Transportatorii de pasageri judeţeni şi interjudeţeni se pregătesc de oprirea activităţii în toată ţara

Începând de marţi şi pentru o perioadă nedeterminată, transportatorii de pasageri, membri ai Federaţiei Operatorilor Români de Transport (FORT), vor opri activitatea, inclusiv în autogări, anunţă reprezentanţii federaţiei, într-un comunicat remis redacţiei. Măsura de protest este generată de “bâlbâiala autorităţilor centrale şi locale în privinţa aplicării legislaţiei europene din transportul de pasageri, pirateria din domeniu desfăşurată cu autovehicule de până la 8+1 locuri, dar şi faptul că, la nivelul Guvernului, nu a apărut un răspuns oficial faţă de niciuna dintre soluţiile transmise de FORT-CNR”.

“În ceea ce priveşte deblocarea problemelor existente în transportul judeţean, singura soluţie este la îndemâna Ministerului Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice, care trebuie să stabilească în comun cu Ministerul Transporturilor aplicarea legislaţiei europene în materie, respectiv Regulamentul CE 1370/2007, pentru care România riscă să intre şi în infringement”, atrag atenţia cei de la FORT.

“În cazul curselor interjudeţene, dl ministru Fenechiu a încercat deblocarea situaţiei, prin reintrarea în calendarul atribuirii, însă vineri, 8 februarie, după doar o oră de la publicarea Programului de transport interjudeţean, acesta a fost retras de Autoritatea Rutieră Română-ARR de pe site-ul propriu, cu toate că ne aflăm în perioada de corectare a acestuia”, se precizează în comunicat.

“Se pare că interesele unor angajaţi ai ARR depăşesc deciziile ministrului, aceştia jucându-se, de la o zi la alta, cu Programul de transport şi cu soarta pasagerilor şi transportatorilor. Este a treia oară, în ultimele 30 de zile, când se afişează un program de transport ce denaturează piaţa concurenţială de transport, prin acte grave de corupţie”, atrag atenţia membrii federaţiei.

Confederaţia Natională Rutieră solicită instituţiilor abilitate să verifice modul în care se întocmeşte Programul de transport interjudeţean, precum şi persoanele ce se fac responsabile de gestionarea acestuia.

Totodată, CNR insistă ca, din partea Guvernului României, să fie promovată în regim de urgenţă Ordonanţa privind modificarea OG 27/2010, ce a fost dezbatută în toamna anului trecut în comisiile de dialog social din cadrul MTI.

“Confederaţia Naţională Rutieră regretă disconfortul generat pasagerilor, disconfort ce poate fi evitat prin simpla comunicare a deciziei Guvernului faţă de singurele soluţii legale şi principiale existente, şi anume:

– organizarea atribuirii traseelor/curselor judeţene/interjudeţene în baza actelor normative actuale, ţinând cont de aplicarea prevederilor Reg. CE 1370/2007 şi de hotărârile instanţelor de judecată.

– modificarea OG 27/2010 printr-o ordonanţă de urgenţă, aflată la dispoziţia Guvernului, ordonanţă ce a fost trecută prin transparenţa decizională în toamna anului trecut.

– combaterea pirateriei prin măsuri urgente, respectiv aprobarea modificărilor OG 27 în privinţa transportului 8+1 şi peste 2,4 tone, coroborat cu reintroducerea prevederilor împotriva transportului ilicit la Ordonanţa 34, aflată în Parlament”, se conchide în comunicat. (M.S.)

1 COMENTARIU

  1. Mi se pare absolut normala actiunea(inca proiectata !) a transportatorilor de persoane.! Am ajuns de mult la concluzia ca intr-o tara cum e Roamnia singura solutionare valabila a unei probleme nu se poate face decit cu pistolul pe masa. Al Capone spunea ca poti ajunge oriunde cu o vorba buna. Dar ,continua el ,poti ajunge mult mai repede acolo sau chiar mai departe cu o vorba buna si cu un pistol! Gangster ,gangster ,dar avea dreptate!Daca in Tara asta de tot rahatul intra unu’ peste mine in casa ca sa ma stringa de git trebuie sa ma apar stringindu-l la rindul meu de git, adica sa raspund cu aceeasi arma si in aceeasi masura. De ce nu pot sa-i trag una cu toporul in cap? Sint in casa mea! Pe proprietatea mea! A, am uitat! Constitutia tarii asteia de rahat spune ca statul OCROTESTE proprietatea, nu ca o GARANTEAZA! Daca in asemeneea probleme importante statul asta nu poate lua o masura radical ,obiectiva si necesara cum vrem sa facem ordine intr-o problema “minora” ca cea discutata in articolul de mai sus?!In concluzie ,sint de acord ,chiar foarte de acord cu ceea ce urmeaza sa faca transportatorii. Imi pare rau dar in Romanica bita este singura solutie!

  2. Ce atata panica si graba cu licitatia asta??? Licentele expira pe 31 aprilie, poate foarte bine sa se tina in aprilie cum s-au tinut tot timpul!!! Insa rechinii vor sa iasa la vanatoare!
    Este inadmisibil sa anunti calendarul cu o zi inainte.. Prostituata de Supuran e defapt platit de cateva firme care au interesul sa se tina rapid licitatia. Si FORT-ul (care nici pe departe nu reprezinta transportatorii) e si el o marioneta.

    Nu iese nimeni in strada, nu protesteza nici naiba.. nu mai stiti voi pe ce cale sa o luati ca sa se tina licitatia cat mai rapid, defapt situatia nu e deloc asa…

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.