, și prezenta o privire de ansamblu asupra tendințelor majore și a elementelor de impact în logistică, transport și al supply chain management-ului de la acea vreme.
  • Wim Bosman România devenea Mainfreight România.
  • STILL MOTOSTIVUITOARE a anunțat schimbarea denumirii în STILL Material Handling Romania.

„Echipamentele nu reprezintă un cost, ci o investiție!” era concluzia pe care au evidențiat-o specialiștii în logistică și reprezentanții furnizorilor de echipamente care au participat la masa rotundă organizată de ZIUA CARGO, la sfârșitul anului 2016.

Concluzia din 2016 este valabilă și astăzi. Unele lucruri s-au schimbat, însă, între timp. Pentru că logistica și transportul înseamnă mișcare…

Alexandru STOIAN

alexandru.stoian@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.