Cum justifica Nazare sporurile nesimtite: “Stopam plecarile din sistem”

Cresterea sporurilor acordate salariatiilor unor institutii subordonate Ministerului Transporturilor este necesara pentru a stopa plecarea personalului din cauza salariilor reduse, care variaza intre 745 lei pentru un pilot si 3.645 lei pentru un capitan de port, sustine ministerul condus de Alexandru Nazare. Replica vine dupa ce presa a scris, miercuri, despre sporurile de pana la 250% pe care institutia intentioneaza sa le acorde angajatilor Aeroclubului Romaniei, Scolii Superioare de Aviatie, Centrului de Investigatii si Analiza pentru Siguranta Aviatiei Civile si Autoritatii Navale Romane.

“In ceea ce priveste personalul din aviatie caruia i s-ar adresa aceste prevederi, demersul MTI a avut ca obiectiv promovarea unei politici salariale prin care sa fie stopate plecarile din sistem, intr-un domeniul in care Romania a dezvoltat de-a lungul timpului o adevarata scoala de aviatie de traditie”, se arata intr-un comunicat al Ministerului Transporturilor.

MTI arata ca, la Aeroclubul Romaniei, un pilot cu o vechime de 3 sau 4 ani, care detine toate calificarile (instructor avion ultrausor, instructor avion, instructor planor, membru al Lotului National de Acrobatie Aeriana), are salariul brut de 745 lei, un instructor de parasutism are 776 lei, iar in caul unui instructor de zbor sau parasutism castigul brut este de 1.380 lei.

Personalul navigant profesionist al Aeroclubului Romaniei este alcatuit in din 80 de piloti, dintr-un total de 133 de posturi aprobate, inclusiv in posturile de conducere, si 70 de persoane incadrate ca personal tehnic aeronautic din totalul de 90 de posturi aprobate.

Veniturile proprii ale Aeroclubului sunt realizate, in principal, din scolarizare, numai ca majoritatea cursantilor sunt elevi si tineri cu varsta pana in 23 de ani, care beneficiaza de gratuitate, si astfel institutia nu reuseste sa obtina venituri suficiente.

“Data fiind lipsa stimularii financiare, in ultimii ani s-au inregistrat plecari masive de personal (ajungandu-se in prezent la un deficit de 32% de personal, in conditiile blocarii angajarilor), cea mai mare parte a pilotilor cu experienta renuntand la aceasta meserie, ceea ce face dificila promovarea Romaniei in competitiile internationale de profil”, se arata in comunicat.

La Autoritatea Navala, inspectorii/capitan de port au un salariu brut de 3.465 lei, un capitan de port 2.205 lei, iar unui conducator de salupa ii revine 1.874 lei.

“In fapt, depasirea sporurilor se datoreaza platii unui spor pentru timpul lucrat in repaosul saptamanal si sarbatorile legale care in medie este de 20%, si a sporului pentru personalul care lucreaza, potrivit contractului individual de munca, in zone izolate sau unde atragerea personalului se face cu greutate, un spor de pana la 20% din salariul de baza. Pentru zone izolate sporul se acorda unui numar de 20 de salariati”, potrivit MTI.

Reprezentantii institutiei mai mentioneaza ca majorarea sporurilor si primelor nu are impact asupra fondului de salarii aprobat.

Magda SEVERIN


LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.