Tunel de 37 m pe sub Palatul Parlamentului

Catalogata de primarul general Sorin Oprescu drept „cea mai mare operatiune urbana din ultimii 20 de ani“, Magistrala Nord-Sud a Capitalei a intrat in linie dreapta. Este vorba despre strapungerea Buzesti – Berzei – Uranus, o artera noua de circulatie cu cate trei benzi pe sens, ce va lega Piata Victoriei de Piata Cosbuc, subtraversand Palatul Parlamentului, traseu pe care masinile il vor parcurge in maxim 20 de minute.

Practic, va fi un nou bulevard Magheru, cu diferenta ca va avea si un tunel, sustine seful Directiei municipale de Transporturi, Ion Dedu. Primaria Municipiului Bucuresti a depasit cel mai mare hop, odata cu achitarea, in noiembrie, a 29 de milioane de euro proprietarilor celor 89 de imobile aflate in calea acestei sosele.

Lucrarile la Magistrala Buzesti-Berzei-Uranus au inceput timid, in martie anul acesta, cu largirea Strazii Berzei pe portiunea cuprinsa intre Calea Plevnei si Str. Grigore Cobalcescu, motiv pentru care circulatia rutiera a fost inchisa pe acest tronson. Insa cea mai grea operatiune a fost exproprierea locatarilor din zona. La sfarsitul lunii noiembrie, primarul Capitalei a anuntat ca, in sfarsit, a rezolvat aceasta problema. Primaria Municipiului Bucuresti a achitat 29 de milioane de euro proprietarilor celor 89 de imobile care se afla pe traseul diametralei, insa au ramas in afara exproprierii 6 case „asa-zis monumente istorice, pentru ca din ele nu mai sunt decat peretii, fiind distruse 98%“. Exista, pentru acestea, cateva contestatii din partea unor ONG-uri, care insa nu vor influenta continuarea lucrarilor pentru realizarea diametralei Nord-Sud. „As vrea sa intelegeti ca acolo erau case vechi, prabusite sau doar schelete de case. Cateva sunt monumente istorice declasate prin ordin al ministrului Culturii. Nu facem nici o ilegalitate, doar ca, asa cum se intampla intotdeauna, unii sunt carcotasi“, ne-a explicat Sorin Oprescu.

In ceea ce priveste fostul Cinematograf Feroviar, primarul Bucurestilor ne-a spus ca „unii ar dori ca acesta sa ramana in picioare, doar ca zidurile lui se prabusesc singure. Nu reusim noi sa eliberam si sa curatam zona, dar am discutat cu cei de la OMV, care au cumparat terenul din spate si dezvolta acolo un proiect imobiliar, fata in fata cu fostul hotel Nord. Am convenit ca ei sa doneze o suprafata de 300 mp, asa ca vom putea sa reconstruim frontispiciul Cinematografului Feroviar. In rest, printre alte cladiri inalte de acolo ar mai fi fostul hotel Marner. Toate sunt notificate, toate sunt platite, toate sunt expropriate. Am notificat proprietarii si a doua oara, pentru a-si putea ridica banii. In cazul celor care nu si-au putut lua banii la timp, a fost si din cauza lor, deoarece nu au depus toate actele necesare“, ne-a explicat Sorin Oprescu.

Lucrari in trei etape, pana in 2012

Noua artera se va realiza in trei etape: primul tronson este Buzesti – Vasile Parvan, al doilea, Vasile Parvan – Piata de flori „George Cosbuc“, iar al treilea, de la Piata George Cosbuc pana la Gara Progresul. Sorin Oprescu ne-a declarat ca a cazut la intelegere cu reprezentantii Patriarhiei si ai Camerei Deputatilor pentru largirea soselei in zona Podului Hasdeu si intrarea pe sub Dealul Parlamentului, cu o strapungere pe sub constructiile speciale ale Armatei si iesirea in apropierea Pietei Cosbuc. Adancimea tunelului va fi de aproximativ 37 de metri. „Deschidem diametrala care porneste de la Piata Victoriei si se termina la Piata „George Cosbuc“, ce se va putea parcurge in maxim 20 de minute, pe sub Dealul Parlamentului, cu iesire la Piata Cosbuc. Tudor Vladimirescu este gata, supralargit la cate 3 benzi pe sens. Mai raman cateva amenajari de facut intr-o intersectie mare la capatul lui, cu Uranus“, ne-a precizat primarul general al Capitalei.

