FAN Courier încheie 2021 pe creștere

La final de an, așa cum ne-a obișnuit, FAN Courier organizează un eveniment în care este prezentată activitatea companiei pe anul care tocmai se va încheia precum și care sunt planurile companiei de viitor, alături de proiectele de responsabiliate socială în care FAN s-a implicat.

Conform celor 3 acționari ai companiei, Felix Pătrășcanu, Adrian Mihai și Neculai Mihai, FAN a înregistrat o creștere de aproximativ 30% în 2021, în comparație cu 2020, asta într-un an în care principalele direcții de dezvoltare ale companiei au fost reprezentate de digitalizare și tehnologizare. Totodată, în 2021, compania a făcut un pas major, pătrunderea pe o piață externă, anume Republica Moldova.

FAN Courier, companie cu capital integral românesc, fondată în 1998 de Felix Pătrășcanu, Adrian Mihai și Neculai Mihai, își consolidează poziția de lider pe piața locală de curierat și estimează că închide anul 2021 cu o cifră de afaceri de 1,06 miliarde lei, în creștere cu 5% față de anul 2020. Pentru 2022, FAN Courier ia în calcul un avans al afacerilor de 15%, pe fondul extinderii în continuare a comerțului online, a apariției de noi retaileri dar și ca urmare a dezvoltării internaționale pe care compania a demarat-o începând din acest an. În ceea ce privește piața, 90% din ea este acoperită de 10 companii, iar FAN Courier are cotă de piață estimată la undeva între 25-30% din total.

Adrian Mihai, CEO FAN Courier

”Anul 2021 a fost un an foarte bun, în care am continuat investițiile în infrastructură, îmbunătățind astfel calitatea serviciilor prestate. Anul acesta, piața s-a „așezat” și am avut timp să gândim strategia de business și să continuăm dezvoltarea componentei de digitalizare și automatizare, accelerată în anul anterior pe fondul pandemiei. Ritmul activității a rămas unul ridicat datorită creșterilor din industria de e-commerce. Trăgând linie la final de an, cuvintele care au definit activitatea FAN Courier în 2021 au fost calitate, dezvoltare și cross border e-commerce, prin extinderea în Republica Moldova”, a declarat Adrian Mihai, CEO FAN Courier, unul dintre fondatorii companiei.

 

Planul de investiții?

Compania și-a menținut planul de investiții pentru 2021, alocând în total aproximativ 25 milioane de euro, mai mult de o treime din fonduri fiind folosite pentru finalizarea HUB-ului din Cluj și extinderea celui din Brașov, ambele dotate cu sisteme automate de sortare. Investiții semnificative au fost direcționate către achiziția de PDA-uri destinate curierilor aflați în teren, modernizarea și deschiderea de sedii noi în mai multe județe ale țării dar și achiziția de terenuri și clădiri pentru dezvoltări viitoare. Extinderea FAN Courier în Republica Moldova este un prim pas pentru dezvoltarea internațională a companiei, bugetul de investiții pentru dezvoltarea rețelei FAN Courier dincolo de Prut fiind estimat la 3 milioane de euro.

Ce urmează în 2022?

Pentru 2022, bugetul de investiții este estimat la 30 milioane de euro, direcțiile principale de dezvoltare incluzând, pe lângă finalizarea HUB-urilor de la Cluj și Brașov, demararea lucrărilor pentru construcția noului centru logistic de la Ștefăneștii de Jos, pentru activități de fulfillment, spații de birouri și extinderea rețelei de lockere la nivel național.
Noutatea anului 2021 în materie de digitalizare și introducerea inteligenței artificiale o reprezintă lansarea chatbotului ȘteFAN, asistentul personal care îi ajută pe clienți cu orice informație, direct de pe site-ul companiei, fără ca aceștia să interacționeze cu serviciul de customer service.
Tehnologizarea a fost întotdeauna o componentă de business pe care am pus un accent deosebit și în care am făcut investiții masive, în special în ultimii ani, pe măsură ce comportamentul și așteptările clienților s-au schimbat. Toți vrem ca livrările noastre să ajungă cât mai repede, în aceeași zi, să urmărim unde se află coletul nostru și să interacționam cât mai rapid și mai eficient cu curierul. Tehnologizarea joacă un rol foarte important pentru că ușurează munca angajaților operaționali – curieri, manipulanți, îmbunătățește timpul de răspuns la solicitările clienților, asigură o comunicare facilă între angajați și crește exponențial calitatea serviciilor pe care le oferim clienților noștri. Având în vedere situația sanitară incertă, tehnologizarea ne ajută și să asigurăm un mediu de lucru sigur pentru angajații noștri, care își pot desfășura activitatea de la distanță, cu rapiditate și cu aceeași eficiență”, a spus Adrian Mihai, CEO FAN Courier.

