Punți electrice ZF

ZF a lansat noua sa punte electrică AxTrax 2, iar producția de serie este planificată să înceapă anul viitor.

În viitor, vom vedea autobuze și camioane 6×4 cu patru motoare electrice de la ZF

De menționat că AxTrax își are rădăcinile în 2015, când a fost lansat pentru prima dată sub numele de AVE130. Până acum s-a impus ca una dintre soluțiile de vârf pentru autobuzele electrice (adoptată de Solaris, Daimler Buses, Ebusco, etc.).

Ambele modele de AxTrax 2 sunt concepute pentru a înlocui motorul cu ardere internă, transmisia, cardanele, diferenţialul şi puntea motoare convenţională, pentru a putea electrifica un vehicul comercial. Platforma AxTrax 2 este oferită în două variante: AxTrax 2 cu un singur motor electric și AxTrax 2 dual cu două motoare electrice integrate. Până acum, doar autobuzele Volvo 7900 Electric aveau două motoare electrice.

AxTrax 2 va acoperi vehiculele comerciale cu tracțiune 4×2 sau 6×2 sau chiar în configurație 6×4. ZF subliniază că AxTrax 2 este un sistem complet integrat pe punte electrică, cu un design compact pentru a ajuta la maximizarea spațiului disponibil pentru baterii și sporirea flexibilității de proiectare a producătorului de vehicule. AxTrax 2 poate fi complet sincronizat cu funcțiile cheie ale vehiculului, inclusiv frânarea și sistemele de conducere automată, ajutând la îmbunătățirea siguranței și eficienței vehiculului. De asemenea, permite sistemelor digitale și telematice avansate să comunice prin magistrala CAN și să partajeze informații despre sistemul e-axle.

Dan ATHANASIU

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.