FOTOREPORTAJ: Surpriză la lotul 2 al A1 Timişoara-Lugoj

Zilele trecute am putut parcurge, spre surprinderea mea, întregul lot 2 al autostrăzii Timişoara – Lugoj de 25,6 km, pe structură rutieră de asfalt binder cu excepţia a circa 2,5 km porţiuni neterminate, cauzate de devieri de conducte, ridicare de linie electrică sau de zona unor overpasuri în curs de execuţie.

Constructorul a avansat mult în finalizarea structurii rutiere, a terasamentelor, dar şi a ultimelor tronsoane de balast stabilizat.

În ceea ce priveşte lucrările de artă, acestea sunt în mare parte în faza finală: podeţele terminate (10 la număr), din cele 15 overpasuri 11 au grinzile principale montate iar pe celelalte 4 se execută utimele lucrări pregătitoare pentru montarea grinzilor principale.

Porţiunea de 6 km de la nodul rutier Topolovăţ până la Sanoviţa (km 73,5 – km 79,6), despre care s-a vorbit încă din toamna trecută că ar putea fi dată în folosinţă, are asfaltul binder pozat iar cele 4 overpasuri sunt în faza de finalizare, inclusiv rampele de acces şi coborâre.

Pentru finalizarea acestui tronson mai este necesară terminarea rampelor de acces spre autostradă, la nodul Topolovăţ. Acestea sunt în prezent la stadiu de fundaţie; urmează balastul stabilizat şi stratul rutier din asfalt.

Aici consider ca este necesar un comentariu, referitor la termenul de finalizare a acestui lot (sfârşitul anului 2015). Este cunoscut faptul că, în general, se doreşte finalizarea unui lot la termenul din fişa de proiect, din diferite motive invocate de către constructor. Personal însă cred că în această situaţie, printr-un efort suplimentar şi multă înţelegere din partea constructorului, dar şi în urma unor discuţii între constructor, beneficiar şi autorităţi locale, este posibilă finalizarea întregului lot în avans, mă gândesc la începutul – mijlocul toamnei acestui an.

Această finalizare în avans ar însemna o circulaţie în condiţii de maximă siguranţă, reducerea semnificativă a accidentelor rutiere, o însemnată economie de mii de tone de combustibil dar şi scoaterea unui trafic rutier infernal din peste 8 localităţi timişene, cele mai aglomerate fiind Recaş,Topolovăţ, Belint şi Costei.

În plus, s-ar finaliza înainte de termen un tronson al A1 de 140 km, de la Nădlac până la Traian Vuia, scoţând astfel traficul greu din oraşele Nădlac, Pecica, Arad, Timişoara, Recaş şi Lugoj, dar şi din peste alte 14 localităţi bănăţene, în paralel cu reducerea timpului de circulaţie pentru autoturisme, de la peste 2,5 – 3 ore la 1,5 ore, iar pentru TIR-uri, o economie de timp de de peste 2 ore.

Marius Popovici

A1 Arad-Nadlac - intrerupere terasamente ptr ridicarea Lea, la km 68,4

Întrerupere terasamente pentru ridicarea Lea, la km 68,4

A1 Arad-Nadlac - overpas km 74,5

Overpas km 74,5

A1 Arad-Nadlac - strat rutier asfalt binder la km 71,5

Strat rutier asfalt binder la km 71,5

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.