Bd. Tudor Vladimirescu, largit la 3 benzi pe sens

Transformarea bulevardului Tudor Vladimirescu in artera de categoria I a reprezentat un pas important pentru inchiderea inelului principal de circulatie. Lucrarile au inceput in 2007, insa au fost sistate in acelasi an, din cauza problemelor legate de exproprieri. Au fost reluate in iulie anul acesta si finalizate in august, valoarea contractului fiind de 4.219.614 lei. Revenind la Magistrala, edilul-sef ne-a spus ca amenajarea strazii Berzei, de la Piata Victoriei pana la strada Occidentului, va fi terminata in acest an. „Este un bulevard cu trei benzi pe sens si cu doua linii de tramvai. Urmeaza segmentul din Berzei, de la Calea Grivitei, pana la Vulcanescu. In zona intersectiei Berzei cu Vulcanescu se creeaza o strada noua – strada Garii de Nord -, care iese direct in Dinicu Golescu, in fata Ministerului Transporturilor. In acest fel, castigam si viteza in circulatia autovehiculelor, care vor putea merge cu 20-30 km la ora si vor putea parcurge distanta Nord-Sud – adica aproximativ 12,5 km – in maxim 15 minute“, ne-a precizat Oprescu.

Pana la sfarsitul anului va fi gata tronsonul Stirbei Voda – Vasile Parvan, precum si cel de la Piata Victoriei la Occidentului. „Stiu ca exista multe critici ale filosofilor in administrarea rutiera a Capitalei, care vorbesc de cercuri. Circulatia se face pe cercuri. Da, asa este, dar noi nu avem posibilitatea in acest moment sa o facem decat pe un singur inel, inelul principal, care va fi inchis odata cu finalizarea Pasajului Basarab. Urmeaza inelul median, si incepem amenajarile separat pe strazile care il vor forma. Inelul de autostrada urbana va fi la o distanta de 4,5 km de centru. Este vorba de autostrada suspendata“, a mai afirmat Oprescu. Faza intai a lucrarilor se va incheia total in primele cinci luni ale anului viitor, iar daca vremea va permite, in lunile ianuarie-februarie vor incepe si lucrarile la tunel.

Oprescu: „Avem binecuvantarea Patriarhului“

„De la Piata Vulcanescu urmeaza sa mergem inainte pe Berzei, sa ne intersectam cu Stirbei Voda si sa coboram pe Calea Plevnei. Aici exista aceeasi supralargire de strada, fara multe sacrificii de cladiri vechi demolate, in asa fel incat vom putea incepe licitatia pentru faza a doua. Este vorba de zona podului Hasdeu. Incepem cu Bd. Vasile Parvan, pana la podul Hasdeu, acesta intrand si el in supralargire, dupa care se merge sub pamant. A fost aleasa si permisa crearea unui tunel la aproximativ 37 de m pe sub Dealul Parlamentului, in apropiere si totusi departat de constructia Catedralei Neamului, astfel incat sa nu ne intersectam cu aceste lucrari. Avem si binecuvantarea Patriarhului ca sa putem trece pe acolo. M-am consultat cu el si a fost de acord“, ne-a precizat Sorin Oprescu.

La randul sau, conducerea Camerei Deputatilor a fost de acord cu proiectul. „In continuare, le vom prezenta PUZ-ul, pentru ca, in vederea supralargirii Bulevardului Izvor la 4 benzi pe sens, vom avea nevoie sa ne fie cedata o bucata de teren de sub curtea Palatului Parlamentului. Astfel ca, sus,

in apropiere de Marriott, Parlamentul va ceda o parte din teren pentru supralargirea bulevardului Izvor, care acum este ingust, si pe care se creeaza numeroase ambuteiaje. Tunelul acesta va iesi in Uranus, pana in apropierea Pietei Cosbuc, si va usura mult iesirea catre sud, mergand pe Calea Rahovei, Veteranilor. Vom crea, astfel, o cale rapida de iesire in Calea Giulesti, si, de asemenea, de iesire din Bucuresti, prin partea de sud“, a conchis primarul general, precizand ca aceasta faza a lucrarilor se va incheia la inceputul lui 2012.

Magda SEVERIN

magda.severin@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.