Eficiență cu Kenworth, SuperTruck 2

În urmă cu șase ani, PACCAR și-a propus ca, pornind de la un cap tractor Kenworth T660 model 2009, care, la acea vreme, era unul dintre cele mai eficiente camioane din companie, să creeze un prototip cu 100% mai eficient. Au depășit cerința, ajungând până la 136%, cu prototipul Kenworth SuperTruck 2.

La acest camion, șoferul are scaunul montat central, iar în spatele său este un mare pat.

Din punct de vedere al motorului și al transmisiei, Kenworth SuperTruck 2 utilizează un propulsor PACCAR MX-11, evaluat la 440 CP, care este înseriat cu o transmisie automată PACCAR TX-12. În plus, camionul dispune de un generator electric de 48 de volți. Acest lucru creează un sistem hibrid „ușor” și folosește bateriile litiu-ion de generație următoare. Bateriile sunt reîncărcate prin frânare regenerativă și îi permit lui Kenworth SuperTruck 2 să acționeze ventilatoare electrice, direcție electrică și pompe electrice pentru climatizare electrică, anterior acționate de motorul termic.

Echipa SuperTruck 2 a gestionat un proiect paralel de testare a eficienței energetice, combinând un motor bazat pe PACCAR MX-11, echipamente auxiliare de 48 de volți și recuperarea de energie, pentru a testa un program record de eficiență a motorului de 55,7%. Motorul de serie are o eficiență de aproximativ 47%, dacă acest motor ar intra în producție cu toate modificările, ar duce la o îmbunătățire a eficienței combustibilului cu 10%.

Chiar dacă SuperTruck 2 este încă propulsat de un motor diesel, Kenworth se gândește la viitor. Aspectul general a fost conceput pentru a fi independent de propulsie. Pentru a susține soluții cu emisii zero și aproape zero, camionul poate îngloba eficient celule de combustibil, rezervoare de hidrogen, rezervoare de gaz natural sau baterii, fără a schimba cabina de bază.

Dan ATHANASIU
dan.athanasiu@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.