JCB pregătește motoare cu hidrogen

Noul motor cu combustie internă alimentat cu hidrogen de la JCB este o alternativă cu emisii zero la vehiculele electrice alimentate cu baterii cu litiu și la celulele de combustibil.

În cazul utilajelor este foarte importantă autonomia, JCB optează pentru motoare termice.

În calitate de producător de utilaje grele, JCB este conștient de problemele legate de electrificarea unui excavator sau a unui buldoexcavator. Compania are mai multe mașini electrice și cu celule de combustibil în gama lor. Deci nu e ca și cum nu le-ar fi încercat.

Producătorul britanic de echipamente grele consideră că motoarele cu hidrogen pot reduce decalajul dintre utilizarea tehnologiei de ardere existente, păstrând în același timp lucrurile simple, ieftine și fără emisii. JCB explică cum tehnologia lor cu hidrogen este aproape gata de producție și că viitorul aparține tuturor acestor mașini grele.

Autoturismele, în medie, rulează aproximativ 300 de ore pe an. În schimb, un buldoexcavator obișnuit pentru sarcini grele ar avea ore de funcționare de aproape 10 ori mai mult. Iar în țări precum India, mașinile de această categorie funcționează cel puțin 5.000 de ore pe an.

Deci, pentru ca propulsia electrică să funcționeze într-un echipament industrial timp de cel puțin opt ore, necesită mult mai multe baterii. Nu numai că vor crește vertiginos costurile și poluarea producției implicate, dar va adăuga o mare complexitate și va crește greutatea totală.

Potrivit JCB, nimic altceva decât abur este emis din țeava de eșapament a acestui motor. În plus, JCB susține că prototipul său de buldoexcavator, echipat cu acest nou motor cu hidrogen, poate face tot ce face echivalentul său alimentat cu motorină.

Dan ATHANASIU

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.