Camioane cu baterii și pile electrice

În Germania, institutul de inginerie a componentelor de mobilitate electrică (PEM) de la Universitatea RWTH Aachen a raportat primele teste ale camionului său electric cu extinderea autonomiei cu celule de combustibil. Prototipul este rezultatul proiectului de cercetare „SeLv” axat pe camioane grele pentru o logistică fără emisii.

Buteliile cu hidrogen sunt montate în spatele cabinei

La Centrul de testare din Renania de Nord-Westfalia, cercetătorii spun că prototipul lor de camion electric cu baterie și cu extensie a autonomiei cu pile de combustibil cu hidrogen, a trecut acum diverse provocări privind dinamica conducerii în poligon pe o pistă de frânare, o pistă ovală și cu înclinare, în teste totale care acoperă aproximativ 500 de kilometri.

Vehiculul este dezvoltat ca parte a proiectului de cercetare „SeLv” finanțat de Ministerul Federal German pentru Transport cu aproximativ 16,9 milioane de euro. Acronimul înseamnă „Camioane grele pentru logistică cu emisii zero în transportul greu, folosind module de electrificare și un sistem de producție economic”.

Proiectul Universității RWTH Aachen, care se va desfășura până la sfârșitul anului 2024, se concentrează pe dezvoltarea unui grup motopropulsor electric cu un „extensor de autonomie” cu celule de combustibil pentru vehicule comerciale cu o greutate a vehiculului de 41 de tone. Sistemul de propulsie modular ar trebui să fie la fel de potrivit pentru soluții de modernizare, precum și pentru vehiculele noi.

În octombrie 2022, catedra RWTH a prezentat un prototip care era încă pur electric cu baterie și la care, următoarea fază ar implica extinderea autonomiei cu celule de combustie, care și-a finalizat acum primele teste de rulare. Proiectul urmează să ajungă la industrializare cu ajutorul Moion GmbH, care va acționa ca furnizor de conversii de camioane și kit-ul necesar de motoare în viitor.

Dan ATHANASIU

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.