FAN Courier a continuat să facă angajări și în 2021, pentru a susține ritmul alert al activității, numărul salariaților crescând astfel cu 8% față de anul anterior, depășind 7.500 de angajați la nivel național. Compania și-a continuat eforturile de a-și proteja angajații pe fondul pandemiei, iar digitalizarea și automatizarea proceselor sunt parte din acest proces.

În 2022, ne așteptăm la o creștere substanțială a pieței de curierat, de minim 15%, în condițiile în care mai mulți retaileri internaționali și-au anunțat intenția de a intra pe piața din România sau de a continua investițiile pe care le au deja aici. Pentru FAN Courier, va fi un an în care vom continua investițiile începute în 2021, vom ține cont de evoluțiile pieței și ne vom adapta și dezvolta business-ul prin investiții în digitalizare și automatizare. Acestea vor fi în continuare direcțiile pe care va merge FAN Courier, pentru a oferi servicii de calitate și în conformitate cu așteptările clienților noștri”, a subliniat Adrian Mihai, CEO FAN Courier.

Totodată, FAN Courier este prima companie din România care se alătură inițiativei ”The Climate Pledge”, ce își propune să convingă companiile din întreaga lume să accelereze ritmul de reducere a emisiilor de dioxid de carbon. Fondată în 2019, ”The Climate Pledge” este o inițiativă care își propune să contribuie la atingerea obiectivelor Acordului de la Paris (de neutralitate a emisiilor de dioxid de carbon) cu zece ani mai devreme decât prevede documentul, respectiv, în 2040.

Suntem încontinuu preocupați de găsirea unor soluții pentru provocările legate de încălzirea globală. Astfel, ne angajăm să luăm măsuri pentru protecția biodiversității, scăderea consumului de apă și de energie și evitarea risipei. Suntem mândri să semnăm ”The Climate Pledge” și să susținem inițiativa de a a atinge obiectivul de zero emisii de carbon până în 2040, cu zece ani mai devreme decât prevede Acordul de la Paris”, a declarat Adrian Mihai, CEO FAN Courier.

În ceea ce privește extinderea în Republica Moldova, FAN Courier țintește poziția de lider și pe piața din țara vecină în cel mai scurt timp.

Ne dorim să devenim lider pe piața din Moldova în cel mai scurt timp, ne dorim să ajutăm business-urile locale să se extindă și să se dezvolte în Romania și în UE și să ajutăm la creșterea comerțului online la nivelul celui din România. Continuăm să ne uităm la cross border e-commerce, vrem să fim mai prezenți în regiune și căutăm cele mai bune soluții pentru eficientizarea proceselor operaționale, astfel încât să generam un raport calitate/preț extraordinar”, a adăugat Adrian Mihai, CEO FAN Courier.

FAN Delivery, primul start-up mentorat de FAN Courier

2021 este și anul în care FAN Courier s-a implicat în dezvoltarea primului start-up oferind know-how-ul acumulat în cei 23 de ani de activitate. FAN Delivery, aplicație și platformă de personal shopping, cu livrare rapidă, își propune ca, în primele 12 luni de activitate, să se dezvolte în 10 mari orașe, pe lângă București și să realizeze venituri de 10 milioane de lei. FAN Delivery a început să opereze în luna noiembrie, având peste 30 de furnizori de produse din categorii precum Supermarket, Local & Sănătos, Florărie, Beauty & Care, Party Shop, Delicatese, Books & Gifts și Electronice, dintre care cel mai mare este retailerul Auchan.

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.