Hyundai cu pile electrice

O posibilă alternativa pentru stațiile de încărcare. În vreme ce constructorii europeni de camioane se întrec în a vinde camioane cu baterii, coreenii au găsit o altă cale către un transport mai puțin poluant. Începând cu anul 2020, Hyundai a livrat către 24 de companii elvețiene un număr de 47 de camioane XCIENT propulsate electric – dar care își produc singure curentul din hidrogen, prin intermediul pilelor electrice.

La sfârșitul anului trecut, aceste camioane au sărbătorit, cumulat, cinci milioane de kilometri parcurși în condiții reale de exploatare. Comunicatul de presă al Hyundai nu ne spune nimic despre modul în care s-au comportat aceste vehicule, dar dacă a mai fost perfectat începerea unui test similar și în Germania, tragem concluzia că lucrurile merg bine.

Cunoaștem însă caracteristicile de bază ale acestor camioane – un motor electric de 350 kW cu un cuplu maxim de 2.237 Nm. Curentul electric este produs de două instalații de câte 90 kW și stocat în trei baterii de 72 kWh, iar la rândul lor cele 31 kg de hidrogen sunt stocate în șapte butelii montate transversal deasupra punții spate. În mod clar, spațiul ocupat de toate instalațiile și bateriile electrice este mai mare decât la un camion simplu electric, poate și mai grele, avantajul ar fi că un plin se poate face în maxim 20 de minute în funcție de temperatura ambiantă. Iar autonomia de 400 km, pentru relieful și clima din Elveția, nu este deloc rea. 

Camioanele Hyundai XCIENT sigur nu vor rămâne un experiment. Volumul și greutatea acestor instalații sunt semnificative, dar sunt compensate de avantajele acestei soluții.

Elveția a fost aleasă ca prima țară pentru acest experiment, nu doar datorită bonusurilor financiare primite de cei care le folosesc, ci mai ales pentru faptul că hidrogenul este produs cu ajutorul curentului electric ce provine de la hidrocentrale. Pe o listă scurtă, tot după acest criteriu, va urma Norvegia și Austria. Noi putem visa să ajungă Hyundai la noi sau putem să ne facem singuri astfel de reconversii ale camioanelor deja existente.

Dan Athanasiu

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.