Prototipul tramvaiului “Imperio”, lansat la Bucuresti

1

Astra Vagoane Calatori SA si RATB au inaugurat marti, la Bucuresti, prototipul tramvaiului cu podea joasa “Imperio Eco”, construit in colaborare cu regia bucuresteana de transport si Siemens. Evenimentul a avut loc in prezenta ministrului delegat pe probleme de afaceri, Lucian Isar, a proprietarului Astra Vagoane Calatori SA, Valer Blidar, si a directorului Infrastructura din RATB, Giani Dabu. Amintim ca acordul-cadru – primul pas in parteneriatul cu Astra si Siemens pentru fabricarea la Bucuresti a faimoaselor tramvaie “Imperio” ce vor fi vandute apoi peste tot in lume – a fost semnat pe o perioada de 10 ani, la 21 februarie 2011, de directorul general de atunci al RATB, Adrian Crit, de presedintele Siemens Romania, Cristian Secosan, si de presedintele Astra Vagoane Arad, Valer Blindar, in prezenta atasatului comercial al Ambasadei Austriei la Bucuresti, Rudolf Lukavsky.

Tramvaiul cu podea joasa “Imperio Eco” este complet computerizat si poate transporta 300 de persoane. Vehiculul este dotat cu instalatii de climatizare in salon si cabine, un sistem de informare al pasagerilor cu indicatoare de destinatie si anunturi vocale dar si un sistem de supraveghere video.

Cu operare uni sau bidirectionala, are un interior spatios in culori deschise, modificabil conform cerintelor clientului. Conceptul garanteaza cel mai bun raport pentru pret, operare si mentenanta, au aratat reprezentantii Astra Arad.

De asemenea, tramvaiul este dotat cu un sistem de recuperare a energiei, care asigura functionarea aerului conditionat fara costuri suplimentare.

60-70 km/h

Comanda tramvaiului, precum tractiunea sau franarea, se realizeaza prin intermediul microprocesoarelor. Vehiculul este dotat cu 4 sisteme de franare independente si se poate deplasa cu o viteza de pana la 60-70 km/ora.

Pretul unui astfel de vehicul variaza intre 1,7-1,8 milioane de euro, iar conducerea SC Astra Vagoane Arad sustine ca „Imperio” este cel mai economic tramvai din lume, luand in calcul tariful la energie consumata/numar de calatori/kilometri.

In tara si la export

Deocamdata nu se stie daca vreun astfel de tramvai va circula pe traseele RATB din Bucuresti, intrucat cumparatorul trebuie safie Consiliul General al Municipiului Bucuresti (CGMB).

“Suntem in discutii cu regiile autonome de transport public din tara, cu Primaria Capitalei, in vederea initierii unor posibile comenzi pentru acest tramvai. Suntem, de asemenea, in discutii pentru livrarea acestuia catre piete externe precum Turcia, Bosnia – Hertegovina, Bulgaria, cat de curand cu Republica Moldova; noi suntem optimisti’, a declarat Corneliu Negret, director marketing în cadrul Astra Vagoane.

Unitatea de productie de la Bucuresti poate produce pana la trei tramvaie pe luna.

Magda SEVERIN