Greenpeace este supărat pe fabricanți

Anul acesta, în clasamentul auto anual al Greenpeace Asia de Est, Suzuki a primit cel mai mic scor urmat de Great Wall Motor și Toyota.

Ada Kong

„Din păcate, giganții auto precum Toyota, Volkswagen și Hyundai nu își reduc emisiile atât  de repede pe cât cred mulți oameni. În ciuda creșterii rapide a vânzărilor de vehicule electrice, 94% dintre mașinile vândute anul trecut de cei mai mari producători auto tradiționali din lume erau alimentate cu diferiți combustibili fosili. Liderii din industrie precum Toyota și Hyundai continuă să inunde drumurile cu vehicule cu motor cu ardere interna și un număr tot mai mare de SUV-uri. Producătorii de automobile trebuie să accelereze trecerea de la combustibilii fosili, în loc să se laude cu o cota minimă de vânzări de vehicule electrice”, a declarat directorul adjunct al programului Greenpeace Asia de Est, Ada Kong.

Mercedes-Benz și BMW au primit cele mai bune scoruri în clasamentul din acest an, dar ambii producători auto continuă să vândă mai multe vehicule cu motor cu combustie decât este compatibil cu limitarea creșterii temperaturii medii globale la 1,5˚C. Great Wall Motor și Hyundai-Kia continuă să-și crească vânzările de SUV-uri, agravând riscul climatic. În 2022, ponderea SUV-urilor în vânzările totale ale Hyundai-Kia a depășit pentru prima dată 50%. Datorită consumului mare de oțel și eficienței reduse a combustibilului, SUV-urile au o amprentă de carbon mai mare decât vehiculele mai mici.

Greenpeace îndeamnă producătorii de automobile să adopte strategii ambițioase de tranziție a vehiculelor cu emisii zero la nivel mondial. Producătorii de automobile ar trebui să pună capăt vânzării de vehicule cu motor cu ardere internă în Europa până în 2028 iar în SUA, China, Coreea și Japonia înainte de 2030.

„În cele din urmă, avem nevoie ca producătorii auto tradiționali să accelereze dramatic adoptarea vehiculelor electrice. Mărcile precum Toyota și Hyundai se confruntă cu o amenințare foarte reală a pieței din partea producătorilor de vehicule integral electrice precum Tesla și BYD, dar în fața tehnologiei în evoluție, ele își târăsc picioarele”, a spus Kong.

Dan ATHANASIU

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.