Pile electrice olandeze

Se pare că primul prototip va fi construit pe un șasiu Actros

Compania olandeză specializată în sisteme cu pile electrice zepp.solutions a confirmat dezvoltarea unui camion cu hidrogen bazat pe mecanica unui camion diesel existent. Primele exemple de camion H2, numit Europa, sunt așteptate să intre în funcțiune în al patrulea trimestru al anului 2023.

Potrivit anunțului, versiunea care va fi lansată la sfârșitul acestui an va folosi rezervoare de hidrogen de 350 de bari. Cu mai mult de 50 de kilograme de hidrogen la bord, ar trebui să fie posibilă o autonomie de peste 700 de kilometri. Conținutul de energie electrică utilizabil al hidrogenului după conversie ar fi mai mare de 900 kWh.

La sfârșitul anului 2024, urmează să se adauge o variantă cu 700 de bari. Cu mai mult de 80 de kilograme de hidrogen (sau echivalentul a 1.450 kWh de energie electrică), autonomia ar trebui să crească la „cu mult peste 1.000 de kilometri”. Cu toate acestea, zepp.solutions însuși se întreabă cât de mare este potențialul de piață al unui astfel de vehicul: „Infrastructura pentru realimentarea la 700 de bari a vehiculelor grele trebuie încă îmbunătățită în Europa, ceea ce face din versiunea de 350 de bari, vehiculul propus primilor clienți.”

Modulul de celule de combustibil X150 și rezervoarele de hidrogen de la zepp.solutions utilizate în camionul H2 sunt, de asemenea, disponibile ca unități autonome pentru integrarea în alte vehicule.
Denumit Europa, vehiculul este destinat utilizării în sectorul transporturilor europene și, prin urmare, a fost dezvoltat pe baza reglementărilor UE. Pentru vehiculele articulate cu emisii zero din clasa N3 (care include tractoare grele), greutatea brută admisă este de 42 de tone în loc de 40 de tone. Deoarece tractorul olandez cântărește cu două tone mai mult decât modelul inițial alimentat cu motorină, va oferi o sarcină utilă similară. „Suntem încântați să oferim un camion cu zero emisii, cu rază lungă de acțiune, care poate concura cu omologii săi diesel în ceea ce privește sarcina utilă, performanța și gradul de utilizare”, a declarat Kevin Schreiber, co-fondatorul companiei olandeze. „Sistemul integrat de celule de combustibil cu hidrogen X150 și sistemele noastre de stocare a hidrogenului sunt, de asemenea, disponibile pentru integrare de către alți producători.”

Dan ATHANASIU

 

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.