CEFIN OPEN DAYS la Constanta

Cefin a organizat la inceputul lunii iunie evenimentul „Open Days“  la Constanta, mai exact la o cariera din judet, unde cei prezenti s-au putut convinge pe „propria piele“ de abilitatile vehiculelor Iveco puse la dispozitie.

Evenimentul organizat de filiala Cefin Constanta este al treilea din seria deschisa pe 22 mai la Deva si continuata pe 29 mai la Pitesti, sub titulatura Tu&Cefin&Iveco Open Days 2009. Manifestarea a avut ca scop popularizarea calitatilor pe care le intrunesc modelele Iveco Daily 4X4, Massif, Eurocargo 4X4 si Trakker, precum si gama speciala pentru activitati Heavy Duty – Astra. De asemenea, la eveniment a fost adus si un exemplar din noul Stralis, pentru a intregi, in cadrul prezentarii, gama Iveco.

Eveniment… „cu priza“

Divizia de vehicule comerciale a Cefin Romania a propus ca locatie cariera Consal Trade din comuna Nicolae Balcescu, langa Constanta. Prin aceasta demonstratie, s-a dorit familiarizarea invitatilor cu vehiculele Iveco destinate activitatilor speciale sau configurate pentru teren accidentat, fiecare dintre participant i avand posibilitatea de a testa vehiculele enumerate mai sus. Succesul unui eveniment de acest gen s-a putut masura deja in precedentele locatii, Deva si Pitesti, unde publicul prezent a gustat din plin ideea celor de la Cefin.

Printre pietre sfaramate

Din multitudinea de vehicule puse la dispozitie, am ales sa testam doua, iar primul a fost Trakker – o basculanta cu 4 axe, echipata cu bena. Iveco a conceput aceasta masina pentru aplicatii precum transportul de piatra bruta sau agregate, nisip, bitum ori piatra sparta pentru terasamente. Modelul are ca avantaj consumul redus de combustibil la tona de material transportat si cheltuieli mici de intretinere. Si ce loc mai bun se putea gasi pentru a testa acest model daca nu o cariera?! Zis si facut. Trakker a dovedit ca se afla in mediul lui intre mormanele de pietre, nisip si nori de praf, chiar daca parea, la prima vedere, poate prea luxos pentru ceea ce era acolo… din cand in cand incercandu-ne compasiunea pentru bena impecabila, in care erau trantiti bolovanii colturosi. Am facut o incarcare, apoi o descarcare, o plimbare pe „soselele“ croite prin piatra, cateva „artificii“ pentru a impresiona si camera foto si apoi am tras concluziile. Din postul de conducere, am constat directia extrem de usoara, volanul manevrandu-se lin, ca pe un asfalt proaspat turnat, in ciuda faptului ca ne aflam in cariera. Senzatia care te incearca atunci cand ti se rastoarna in bena bolovani „cat roata carului“ este, in prima faza, una de panica… pentru neinitiati, dar tocmai aici este si farmecul. În timpul mersului, modul de schimbare a gamei, „cu bataie“, a fost unul dintre elementele ce a dat culoare plimbarii noastre, neavand prea des ocazia sa manevram un asemenea mastodont.

Si pe camp

Dupa ce am vazut ce stie Trakker, ne-am propus sa ridicam nivelul de placere si ne-am orientat catre Massif. Un vehicul de tip jeep, destinat cu precadere traseelor pe teren accidentat, disponibil in doua versiuni, 3 usi cu bena sau 5 usi. Dimensiunile acestuia sunt impozante iar designul are un aer spartan, dar la interior nu lipsesc geamurile electrice sau aerul conditionat. Cu ce era sa ne delectam, daca nu cu un profesionist al domeniului pe campurile din imprejurimi… carari, drumuri cu hopuri, cu bolovani, printre animale si lanuri de grane. De mult nu mai mersesem pe drumuri de acest gen, fara a avea grija baii de ulei sau a spoilerului. Am catarat masina pe unde parea relieful mai greu de abordat si am supus-o unui test de maxima rezistenta, dar a facut fata cu brio. Am descoperit si reductorul… parea simplu. 4H – 4L – 2H, floare la ureche. Brutalitatea din modul 4L creeaza dependenta. Primele cuvinte cand ne-am dat jos au fost: „Cum?! Doar 30 km/h aveam voie cu 4L?“… da’ d-aia e test.

Alexandru STOIAN

alexandru.stoian@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.