Potrivit ziarului german Handelsblatt, cumpărătorii de vehicule electrice nu vor mai putea aplica pentru subvenții în Germania din ianuarie.
În orice caz, în conformitate cu orientările de finanțare modificate pentru bonusul de mediu, cota guvernului ar fi scăzut anul viitor. Și numai BEV-urile și FCEV-urile cu un preț net de listă de până la 45.000 de euro ar fi fost eligibile. Numeroase modele cu un preț net de listă de peste 45.000 de euro ar fi fost astfel excluse în totalitate din subvenție, iar valoarea subvenției pentru vehiculele sub 40.000 de euro urma să fie și ea redusă.
Se pare că germani amatori de vehicule electrice încă pot aplica pentru subvenții în acest an. Cu toate acestea, pentru a fi eligibili, cumpărătorii trebuie să-și fi primit deja vehiculul. Unii producători promit să plătească partea lor din bonus dacă o mașină este comandată în 2023 – dacă nu, cumpărătorii nu vor primi niciun fel de stimulente.
Anunțul privind eliminarea treptată a stimulentelor vine după ce, la mijlocul lunii noiembrie, Curtea Constituțională Federală Germană a declarat ilegală alocarea de fonduri – alocate inițial pentru combaterea pandemiei de COVID – pentru proiecte de protecție a climei. Guvernul german a trebuit astfel să reducă cheltuielile, iar Fondul pentru Climat și Transformare (KTF) se află în centrul acestor reduceri. Potrivit guvernului, programul va fi în continuare „instrumentul central pentru transformarea ecologică”. Totuși, bugetul va fi redus semnificativ – cu 12 miliarde de euro în 2024 și un total de 45 de miliarde de euro până în 2027. Volumul total al fondului va fi atunci în jur de 160 de miliarde de euro.
Cu toate acestea, impozitarea motorinei comparativ cu benzina – cunoscută colocvial sub denumirea de „privilegiul diesel” – nu va fi atinsă. Nici taxa pentru mașina de companie și alocația pentru navetiști nu sunt afectate.
Dan ATHANSIU
Sunt curios si eu, cine le va mai cumpara masinile electrice? Fara tichetul ala, nu renteaza o masina electrica.