Rezultate contradictorii

Organizația europeană Transport & Environment a încercat să măsoare „pregătirea” producătorilor de camioane pentru tranziția la vehiculele cu emisii zero.

Nu toți își pun toate ouăle în coșul electric, și nu este nimic rău în asta

Conform acestei analize, doar trei producători europeni de camioane – și anume, Scania, Mercedes-Benz și MAN – împart topul cu BYD China, Tesla și Xos Trucks. Este puțin ciudat, că Volvo Trucks nu este în fruntea clasamentului, deși este cel mai bine de succes producător de camioane electrice din Europa de până acum. În plus, Tesla are probleme destul de mari atunci când vine vorba de a-și pune camionul electric în producția de mare serie.

T&E avertizează că „patru mari producători europeni de camioane rămân cu mult în urmă și riscă să piardă cota de piață în fața concurenților americani și chinezi, dacă nu sunt înăsprite standardele UE de CO2 pentru camioane”. Datorită „strategiei sale industriale foarte puternice”, Scania este lider în top. Mercedes-Benz Trucks, pe locul doi, își propune ca 60% din vânzările sale să fie vehicule cu emisii zero în 2030. Cu toate acestea, „există un decalaj între anunțurile sale și planurile sale industriale. Compania are o strategie mai slabă pentru baterii și încă nu își asigură aprovizionarea cu materii prime pentru baterii”, a declarat T&E.

MAN, pe de altă parte, în ciuda faptului că are „un obiectiv mai slab, de zero emisii în 2030”, este al patrulea în top. Volvo Trucks EU, de exemplu, este cu mult în urmă, deoarece compania „nu are un obiectiv de vânzări de 100% zero emisii și investește în gaze și biocombustibili”. Potrivit T&E, și Renault Trucks „se concentrează pe gaz și biocombustibili”, în timp ce IVECO și DAF „au investit prea puțin în lanțurile de aprovizionare cu baterii și rețelele de încărcare”.

Un oficial al T&E, a declarat: „Toți producătorii europeni de camioane pretind că sunt verzi, dar realitatea este că mai puțin de jumătate dintre ei sunt pe cale să ajungă la zero emisii și doar prin angajamente voluntare. Există în industria camioanelor un decalaj uriaș între producătorii cu un plan de decarbonizare completă și cei fără. UE are nevoie de standarde stricte de CO2 pentru camioane pentru a transforma întreaga industrie europeană la curent.

Dan ATHANASIU

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.