Contractul cu Bechtel, negociat și reziliat în familia Şova, pe banii românilor

Negocierile pentru rezilierea contractului Bechtel au fost purtate de mama adoptivă a lui Dan Şova, Ana Diculescu Şova, în calitate de avocat al companiei americane, şi de fostul său, Adrian Raţiu, din partea Companiei de Autostrăzi, aflată în subordinea ministrului, se arată pe site-ul www.digi24.ro, dar şi pe blogul „La colţu’ străzii”. Casa de avocatură Nestor Nestor Diculescu Kingston Petersen, al cărei partener este reputatul avocat Ana Diculescu Şova, va reprezenta compania Gabriel Resources în negocierile cu statul român pentru proiectul minier de la Rosia Montana. Şi, coincidenţă! Ministrul Şova tocmai a fost mandatat de premierul Victor Ponta să reprezinte statul în negocierile cu Gabriel Resources.

Digi24 arată că mama ministrului, Ana Diculescu Şova, a reprezentat interesele companiei Bechtel încă din 2003, când americanii au negociat contractul cu Ministerul Transporturilor, condus pe atunci de Miron Mitrea.

“Din partea Ministerului Transporturilor a participat la negocieri avocata Simona Neagu, pe care, din 2006, o găsim angajată la firma mamei ministrului. Din 2008, ea devine partener la Nestor Nestor Diculescu Kingston Petersen”, relatează digi24.

Dan Şova respinge însă informaţiile: „Ca să rămânem în sfera seriozităţii nu e firma mamei mele şi în al doilea rând nu a fost implicată absolut deloc, niciun fel de implicare, e ridicol puţin”. El susţine că mama sa nu a fost aleasă, ci casa de avocatură din care face parte a câştigat o licitaţie.

„Nu a fost aleasă, a fost o licitaţie. S-a făcut o licitaţie de avocaţi pentru chestiuni de astea mai complexe, pentru arbitraje, au fost selectate patru firme, după care s-a încredinţat pentru ei contractul asta”, a declarat Dan Șova.

Amintim că, după 10 ani de la parafare, contractul cu Bechtel a fost reziliat, statul român urmând să plătească constructorului american despăgubiri de 37,2 milioane de euro, pe lângă cele 50 de milioane achitate în aprilie. Iar aceasta după ce Bechtel a băgat în buzunar 1,4 miliarde de euro pentru numai 52 de km de autostradă construiţi din totalul de 415 km, pentru care ar fi trebuit să încaseze, la finalul lucrărilor, 2,25 miliarde de euro. Pagubele le-au plătit şi le plătesc românii, în loc de cei vinovaţi.

O analiză interesantă asupra afacerii Bechtel realizează Moise Guran, pe www.biziday.ro, făcând o paralelă cu faimoasa afacere Skoda din anii ’30. 

“Despre scandalul Skoda s-a spus că a fost, de fapt, orchestrat de liberalii aflați la guvernare în momentul percheziției, pentru a-i putea acuza pe țărăniștii care semnaseră contractul pe vremea guvernului Maniu. Cert este că, în procesul intentat, toți responsabilii politici au fost achitați, singurele victime fiind șeful Skoda de la București care a primit o pedeapsă de cinci ani de închisoare, dar și un general al Armatei Române care și-a pus semnătura pe contract și care s-a sinucis. Acum judecați dumneavoastră în ce măsură reușim noi să ne repetăm istoria”, arată Moise Guran. (M.S.)

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.