Discuții contradictorii

În SUA, Administrația Națională pentru Siguranța Traficului pe Autostrăzi (NHTSA) a propus, în iulie, creșterea cerințelor Corporate Average Fuel Economy (CAFE) cu 2% pentru autoturisme și cu 4% pentru camioane și SUV-uri, anual, între 2027 și 2032.

Tesla, în schimb, visează ca agenția respectivă să definitiveze regulile sporind strictețea pentru mașini cu 6% și cu 8% pentru camioane și SUV-uri anual, spunând că trebuie facă mai mult ”pentru a conserva energia și pentru abordarea mai puternică a schimbărilor climatice”. Poziția lui Tesla o pune puternic în dezacord cu marii producători de automobile.

Propunerea NHTSA ar avea ca rezultat să se ajungă la o eficiență medie a combustibilului la nivelul întregii flote americane de 58 MPG (circa 4 l/100 km) până în 2032. Un grup care reprezintă General Motors, Toyota Motor, Volkswagen și aproape toți ceilalți mari producători de automobile au criticat aspru propunerea NHTSA, declarând că este nerezonabilă și a cerut revizuiri semnificative. American Automotive Policy Council, un alt grup care reprezintă cei trei producători de automobile din Detroit, a cerut separat ca NHTSA să reducă la jumătate creșterile propuse ale economiei de combustibil la 2% anual pentru camioane, declarând că propunerea ar afecta în mod disproporționat flota de camioane. Grupul a remarcat că 83% din vehiculele produse de Ford, GM și Chrysler (Stellantis) sunt camioane/utilitare.

Ca răspuns, NHTSA a declarat că decizia sa „se concentrează pe economisirea banilor americanilor la pompa de benzină și pe consolidarea independenței energetice americane” și a estimat că beneficiile combinate ale propunerii sale depășesc costurile cu peste 18 miliarde de dolari. Altă organizație, Alliance for Automotive Inovation a declarat că producătorii de automobile se vor confrunta cu amenzi de neconformitate de peste 14 miliarde de dolari, între 2027 și 2032. Toyota a declarat că amenzile sunt „dovada că nu există tehnologie suficientă pentru a îndeplini standardele propuse și că astfel de standarde au fost stabilite dincolo de maximul fezabil”.

Dan ATHANASIU

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.