Distributia pe val

Atunci cand volumele de transport scad, cei care stiu sa organizeze transporturile in grupaj folosind camioanele pline devin esentiali pentru a face legatura dintre cerere si oferta. Iar reteaua de depozite reprezinta atuul care transforma un avantaj teoretic intr-unul practic.

Pentru compania KLG Europe Logistics SRL (KLG Europe), conexiunile internationale si reteaua nationala de centre logistice reprezinta avantaje considerabile, pe care echipa companiei le valorifica din plin. „În strainatate, cele mai multe dintre firmele care se ocupa de distributia interna, desi sunt competitive pe segmentul in care activeaza, sunt specializate strict pe acest gen de transport, nefiind interesate de conexiunea cu destinatiile externe. La KLG Europe, conceptia asupra sistemului este cu totul alta: de la producator, marfurile merg pe camioanele organizate de noi pana la beneficiar, chiar daca acesta este locat in alta tara“, ne-a explicat Cristian Albu, Road Freight Director KLG Europe. Compania dispune de birouri proprii in Olanda, Marea Britanie si Romania, iar in celelalte tari europene colaboreaza cu agenti, acest mod de organizare asigurandu-i reprezentativitate si, in acelasi timp, flexibilitate. „Principalele piete pe care activam sunt Marea Britanie, Benelux, Germania si Italia, de unde avem plecari zilnice (se organizeaza asa-numitele camioane de linie). Se colecteaza marfa intr-un depozit si, in fiecare zi, marfurile sunt expediate (de exemplu, din Olanda in Romania, care este, de altfel, si destinatia cea mai uzitata), la unul dintre cele sase huburi pe care le avem pe plan national, de unde se distribuie mai departe, la beneficiarul final. Pentru Franta si Spania, avem 2-3 camioane pe saptamana“, a aratat Cristian Albu, precizand ca, in ciuda faptului ca in ultima perioada traficul a scazut cu 10-15%, atunci cand este vorba despre valoare adaugata, influenta negativa a recesiunii este mult diminuata. „Încercam sa extindem si pentru celelalte tari plecarile zilnice, cererea fiind in prezent in crestere pe segmentul de grupaje. Din punctul nostru de vedere, afacerile urmeaza o tendinta ascendenta, in piata avand loc mutatii structurale: multi clienti au renuntat la transportul organizat pe camioane intregi (din cauza scaderii comenzilor/volumelor) si se orienteaza spre grupaje (preferand transporturile mai mici, dar organizate mai des). În acest context, sunt destul de putini operatori care sa ofere o organizare bine pusa la punct pentru partide mici de marfa (de la un palet in sus). În ceea ce priveste termenul de livrare, angajamentul nostru este de a colecta marfurile in 24-48 ore, la care se adauga 2-4 zile timp de tranzit si 24-48 ore pentru distributie la beneficiarul final (alternativa la acest gen de transport, in masura in care ne este solicitata, ramane livrarea expresa – cu un timp de tranzit mult mai mic)“.

Reteaua de depozite „umfla“ panzele KLG Europe

În Romania, distributia nationala este organizata conform aceluiasi concept valabil in cazul transportului international. „KLG Europe promoveaza serviciul de linie. Exista date pentru colectare si un termen limita pentru inchiderea camionului respectiv; camionul pleaca, ajunge la destinatie si se distribuie marfa. Ceea ce face diferenta intre KLG Europe si concurenta locala, constituindu-se intr-un adevarat atuu al acesteia, este reteaua formata din sase hub-uri, pe intreg teritoriul Romaniei, amplasate strategic. Pozitionarea lor a fost calculata in functie de o distanta maxima de livrare de 250 km, care poate sa garanteze livrarea in aceeasi zi. Astfel, se asigura optimizarea costurilor de transport si a celor de depozitare. Tot timpul trebuie sa existe un echilibru intre cat poti sa depozitezi intr-un hub si cat costa transportul“, a mentionat Cristian Albu.

KLG Europe are depozite in Timisoara, Cluj-Napoca, Targu Secuiesc, Bucuresti, Craiova si Constanta. Din Bucuresti si Timisoara se organizeaza plecari zilnice catre toate depozitele, in timp ce din Cluj si Targu Secuiesc se pleaca de 3-4 ori pe saptamana.

„Avem clie ntii nostri de logistica, care au propriile lor comenzi si livrari, precum si clienti care fac doar distributie interna. Cei mai multi dintre clientii mari din Romania vin cu cereri de tip «200 de paleti pe luna distribuiti in toata tara», iar noi le oferim suportul logistic pentru distributia la nivel national. Am organizat deja foarte multe camioane pe key accounts si am ajuns sa avem un program de livrari foarte bine pus la punct. Pentru ca nu pot fi deserviti pe zi mai mult de unul-doi retaileri, am incercat sa atragem cat mai multi clienti de acelasi tip, pe care ii grupam in functie de comenzile existente in saptamana respectiva.

Optimizarea este benefica atat pentru clienti, cat si pentru noi. Daca avem 5 clienti pentru Metro Baneasa si 5 pentru alt punct, facem un camion cu doar 2 descarcari“, a aratat reprezentantul KLG Europe. În opinia sa, cererile pentru distributie interna sunt, in special in 2009, din ce in ce mai mari.

Nimic nu este intamplator

„Pana acum cateva luni, clientii isi achizitionau propriile camioane pentru a-si livra volumele atunci cand aveau nevoie; acest mod de lucru nu se mai justifica astazi. Cu cat scad comenzile clientilor lor, cu atat devine mai dificil sa isi organizeze propriul sistem de distributie. Desi poate parea surprinzator, criza are si efecte pozitive pentru anumite companii; una dintre acestea este, cu siguranta, si KLG Europe, care are un sistem deja pus la punct, in care a investit foarte mult pana acum“, a declarat Cristian Albu. Astfel, clientii mari care, in urma cu 4-5 luni, isi transportau marfurile utilizand numai camioane complete, pentru ca aveau suficienta marfa (la export sau la import), actualmente apeleaza la grupaje, iar pe acest gen de piata KLG Europe se pliaza perfect. „Vreau sa subliniez faptul ca nimic nu este intamplator. Înaintea rezultatelor obtinute si care justifica optimismul cu care privim viitorul companiei, a existat o viziune care a fost sustinuta de investitii, de o strategie bine conturata. Distributia interna era si inainte de criza prolifica. Dar cati dintre cei care actionau pe piata in domeniu i-au anticipat acest trend favorabil?!“, a subliniat, in acest context, Anca-Maria Ciucur, Sales & Marketing Director KLG Europe. În opinia sa, mai ales in aceasta perioada, in care se pune presiune pe reducerea tarifelor, este foarte important sa se mentina nivelul calitatii serviciilor. „Nu ne-am propus sa fim cei mai ieftini de pe piata. Calificativul pe care dorim sa ni-l adjudecam este cel de furnizori de servicii de calitate, sustinut prin optimizari. Cine nu isi propune sa isi mentina pozitia obtinuta in piata minimizand costurile, fara a afecta insa calitatea serviciilor, nu poate depasi cu succes aceasta perioada“, a concluzionat Anca-Maria Ciucur.

– Flota operata:

KLG Europe dispune de o flota proprie de 50 de autovehicule comerciale, la care se adauga alte 120-130 de vehicule, pe care compania le utilizeaza in fiecare luna prin intermediul subcontractorilor.

Meda BORCESCU

meda.borcescu@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.