MAN renunță la autobuzele Euro 7

La fel ca Daimler Buses, care anunța în mai 2022, că nu mai investește în autobuzele urbane cu motoare termice Euro 7, recent și MAN a făcut o declarație similară.

MAN se concentrează pe baterii electrice – nu pe hidrogen

„În 2030 nu vom mai vinde în Europa niciun autobuz urban cu motor cu ardere internă. Standardele Euro 7 îi pun pe fabricanți într-o situație complicată: nu este posibil să se dezvolte Euro 7 pentru întreaga gamă, investițiile pentru segmentul urban nu ar fi niciodată recuperate. Privind la evoluția pieței autobuzelor urbane din Europa, nu credem că sistemele de propulsie pe gaz să aibă în viitor o piață solidă. Vedem loc pentru autobuzele cu pile electrice, dar nu mai mult de 10% din total”, a declarat Heinz Kiess, șeful departamentului de marketing pentru autobuze, MAN Truck & Bus, în timpul unei conferințe de presă care a avut loc la Barcelona, ​​înaintea UITP. Au fost livrate până acum 450 Lion’s City E (existând peste 1.000 de alte comenzi). În 2025, noua generație de baterii va permite o autonomie crescută cu 25% pentru autobuzele MAN. Există, de asemenea, soluția de încărcare cu pantograf ce urmează să fie lansată în următorii doi ani, anunță MAN, orașul spaniol San Sebastian fiind primul client al MAN Lion’s City E cu pantograf inversat. „Tehnologia bateriilor mai are mult loc pentru îmbunătățirea densității de energie și a puterii de încărcare decât tehnologia cu hidrogen. Prin urmare, nu ne concentrăm pe autobuzele cu celule de combustibil”, subliniază Kiess.

Pe de altă parte, referitor la piețele din afara UE, Still Kiess mărturisea că: „Am dezvoltat un șasiu pentru Asia, construit în Turcia și carosat de la un partener local, țintele noastre fiind Hong Kong și Singapore. O altă versiune cu podea înaltă a fost dezvoltată special pentru piața din Africa de Sud”.

Dan ATHANASIU

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.