Europa are nevoie de o politică unitară

Camioanele și autobuzele stau la baza modului nostru de viață, alimentând economia UE și deservind societatea, cu aproape 80% din mărfurile transportate cu camioane și peste jumătate din călătoriile cu transportul public deservite de autobuze.

Industria auto este unul dintre cele mai importante sectoare ale economiei UE și se află într-o situație critică, deoarece face cea mai mare transformare din ultimul secol, pentru a îndeplini cele mai ambițioase obiective din lume de reducere a CO2 pentru vehicule. Un număr de 13 directori generali ai producătorilor și furnizorilor pentru automobile europeni s-au întâlnit cu comisarul UE pentru acțiunea climatică, pentru a discuta despre evoluția a sectorului.

Producătorii și furnizorii de automobile doresc să mențină producția în Europa, păstrând locurile de muncă și investițiile în regiune. Dar ei se confruntă, în prezent, cu o concurență globală acerbă pentru resurse critice, finanțare, investiții și clienți, agravată de costurile în creștere ale afacerilor, de un peisaj geopolitic în schimbare radicală și de o piață a vehiculelor electrice care este departe de a fi matură. Având în vedere aceste provocări profunde, Europa trebuie să-și consolideze competitivitatea și să construiască un mediu de afaceri mai puternic, pentru tranziția „verde” și digitală a industriei auto.

Din același motiv, cei mai importanți directori europeni ai producătorilor de camioane și autobuze și-au intensificat apelul către factorii de decizie din Europa cu un Manifest pentru promovarea de camioane și autobuze cu emisii zero pe drumurile europene, lansat înaintea alegerilor europene cruciale.

Producătorii de camioane și autobuze se angajează să ajute Europa să își atingă obiectivele climatice, oferind soluții durabile de transport rutier. Ne conformăm investind și intensificând producția de modele pe baterii electrice și pe bază de hidrogen, dar, pur și simplu, stabilirea de obiective ambițioase doar pentru producători, sperând că implementarea se va face fără probleme, nu este o strategie”, a declarat Harald Seidel, președintele Consiliului pentru Vehicule Comerciale ACEA. „Europa adoptă cele mai ambițioase obiective pentru 2030 de reducere a CO2 din lume.

De aceea, ACEA a stabilit un plan cu ceea ce factorii de decizie din Europa pot face în Manifestul său #FutureDriven, adaptat nevoilor și provocărilor specifice ale camioanelor și autobuzelor cu zero emisii.

Pentru a pune amploarea provocărilor în context, nu există aproape nicio infrastructură publică de încărcare adecvată pentru camioane și autobuze disponibilă astăzi. Europa are nevoie de cel puțin 50.000 de încărcătoare accesibile publicului și de cel puțin 700 de stații de alimentare cu hidrogen pentru a atinge obiectivul de reducere a CO2 de 45% până în 2030. Stabilirea prețului carbonului și schemele de stimulare care vizează reducerea decalajului dintre costurile totale de proprietate între vehiculele diesel tradiționale și cele cu zero emisii ar trebui stabilite în cel mai scurt timp.

 

Dan ATHANASIU

dan.athanasiu@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.