ALD Automotive și Nielsen prezintă: Primul profil al clientului de leasig operaţional din România

ALD Automotive și agenţia de cercetare Nielsen anunță finalizarea primului studiu din România care explorează atitudinile și părerile managerilor în legătură cu serviciile de leasing operațional. Studiul include mai mult de 400 de companii care operează pe piața din România și a fost realizat în prima jumătate a anului 2014 – vezi Infografic.

Rezultatele studiului arată că mobilitatea completă este cel mai atractiv beneficiu perceput al leasingului operațional, unic pentru această formă de finanțare. Alte motive pentru care companiile aleg leasingul operațional sunt economisirea și reducerea costurilor, predictibilitatea și posibilitatea bugetării unor costuri lunare fixe, faptul că nu trebuie să achite un avans sau eliminarea riscului de revânzare a mașinii la terminarea contractului, preluat de către compania de leasing operațional. În plus, regulile internaționale ale companiilor multinaționale se aplică și filialelor din România, impunând contractarea serviciilor de leasing operațional.

Cu toate acestea, doar 5% dintre autovehiculele din flotele actuale au fost achiziționate prin leasing operațional, în comparație cu peste 45% din întreaga flotă procurate prin achiziție directă.

Datele arată că leasingul operațional este preferat de clienții cu peste 50 de mașini și este utilizat în general pentru automobile cu vechime între 1 și 3 ani. De asemenea, 10% dintre respondenți și-au exprimat intenția clară și au menționat că este probabil să achiziționeze mașini prin leasing operațional în următoarele 12 luni, în timp ce 27% dintre respondenți nu luaseră încă o decizie în acest sens.

Cercetarea a evidențiat și sursele de informație utilizate de clienți atunci când se documentează cu privire la serviciile de leasing operațional. 53% dintre aceștia declară că se informează direct de la furnizorii de leasing operațional, 34% folosesc internetul, iar 27% urmează recomandările partenerilor de afaceri. Pe locurile următoare se află recomandările de la prieteni și cunoștințe și informațiile de la televizor și din reviste.

Participanții la studiu au răspuns şi la întrebări referitoare la tipul și vechimea mașinilor pe care le au în flotă. Astfel, 33% dintre companii dețin mașini de peste 6 ani, 32% folosesc mașini de 3 până la 6 ani, 24% dintre companii au autovehicule cu vechimi cuprinse între 1 și 3 ani și doar 11% au cumpărat mașini noi cu mai puțin de un an în urmă. Mărcile preferate, sunt, în ordinea distribuirii lor în flotele auto: Dacia, Renault, Ford, Opel, Volkswagen, Skoda și altele.

2 etape, 3 arii de interes

Cercetarea a presupus două etape și a fost centrată pe 3 arii de interes: nevoile clienților, comportamenul clienților și valoarea percepută a clientului. Etapa calitativă a inclus 12 interviuri în profunzime cu manageri de companii care folosesc serviciile de leasing operațional sau sunt interesați de acestea. Secțiunea cantitativă a constat în 400 de interviuri cu responsabilii de achizițiile sau managementul flotelor auto din cadrul companiilor în care lucrează. În studiu au fost incluse numai companiile cu cel puțin 15 autovehicule cu masa sub 3.5 tone.

Cea mai mare parte a companiilor intervievate lucrează în transport (29%), distribuție și retail (18%), industria alimentară (8%), industria lemnului și mobilei (5%) și construcții (4%).

Totodată, 73% dintre cei intervievați reprezintă companii locale fără birouri în alte orașe și 23% sunt companii locale care au birouri și în alte orașe. 4% dintre participanții la studiu sunt subsidiare ale unor companii internaționale.

Mai mult de 65% dintre companii au mai puțin de 50 de angajați în România, iar 64% dintre companii au înregistrat o cifră de afaceri de mai puțin de 50 mil Euro.

Nielsen Nielsen este o companie de informații globale și măsurare, cu o poziție de lider în marketing și informații despre consumatori, televiziune și alte măsurători media. Compania Nielsen este prezentă în aproximativ 100 de ţări, iar în România, departamentul de Consumer Research a fost înființat în anul 1993. De atunci a efectuat numeroase studii, bazându-se pe metodologii calitative și cantitative, și, totodată, utilizând instrumente de cercetare modernă și tehnologii dedicate (Neurofocus, Eye Tracking, Smartphone Shopper etc).

Grupul ALD Automotive

ALD Automotive este lider pe piețele de leasing operațional full service și management de flotă. Cu o prezenţă geografică fără precedent, expertiză aprofundată în diferitele domenii în care activează, o abordare inovativă și o recunoscută calitate a serviciilor, Grupul ALD Automotive este un jucător important pe piața internațională, cu poziții puternice confirmate de-a lungul timpului: locul 2 în Europa și locul 3 în întreaga lume. Grupul a atins în 2013 cifra simbolică de 1 milion de vehicule aflate în circulație, având pe 31 decembrie o flotă constând în 1,008,840 de autovehicule.

ALD Automotive în România

Operaţională în România din 2005, ALD Automotive este filiala BRD – Groupé Société Générale şi a Grupului ALD Automotive. Compania oferă leasing operaţional full service asigurând finanţarea şi o gamă completă de servicii de administrare pentru flotele de autovehicule. ALD Automotive este certificată SRAC pentru standardele ISO 9001:2008 şi ISO 14001:2005.

Société Générale (www.societegenerale.com)

Société Générale este unul dintre cele mai importante grupuri europene de servicii financiare. Sprijinindu-se pe un model diversificat de bancă universală, Grupul îmbină soliditatea sa financiară şi strategia de creştere durabilă cu ambiţia de a fi banca de referinţă pentru calitatea relaţiilor cu clienţii, recunoscută pe toate pieţele pe care activează, aproape de clienţii săi, aleasă

pentru calitatea şi angajamentul echipelor sale.

Société Générale joacă un rol important în economie de 150 de ani. Cei mai mult de 148 000 de colaboratori, care lucrează în 76 de ţări, îi servesc în fiecare zi pe cei 32 de milioane de clienţi ai grupului din întreaga lume. Echipele Société Générale acordă consiliere şi servicii clienţilor persoane fizice, companiilor şi comunităţilor pe trei linii principale de activitate:

  • Banca de retail în Franţa, sub mărcile Société Générale, Crédit du Nord şi Boursorama, ce oferă o gamă completă de servicii financiare multicanal dezvoltate cu cele mai performante inovaţii digitale;
  • Banca internaţională de retail, servicii financiare şi asigurări prezentă în economiile emergente şi în activităţile specializate cele mai importante;
  • Banca clienţilor corporativi şi de investiţii, administrări de active, private banking şi servicii pentru investitori, cu expertiză recunoscută, clasificări în topuri internaţionale şi soluţii integrate.

Société Générale este inclusă în componenţa principalilor indici de dezvoltare durabilă: Dow Jones Sustainability Index (Europa), FSTE4Good (Global și Europa), Euronext Vigeo (Global, Europa, Zona Euro și Franța), ESI Excellence (Europa) Ethibel și 5 dintre indicii STOXX ESG Leaders.

ALD Automotive (www.aldautomotive.com)

ALD Automotive este filiala specializată în leasing operaţional şi administrarea flotelor de autovehicule a Grupului

Société Générale. ALD Automotive este unul dintre cei mai mari furnizori din Europa şi o companie de referinţă pe piaţa sa:

  • Operează în 37 de ţări
  • Are 4 500 de angajaţi
  • Administrează peste 1 076 195 de autovehicule (30 iunie 2014). (M.S.)

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.